...

Geriausi verslo realybės šou

Verslas

2012.10.16

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: .

Geriausi verslo realybės šou

Talentingi pramogų pasaulio ir verslo atstovai sugebėjo sukurti tikrai įdomių projektų Organizatorių nuotr.

Tikriausiai pamenate laikus, kai vaikai, tėvai ir seneliai stebėdavo meksikietiškas muilo operas. Tuomet namuose vyraudavo šventa tyla, kurios nesiryždavo sudrumsti net pelės. Tie laikai jau praėjo, tačiau televizija tobulėjo ir joje dirbantys prodiuseriai sumąstė kitą žanrą liaudžiai pritraukti – realybės šou.

Jų buvo daug ir įvairių. Jaunimėlis gyveno akvariumuose, po antklodėmis mylėjosi prieš kameras, mokėsi dainuoti ir darė daugybę kitų dalykų, apie kuriuos, esant įprastoms aplinkybėms, net nepagalvotų. Ir viskas dėl galimybės išgarsėti.

Verslo tema – ne išimtis. Pasaulis pilnas žmonių, kurie svajoja būti turtingi, garsūs, pripažinti. O kuris trumpesnis kelias į šlovę, jei ne tas, kuris driekiasi per žydruosius televizorių ir kompiuterių ekranus. Nesvarbu, kad daugumai einančių juo tai būna vienkartinis nuotykis.

Talentingi pramogų pasaulio ir verslo atstovai sugebėjo sukurti keletą įdomių projektų. Jie ne tik įgyvendino pradinį realybės šou tikslą – linksminti žiūrovus, bet ir padėjo dalyviams bei žiūrovams mokytis verslo paslapčių.

Štai, „bzn start“ nuomone, geriausi verslo realybės šou.

„Shark Tank“

Tai vienas sėkmingiausių ir bene daugiausia naudos suteikiančių realybės šou. Jo dalyviai savo idėjas ir išradimus pristato komisijai, kurią sudaro patyrę verslininkai. Šie turi daug pinigų, kuriuos nori investuoti į naują ir perspektyvų projektą. Tad ateinantys pas juos turi būti gerai pasirengę ir sugebėti įtikinti, kad būtent jų pasiūlymas vertas investicijų.

„Shark Tank“ yra amerikiečių produktas. Tačiau jie nebuvo pirmieji, panaudoję tokį formatą. Iš tikrųjų jis atsirado Japonijoje. Ten šou buvo vadinamas „Mane no Tora“ (liet. – „Pinigų tigras“). Vėliau šį TV laidos žanrą Vakaruose adaptavo ir realybės šou virto „Dragon’s Den“. Jis buvo toks sėkmingas, kad laidos franšizę įsigijo televizijos 23 valstybėse: pradedant Afganistanu ir baigiant Lenkija.

Šį tą panašaus, bet ne taip kokybiškai darė ir lietuviai. 2007–2008 metais Lietuvos televizija rodė „Vertą milijono“. Didžiausias šios laidos pasiekimas – paskatintos diskusijos apie verslumo skatinimą.

„The Apprentice“

Kai kalbama apie verslą ir šou, tiesiog neįmanoma nepaminėti Donaldo Trumpo. Šis nekilnojamojo turto magnatas, gyvenantis Niujorke, buvo ir populiaraus verslo realybės šou „The Apprentice“ („Mokinys“) pagrindinis herojus.

Tikriausiai tie, kas domisi verslu, yra bent kartą girdėję apie šį TV projektą. Tad išsamiau jo pristatyti, matyt, nereikia. Pakaks pasakyti, kad jei norite iš jo išspausti kiek įmanoma daugiau naudos, kurią būtų galima pritaikyti gyvenime, vertėtų pasižiūrėti pirmus tris „The Apprentice“ sezonus.

Tiesa, dėl populiarumo šou taip pat buvo kopijuojamas. Jungtinėje Karalystėje to paties pavadinimo projektas sulaukė ypač didelės sėkmės, o vienas jo laimėtojų Piersas Morganas šiuo metu yra CNN laidos, kuri pakeitė legendinio Larry Kingo šou, vedėjas.

„TechStars“

Jeigu norite beveik tikros realybės, žiūrėkite „Bloomberg“ sukurtą „TechStars“. Šis šou nufilmuotas Niujorke esančiame inkubatoriuje. Ten įsikūrę startuoliai (angl. – startups) surinko 18 mln. JAV dolerių finansavimą, o patarimus jiems dalijo „Twitter“ vykdomasis direktorius, „Google“, „Microsoft“, „Sony“ ir kitų verslo gigantų atstovai.

Šios laidos pagrindinė tema – su technologijomis susijusių naujų kompanijų steigimas ir plėtojimas. Visam paradui diriguoja „TechStars“ vykdomasis direktorius Davidas Cohenas ir „TechStars New York“ vadovas Davidas Tischas.

„Unreasonable Institute“

Tai organizacija, kurios pavadinimą įkvėpė vienas iš Londono ekonimikos mokyklos steigėjų George’as Bernardas Shaw. Kartą jis yra pasakęs, kad protingas žmogus (reasonable man) ieško būdų prisitaikyti prie supančio pasaulio, o neturintis pagrindimo (unreasonable) stengiasi pritaikyti pasaulį prie savo poreikių.

Tad organizacija surenka 25 jaunus verslininkus iš skirtingų pasaulio šalių į vieną vietą, kur 10 savaičių vyksta intensyvūs mokymai ir ieškojimai. Dalį jų žiūrovai gali pamatyti specialiose laidose, kurios skelbiamos interneto svetainėje unreasonable.tv.

„Flip This House“

Šio realybės šou kūrybinė grupė fiksuoja grupės verslininkų, kurie nuperka varganai atrodantį nekilnojamąjį turtą, jį sutvarko ir parduoda už didelius pinigus, darbą bei problemas, su kuriomis susiduria.

Nors laida skirta tiems, kas domisi nekilnojamuoju turtu ir būdais, leidžiančiais iš jo uždirbti, nauda yra daugialypė. Juk dalis verslo principų yra universalūs. Tad net ir nieko bendra su šia verslo niša neturintys žmonės gali rasti naudingų dalykų.

„Asmeninės pamokos“

Na, o pabaigoje pats geriausias realybės šou. Jame gali dalyvauti kiekvienas nepriklausomai nuo amžiaus, išsilavinimo, rasės ir kitų kriterijų. Pagrindinis reikalavimas – noras dirbti ir įgyvendinti savo idėjas. Tai tikras gyvenimas ir tikra asmeninė patirtis.

Žinoma, galima pasimokyti iš kitų klaidų, kurias taip mėgsta rodyti realybės šou prodiuseriai, tačiau nėra nieko vertingesnio už savo kailiu patirtas sėkmes ir nesėkmes. Tad pakaks žiūrėti netikrą tikrovę – eikite ir kurkite savo realybę

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.