„Gėda Pelėda“ kūrėja: „Svajonės stipresnės už baimę“
2016.03.18
Temos: Vadyba.
Užsiimti rankinių kūrimu kaunietė Kristina Lisauskė (31) nusprendė 2013 m. gegužę. Taip gimė „Gėda Pelėda“, kuri iš pradžių buvo žinoma tik socialiniame tinkle „Facebook“. Beveik po vienų veiklos metų moteris atsidarė dirbtuves, o dabar jau galima apsilankyti ir jos e. parduotuvėje. Praėjusių metų pabaigoje į „Gėda Pelėda“ nusprendė investuoti drabužių plėtros ir gamybos bendrovė „First Priority“. Jau pardavusi per 1 500 rankinių, aksesuarų ir sulaukusi 150 tūkst. eurų investicijų, moteris tikisi užauginti „Gėda Pelėda“ į didelį paukštį ir paleisti į platųjį pasaulį.
Ką pasirinkti: mediciną ar menus?
„Idėja kilo iš didelio pomėgio kurti rankines. Kūryba ir piešimas bei rankinės buvo du pomėgiai, kuriuos sujungus gimė „Gėda Pelėda“. Iš pradžių nemaniau, kad mano pašaukimas ir veikla bus kurti rankines, dirbti su oda. Bet kartą pabandžiau savo vyrui pagaminti kelioninį krepšį, tai puikiai pavyko, todėl įgavau drąsos toliau eiti šiuo keliu“, – pačią pradžią prisimena pašnekovė.
K. Lisauskė baigė visuomenės sveikatos studijas Kauno medicinos universitete, dirbo Visuomenės sveikatos centre, tad iš pradžių apie verslą, rankinių kūrimą net nemąstė. Pasiteiravus, ar nebuvo baisu viską mesti ir pradėti naują gyvenimo etapą, pripažįsta, kad iš pradžių baimės buvo, bet ją reikia nugalėti.
„Per artimiausius metus į „Gėda Pelėda“ planuojama investuoti 150 tūkst. eurų. Šie pinigai bus skirti prekių ženklo koncepcijos vystymui ir plėtrai į naujas produktų kategorijas bei rinkas, taip pat elektroninės prekybos plėtrai ir prekių tiekimui optimizuoti“
„Svajonės yra stipresnės už baimę. Man niekada nebuvo svetima kurti, piešti, siūti, tad kai reikėjo rinktis mokslus vidurinėje mokykloje, aš labai rimtai svarsčiau apie stojimą į Vilniaus dailės akademiją. Bet paskutiniais mokslo metais pokalbiai su mama apie tai, kuo būti, pastūmėjo pasirinkti medicinos kryptį. Manau, kad kai esi labai jaunas, savęs neišbandęs, nepatyręs, toks apsisprendimas dažnai gali būti klaidingas, kas mano atveju ir nutiko. Traukė menai, bet ir medicina labai žavėjo. Pasirinkau racionalų kelią, paklausiau proto. Bet kai supranti, kad darbas tampa nemielas, prasideda kančios, kurios taip pat liejasi per kūrybą“, – savo gyvenimo pokyčius mena moteris.
Pelėda iš prigimties
Jau vaikystėje daugiausia K. Lisauskės spintoje būdavo rankinių. Pasak jos, rankinė yra tas akcentas, kuris visiškai pabaigia, pabrėžia tavo aprangą, nuotaiką, tai daiktas, esantis šalia tavęs ir daug apie tave pasakantis. Be to, pašnekovė juokiasi, kad rankinių pavadinimui įtakos turėjo ir jos gyvenimo būdas, mat moteris yra labai panaši į pelėdą, o mama ir vyras ją net pelėdžiuku vadindavo. „Gėda Pelėda“ sumanytoja pasakoja, kad yra iš paros laiką supainiojusių žmonių ir mėgsta gyventi naktimis.
O ar svajojo pašnekovė būti verslininke? „Būti verslininke man nepatiko. Žavu, kai esi laisvas menininkas, gali kurti, ką nori. Bet kai atsiranda meistrai, o „Gėda Pelėda“ yra kelių meistrų manufaktūra, tada atsiranda su verslu susijusių nemalonių reikalų, pavyzdžiui, buhalterija, personalas – tai tokia buitis, kuri palieka nedaug laiko kurti. Taigi ši dalis man nepatiko, supratau, kad galiu savęs neapgaudinėti, nes tikrai nebūsiu verslininkė, man reikia būti ten, kur man yra miela.“
Be to, ji prisimena iš pradžių sulaukusi ne vien teigiamų komentarų, bet tai suteikia motyvacijos pakeisti kitų požiūrį: „Viena mano dabar jau klientė, su kuria palaikome gerus santykius, kažkada nepasivargino man parašyti, kad neišmanau rinkodaros reikalų, pasirinkau kvailą pavadinimą ir man tikrai nesiseks. Bet po metų atėjo pas mane pirkti pelėdos ir atsiprašė. Tai viena istorijų, suteikiančių vilties, kad nors tau gali sunkiai sektis, bet reikia pasistengti pakeisti neigiamai nusiteikusių žmonių požiūrį.“
Pritraukė 150 tūkst. eurų investicijų
Veiklos pradžioje moteris darbavosi su vienu meistru, o vėliau prisijungė dar keli. Kurdama vyrui kelioninę rankinę ji susipažino su vienu odininku. Būtent pažintis su juo pašnekovei suteikė daug žinių. Tad sužinojusi, kad yra tokių meistrų, tik jie retai sutinkami, K. Lisauskė pradėjo jų ieškoti. Klausinėjo odininkų, dėjo skelbimus. Rezultatai davė vaisių – susipažino su vienu meistru, jis verslininkę nukreipė pas savo kolegas, taigi pažinčių būrys didėjo.
Darbų apimtis augo, trūko rankų ir moteris nebegalėjo visų darbų sukontroliuoti. Ką toliau daryti? Eiti atgal ir grįžti į 2013 m., kurti po keletą rankinių ar, kaip sako idėjos sumanytoja, auginti „Gėda Pelėda“ į didelį paukštį ir paleisti jį į pasaulį. Vis dėlto norėjo ją užauginti, bet pati su tuo nebegalėjo susitvarkyti, o ir trūko žinių, laiko bei investicijų.
Tad praėjusių metų pabaigoje į šį prekių ženklą investavo dešimtmetį drabužių srities plėtra ir gamyba užsiimanti įmonė „First Priority“. Pašnekovės sukurtą idėją ši bendrovė stebėjo nuo pat veiklos pradžios, o galimo bendradarbiavimo sėkmę pirmiausia išbandė organizuodama bendras laikinąsias parduotuves su „First Priority“ jau valdomu prekių ženklu „8ToGo“.
„Per artimiausius metus į „Gėda Pelėda“ planuojama investuoti 150 tūkst. eurų. Šie pinigai bus skirti prekių ženklo koncepcijos vystymui ir plėtrai į naujas produktų kategorijas bei rinkas, taip pat elektroninės prekybos plėtrai ir prekių tiekimui optimizuoti. Pavasarį pristatysime naują aksesuarų kolekciją, planuojame pristatyti ir „Gėda Pelėda“ drabužių liniją. Greta vyksta eksporto partnerių paieškos. Žinomas Švedijos prekių ženklas jau susidomėjo „Gėda Pelėda“ modeliais, deramės dėl galimybės rankinėmis prekiauti visose ženklo parduotuvėse Švedijoje ir kitose Europos šalyse“, – investavimo rezultatus pristato K. Lisauskė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.