Didžiausiame kūrybiškumo festivalyje – ir lietuvių triumfas
2013.07.01
Temos: Vadyba.
Birželio 16–22 dienomis Prancūzijoje, Kanuose, vyko didžiausias 60-asis tarptautinis kūrybiškumo festivalis „Kanų liūtai“. Šių metų „Kanų liūtų“ apdovanojimams savo darbus siūlė rekordinis skaičius – 35 765 – dalyvių iš 92 pasaulio šalių. Tarp jų – 9 lietuvių darbai.
Aukščiausio lygio renginys
Festivalio dalyviai galėjo dalyvauti parodose, geriausių reklamų peržiūrose, daugiau nei 50-yje aukščiausio lygio seminarų bei kūrybinių dirbtuvių, meistriškumo seminaruose ir apdovanojimų ceremonijose.
Įmonės „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas, dalyvavęs renginyje, sako, kad tiek idėjine, tiek organizacine prasmėmis „Kanų liūtai“ yra aukščiausio lygio reklamos festivalis: „Grįždami iš renginio su kolegomis diskutavome, kad turbūt nebuvo nė vieno dalyko, kuris vyktų ne pagal planą. Tai buvo turbūt geriausias renginys, kuriame kada nors dalyvavau. Būtinai dalyvausiu ir kitais metais.“
Anot A. Žako, dalyvavimas tokiame renginyje turėtų būti kiekvieno reklamą kuriančio žmogaus siekis.
„Reikėtų suprasti, kad didžioji dalis kompanijų, kurios laimi, nėra tiesiog geros reklamos kūrėjos. Tokiai šaliai kaip Lietuva norint laimėti Auksinį liūtą ar Didįjį prizą reikėtų pasitelkus reklamą pakeisti žmonių įpročius, o gal išgelbėti kam nors gyvybę. Mūsų šalyje yra daug gerų reklamų, bet jos ne tiek globalios, kad galėtų konkuruoti su Amerikos ar Anglijos rinka. Didžiausius laimėjimus pelnė reklamos, kurios buvo ryškios visame pasaulyje“, – apie galimybes pelnyti aukščiausio lygio apdovanojimus pasakojo A. Žakas.
Lietuviai Kanuose
Laimė, ir lietuviams nusišypsojo fortūna. Po vieną darbą Kanams teikė reklamos agentūros „New!“ (dizaino kategorijoje) ir „PM Screen Group“ (inovacijų kategorijoje), o net 7 pristatė šiemet lietuviškame reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavusi reklamos agentūra „Not Perfect | Y & R Vilnius“.
„Not Perfect | Y & R Vilnius“ džiaugėsi, kad buvo pastebėta tarp savo kategorijos 5 613 darbų. Lietuviai pelnė Bronzinį liūtą už lauko reklamą „The Forehead“, rengtą Vilniaus knygų festivaliui.
Įmonės „Socialus marketingas“ vadovo teigimu, tai yra didelis laimėjimas, o dėl tautiečių pergalės džiaugiasi net ir savoje šalyje konkuruojančios agentūros.
„Tarptautinėje arenoje tokiu atveju džiaugiamasi tarsi Lietuvos vyrų krepšinio rinktinei laimėjus Europos čempionato bronzą“, – sakė A. Žakas.
Anot pašnekovo, vien tai, kad esame konkurencingi su kitų šalių, turinčių milžiniškus reklamos biudžetus, kompanijomis, yra didelė pergalė.
Iki šiol Lietuva buvo gavusi vieną prizą 2007-aisiais. Tuomet Sidabrinis liūtas už kūrybiškiausią žiniasklaidos panaudojimą atiteko reklamos planavimo agentūrai „Universal Trendmark / McCann“, kūrusiai reklamos kampaniją atliekų perdirbimo įmonei EMP.
Geriausi iš geriausių
Prekių ženklo ir pramogų komunikacijos nominacijoje Didysis prizas atiteko kompanijoms „Intel“ ir „Toshiba“, sukūrusioms reklamą „The Beauty Inside“. Kino bei integruotos reklamos nominacijoje Didįjį prizą pelnė „Unilever“ su „Real beauty sketches“ ir „McCann“ pilietinė kampanija „Dumb Ways to Die“. Ši kompanija taip pat pelnė Radijo liūto ir PR liūto Didžiuosius prizus.
Filmų kūrėjų Didįjį prizą pelnė Jungtinės Karalystės televizija „Channel 4“, sukūrusi reklamos klipą „Meet the superhumans“. Gerumo Didysis prizas iškeliavo į Pasaulio gamtos fondo rankas už „The ant rally“ reklamą. Spaudos liūto Didysis prizas atiteko „TBWA\Media Arts Lab“ už jų sukurtą „Apple iPad“ mini kampaniją žurnaluose „Time“, „Surfer“, „Wired Magazine“, „New Yorker“ ir „Wallpaper“.
Dizaino liūto Didžiuoju prizu buvo apdovanota kompanija „Serviceplan Munich“.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.