Į pergalę MIT – olimpiniu tempu
2015.04.18
Temos: Vadyba.
55 tūkst. dalyvių iš viso pasaulio, 50 geriausių verslo idėjų, devyni finalininkai ir neįtikėtina antroji vieta – tokiu puikiu rezultatu pagrįstai gali džiaugtis jėgas suvieniję olimpietė ieties metikė Inga Stasiulionytė ir interneto svetainių kūrėjas Aleksandras Chudinskis. Jų bendromis jėgomis sukurtas virtualus asmeninio tobulinimosi įrankis „Onbo.co“ tapo vienu iš „MITx Global Entrepreneurship Bootcamp“ laureatų.
Šį aukščiausio lygio verslo akceleratorių prieš du mėnesius surengė technologinių mokslų Meka laikomas JAV Masačusetso technologijų institutas (MIT). Bet pastaroji pergalė – tik vienas žingsnis pagal I. Stasiulionytės ir A. Chudinskio užsibrėžtą planą. Jie įsitikinę, kad su „Onbo“ maksimaliai pagerinti savo asmenines savybes gali padėti kiekvienam specialistui.
Profesionalumas kyla iš žmogaus savybių
Startuolio „Onbo“ pasirodymas MIT verslumo stovykloje kitapus Atlanto – it tolimas ir sėkmingas ieties skrydis už 60 m žymos. Iš 55 tūkst. MIT organizuojamų nuotolinių verslumo mokymo kurso dalyvių šiems pasibaigus institutas atrinko pusšimtį labiausiai dėmesio vertų verslo idėjų ir jų autorius pakvietė į savaitę vykusį akceleratorių. Ten startuolių kūrėjai, padedami IT profesorių, lektorių ir konsultantų flotilės, iki smulkmenų išnarstė savo projektus ir parengė konkrečius planus, kaip idėją paversti visiškai funkcionuojančiu sėkmingu verslu.
Per šiuos metus kėlėme sau tikslą užmegzti bendradarbiavimą bent su vienu universitetu, o dirbame jau su trimis. Gerą tempą reikia pasistengti pagauti, bet dar svarbiau jį išlaikyti.
„Onbo“ kūrėjai
„Versle ir sporte tenka mesti iššūkius sau ir siekti tikslo. Rezultatą lemia žmogaus pastangos ir elgesys. Tam, kad suvoktum savo neribotas žmogiškąsias galimybes ir pradėjęs nuo nulio pasiektum pergalę, būtinos sistemingos pastangos. Asmeninė patirtis profesionaliame sporte, o vėliau rengiant verslo vadovų mokymus leido išgryninti ugdomojo vadovavimo filosofiją, paremtą keturiais esminiais principais: suprasti darbuotoją; įvertinti jo komandinio darbo įgūdžius; išgryninti bendrą įmonės misiją ir koncepciją, pagal kurią kiekvieno darbuotojo, o kartu viso kolektyvo pastangos padeda tą misiją įgyvendinti“, – aiškina I. Stasiulionytė.
Baigusi studijas JAV universitete Lietuvos olimpinės rinktinės Pekine narė šešerius metus dirbo finansinių operacijų analitike medicinos produktais prekiaujančioje JAV bendrovėje. Ten ji susidomėjo darbuotojų elgesio tyrimais ir tuo, kokią įtaką asmeninės savybės turi darbo rezultatams.
I. Stasiulionytė atkreipė dėmesį į didelį atotrūkį, kuris žioji tarp įmonės strategijos ir jos įgyvendinimo personalo lygmeniu. Tai tapo jos kuriamos ugdomojo vadovavimo filosofijos pagrindu. Prieš dvejus metus lietuvė persikėlė dirbti į Monaką, kur iki šiol padeda tobulinti asmenines savybes finansų sektoriaus įmonių vadovams ir kitiems savo sričių verslo lyderiams. Tvirto stoto sportininkė ne tik puikiai jaučiasi korporatyvinio verslo pasaulyje, bet į rankas vis dar paima ir ietį. Pernai I. Stasiulionytė atstovavo Monakui mažųjų Europos tautų žaidynėse, kur pelnė sidabro medalį.
„Kurdami asmeninių savybių ugdymo įrankį, intensyviai bendravome su keliomis dešimtimis įvairaus profilio įmonių vadovų. Paklausę, ko trūksta jų vadovaujamų kolektyvų darbuotojams, labai dažnai išgirsdavome atsakymą „profesionalumo“. Tačiau ką reiškia ši abstrakti sąvoka? „Darbuotojų neprofesionalumas pasireiškia pareigingumo stoka, sutartu laiku neatliktomis užduotimis“, – patikslindavo darbdaviai. Bet juk tai nėra specifinės tam tikrai profesijai būdingos išimtys. Tai tiesiog neišlavintos asmeninės žmogaus savybės! Todėl grynindami darbuotojams tobulėti skirtą platformą dėmesį sutelkėme būtent į tai“, – sako iš lengvosios atletikos maniežo į verslo ringą atkeliavusi lengvaatletė.
