Eglė Mikalauskienė: „Esame vieninteliai Lietuvoje“
2015.03.25
Temos: Vadyba.
Klaipėdietė Eglė Mikalauskienė (30) savo gimtajame mieste įkūrė vienintelę Lietuvoje autentiškų vazų galeriją „Amfora“. Čia klientas ne tik įsigyja unikalų meno kūrinį, bet su pirkiniu gauna ir prekės autentiškumo sertifikatą bei aprašytą jos istoriją. Apie verslą nuo idėjos iki rezultato – pokalbis su verslininke, kuri su artimaisiais elgiasi itin rūpestingai, o darbe yra tikra kovotoja ir teisybės ieškotoja, turinti didžiulį atsakomybės jausmą.
Savarankiška nuo mažens
E. Mikalauskienė jau vaikystėje viską mėgo daryti savarankiškai. „Tėveliai visada juokiasi prisimindami, kad dar lopšelyje išmokau žodį „pati“. Niekuomet neleisdavau už mane nieko daryti. Būdama vos penkerių metų į šokių pamokas autobusu važiuodavau niekieno nelydima“, – šypteli vaikystę prisiminusi pašnekovė.
Verslininkė jau paauglystėje žinojo, kad nori studijuoti užsienyje. „Domėjausi JAV universitetais. Nežinojau, ką noriu studijuoti. Baigusi 11 klasių, nusprendžiau padirbėti Didžiojoje Britanijoje. Tad 17 metų susikroviau lagaminą ir su tėvų palaiminimu išlėkiau pasidarbuoti ir pažinti pasaulio. Tada ir nusprendžiau, kad baigusi mokyklą studijuosiu Londone. Praėjus vos kelioms dienoms po išleistuvių, jau sėdėjau lėktuve į Didžiąją Britaniją“, – pasakoja moteris.
Tai išskirtinio dizaino, spalvų ir tekstūros įvairovė, kurios nepamatysi niekur kitur. Yra parduotuvių, kuriose parduoda ką nors ir vazas, bet ne vien vazas. Be to, mūsų galerijoje galima įsigyti dovaną, pavyzdžiui, gimtadienio proga, tokio paties ar panašaus amžiaus kaip ir žmogus, kuriam vaza skirta.
E. Mikalauskienė
Išvykusi pašnekovė įstojo į Londono Metropolitano universitetą ir pasirinko verslo studijas. „Specifinei krypčiai pašaukimo neturėjau. Ateityje visuomet save įsivaizduodavau kaip verslininkę arba užimančią vadovaujamąsias pareigas stambioje įmonėje. Tad įgijau verslo studijų su finansine pakraipa bakalauro laipsnį“, – studijų metus prisimena E. Mikalauskienė.
Verslo idėja – sendaikčių parduotuvėje
Moters teigimu, autentiškų vazų galerijos „Amfora“ idėja kilo vaikštinėjant sendaikčių parduotuvėje: „Viskas prasidėjo nuo vienos nedidukės vazelės, kurią mano vyras netyčia rado sendaikčių parduotuvėje. Pradėjome domėtis, iš kur vaza kilusi, kiek ji verta.“ Pasirodo, rasta vaza buvo vienas rečiausių egzempliorių. Vertingą radinį pašnekovė pardavė. „Vazą, kaip tuomet atrodė, pardavėme labai brangiai“, – prisimena pašnekovė.
E. Mikalauskienei patinka istorija, tad susidomėjimas XX a. keramika kilo iškart. „Teko labai daug skaityti ir ieškoti daug informacijos, kol susipažinome su to meto gamintojais ir menininkų darbais. Tuo metu abu su vyru buvome pasinėrę į savęs paieškas: dirbome samdomus darbus ir ieškojome geros verslo idėjos. Tad labai natūraliai kilo mintis, kad Lietuvoje galime pasiūlyti alternatyvą šiuolaikinei masinei produkcijai. Tikėjome, kad yra žmonių, vertinančių išskirtinumą bei istorinius daiktus. Taip gimė „Amfora“, – autentiškų vazų galerijos atsiradimo istoriją pasakoja verslininkė.
Siekdama klientams perteikti savo užsidegimą ir susidomėjimą, E. Mikalauskienė nusprendė su kiekviena parduodama vaza išrašyti autentiškumo sertifikatą, kuriame perteikiama glausta informacija apie vazos gamintojo istoriją ir tai, kuo vaza ypatinga. „Dauguma klientų labai tai vertina“, – priduria verslininkė.
Lūžis imtis verslo įvyko tuomet, kai baigėsi pašnekovės terminuota darbo sutartis ir moteris nusprendė jos nebepratęsti. „Neturėjau nei pinigų, nei aiškaus plano, kaip šią idėją įgyvendinti. Dar net neįsteigusi įmonės, radau tinkamas patalpas. Jas ruošėme gerą mėnesį. Paraleliai teko tvarkyti juridinius ir komercinius reikalus: įsteigti įmonę, susirasti ir pasirinkti buhalterinės apskaitos įmonę, parsivežti daugiau vazų. Kūriau logotipą, užsakinėjau iškabas“, – verslo pradžią prisimena verslininkė.
Pasiteiravus, kokių investicijų reikėjo verslo pradžiai, moteris šypteli: „Neturėjome konkrečios pinigų sumos, kurią galėjome skirti verslui. Tūkstantis po tūkstančio ir galiausiai su vyru suskaičiavome, kad prireikė apie 40 tūkst. litų. Kada atsipirks, sunku pasakyti. Ką uždirbame, investuojame į veiklą“, – apie investicijas atvirauja verslininkė.
Originalumas ir unikalumas
„Amfora“ yra vienintelė autentiškų vazų galerija, parduodanti vazas ir kartu su jomis išduodanti autentiškumo sertifikatą. Skirtingų pasaulyje pripažintų menininkų kurtos vazos turi istoriją ir išliekamąją vertę. „Tai išskirtinio dizaino, spalvų ir tekstūros įvairovė, kurios nepamatysi niekur kitur. Yra parduotuvių, kuriose parduoda ką nors ir vazas, bet ne vien vazas. Be to, mūsų galerijoje galima įsigyti dovaną, pavyzdžiui, gimtadienio proga, tokio paties ar panašaus amžiaus kaip ir žmogus, kuriam vaza skirta“, – galerijos išskirtinumus vardija moteris.
Unikalumas lieka neatsiejamas nuo sunkumų. E. Mikalauskienė teigia, kad Lietuvoje niekas nežino apie jų parduodamą keramiką: „Žmonės visame pasaulyje vertina pokario laikotarpiu gamintą europiečių keramiką, o Lietuvoje dauguma net nėra apie tai girdėję. Taigi užsiimame ir edukacija. Šiame versle standartinė reklama neveikia, reikia neįprastų reklamos būdų. Taip pat labai sunki plėtra. Supratome, kad mums vienintelis kelias augti ir plėstis – būti ten, kur yra žmonių srautas. Norėjome atidaryti antrą galeriją Vilniuje. Deja, iš visų prekybos centrų sulaukėme neigiamų atsakymų. Tad visas pajėgas skiriame plėtrai pasauliniu mastu – prekybai internetu. Sunkumų ir problemėlių atsiranda kasdien. Tai yra verslo dalis, be kurios būtų nuobodu.“
Paklausta apie ateities planus, E. Mikalauskienė kalba tik apie plėtrą ir augimą: „Amforos“ veiklą matau kaip nedidelį pasaulinį verslą. Labai didelis pranašumas – išplėtojus tarptautinius vazų pardavimo kanalus, nebus sunku pristatyti ir kitą produktą. Idėjų jau yra, bet neskubėsiu jų atskleisti“, – šypteli moteris. Pašnekovė tikina, kad nesitenkins stovėjimu vietoje: „Aplink save subūriau labai šaunų ir entuziastingą kolektyvą. Dirbame kaip komanda, tad manau, kad su kolegių pagalba „Amforos“ vardą žinos ir už Lietuvos sienų.“
Pabaigoje tiems, kas nori, bet nesiryžta pradėti savo verslo, pašnekovė linki išeiti iš komforto zonos. „Pamatysite, atsiskleis tokios savybės, kurių net nežinojote, kad turite“, – patirtimi dalijasi verslininkė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.