Dirbdami komandoje, jaučiasi už borto
Prieš dešimt metų interneto svetainių kūrimo verslo ėmęsis A. Chudinskis teigia ne kartą su darbuotojų disciplinos ir kolektyvinio bendravimo įgūdžių stoka susidūręs savo versle. Jis pateikia savo požiūrio į darbuotojų kompetencijas grįstą pavyzdį: „Jei samdomas interneto svetainių dizaineris turi puikių meninių įgūdžių ir lakią vaizduotę, visai nereiškia, kad jis bus puikus darbuotojas. Jei jam trūks pareigingumo ir jis kartais net nepasirodys darbe, geri meniniai įgūdžiai neatpirks disciplinos stokos. O darbuotojas, kuris stokoja tam tikrų įgūdžių, bet yra pareigingas ir motyvuotas, gali sparčiai tobulėti ir pasiekti tiek asmeninių aukštumų, tiek puikių darbo kolektyve rezultatų.“
Olimpinis požiūris į darbą, jo rezultatus, o kartu ir galimybė atliekant darbo užduotis tobulėti pačiam šį įrankį, pasak jo kūrėjų dueto, išskiria iš kitų saviugdai ir motyvacijai skirtų platformų. „Onbo“ yra angliško termino on board, reiškiančio „buvimą laive“ ar „darbą kolektyve“, trumpinys.
„Darbe žmogus turi jaustis kaip namie, tuomet jis pasiekia geriausių rezultatų. Tačiau, pažvelgę į bet kurį kolektyvą, tikrai rasite žmonių, kuriems darbas yra našta. Jie dirbti ateina tik tam, kad gautų piniginį atlygį. Mes tikime, kad mūsų įrankis gali padėti daugumai darbuotojų atrasti vidinę motyvaciją ir į darbą pažvelgti kaip olimpinį iššūkį, kuris suteikia progą tobulėti patiems, o ne priemonę banko sąskaitai papildyti“, – pabrėžia A. Chudinskis.
„Bzn start“ pašnekovo manymu, aiškiausiai našaus darbo ir asmeninio tobulėjimo naudą supranta amerikiečiai. Ne veltui pasauliniame versle daugelyje sričių JAV bendrovės yra akivaizdžios lyderės. Pastarąjį dešimtmetį daug dėmesio skiriama darbuotojų žmogiškosioms savybėms (angl. soft skills) ugdyti, o darbuotojų ir vadovų mokymai už Atlanto jau tapę didžiulį milžinišką apyvartą kuriančiu paslaugų sektoriumi. Jei tai neveiktų, pinigų protingieji kurmiai neleistų.
Tiksliniai klientai – draudimo bendrovės
Duetas įsitikinęs: tam, kad drąsiai galėtum žengti pozityviu saviugdos keliu, reikia nemeluoti sau ir aiškiai suvokti savo turimus įgūdžius. Pažvelgti į save iš šalies ne visiems ir ne visada paprasta. Todėl „Onbo“ šiuo metu siūlo visiškai nemokamą testą, kurį atlikę respondentai gauna savo tobulintinų asmeninių savybių santrauką bei jų procentines išraiškas. Šis testas – pirmasis žingsnis, o kūrėjai, analizuodami jo duomenis, gludina savo kur kas platesnio profilio mokymosi platformos kampus.
„Vadovai, kurie jau išbandė mūsų sukurtą įrankį bendrovių kolektyvuose, labai teigiamai vertina jo naudą. Viešnagės Amerikoje metu, pasitelkę MIT akceleratoriaus organizatorių turimą praktinę patirtį, atlikome išsamią analizę, kokia niša „Onbo“ yra perspektyviausia. Gavome aiškų atsakymą – draudimo bendrovės ir jų darbuotojų mokymai. Puikus įvertinimas MIT konkurse mums atveria duris į rinką, kurioje matome daugiausia galimybių. Žinoma, tikėtina, jog ateityje aktyviai dirbsime ir Europoje, tačiau šiuo metu JAV vilioja labiausiai. Be to, turime ne tik MIT užtarimą, mūsų platformą įvertino ir Lietuvos sporto universitetas bei Monako universitetas. Turime kvietimą tyrimus tęsti ir Kalifornijos aukštojo mokslo įstaigose“, – džiaugiasi A. Chudinskis.
„MITx Global Entrepreneurship Bootcamp“ metu startuolius pristačiusios komandos turėjo apskaičiuoti ir tai, kiek lėšų reikia pirminiam plėtros etapui JAV rinkoje. Kai kurių dalyvių minimos sumos I. Stasiulionytės ir A. Chudinskio duetui pasirodė juokingos, todėl „Onbo“ kūrėjai nepasikuklino ir apskaičiavo, kad norint startuolį plėtoti olimpiniu tempu reikia pradinių 4 mln. JAV dolerių (daugiau nei 10 mln. litų) investicijų.
„Kol kas į „Onbo“ esame investavę tik savo laiką ir žinias. Šimtu procentų tikime savo produktu. Turime tam aiškų pagrindą. Kai savo produktą kuri iš širdies, aiškiai žingsnis po žingsnio vykdai savo užsibrėžtus tikslus, kitaip negali būti. Per šiuos metus kėlėme sau tikslą užmegzti bendradarbiavimą bent su vienu universitetu, o dirbame jau su trimis. Gerą tempą reikia pasistengti pagauti, bet dar svarbiau jį išlaikyti“, – ryžtingai nusiteikę „Onbo“ kūrėjai.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.