...

„Crochet Fashion“: verslo pradžia be plano ir vizijos

Verslas

2015.10.26

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: .

„Crochet Fashion“: verslo pradžia be plano ir vizijos

„Crochet Fashion“ įkūrėja - Margarita Pavilonyte. Asmeninio archyvo nuotr.

Pomėgis nerti gali tapti puikia verslo idėja, džiuginančia mažuosius ir jų tėvelius. Apie tris „Crochet Fashion“ projekto atsiradimo priežastis ir išmoktas pamokas kalbamės su šio projekto sumanytoja vilniete Margarita Pavilonyte (29).

Pomėgis virto verslu

„Kiek save pamenu, visada nerdavau tapukus draugams ir kolegoms, susilaukusiems atžalų“, – pasakoja „Crochet Fashion“ įkūrėja. Be to, jaunoji verslininkė prisipažįsta, kad vienas kolega visą laiką jai kalė į galvą, kad ji turinti imtis savo verslo. Trečia priežastis, pastūmėjusi sukurti „Crochet Fashion“, yra ta, kad pašnekovė be galo myli vaikus bei pati nekantrauja tapti mama. „Crochet Fashion“ sumanytoja atskleidžia, kad šio projekto užuomazgos prasidėjo artėjant pavasariui, kai ji tiesiog pradėjo nerti tapukus, galvodama, kad bus nuostabi mama. Tuo metu M. Pavilonytė net nenutuokė, kad tai bus pradžia to, kas jai dabar teikia džiaugsmą. Prisiminusi kolegos raginimą kurti savo verslą, pašnekovė nusprendė imtis realių veiksmų. „Galbūt neuždirbsiu daug, bet kodėl negaliu džiaugtis savo darbais didesniame rate nei draugai?“ – svarstė ji.

„Asmeniškai džiaugiuosi, kad projektą pradėjau be vizijos, tik žinodama, kad nersiu,

tačiau to tikrai nerekomenduoju kiekvienam, nes reiktų įvertinti, ar investicijos nebus

per didelės“

M. Pavilonytė

Pašnekovė prisimena, kaip, neturėdama nei plano, nei vizijos, kaip turėtų atrodyti jos verslas, išsiėmė individualios veiklos pažymą ir iškelta galva pradėjo kurti tai, kas patinka jai ir jos klientams. „Asmeniškai džiaugiuosi, kad projektą pradėjau be vizijos, tik žinodama, kad nersiu, tačiau to tikrai nerekomenduoju kiekvienam, nes reiktų įvertinti, ar investicijos nebus per didelės“, – sako jauna moteris, pasirinkusi sunkesnį verslo pradžios kelią.

Šiuo metu „Crochet Fashion“ turi vaikų, moterų ir vyrų prekių linijas, be to, planuojama sukurti naują liniją namams. Margarita Pavilonytė atvirauja, kad su šiuo projektu ji dirba tik vakarais ir savaitgaliais, nes vis dar yra samdoma darbuotoja.

Aplinkinių palaikymas

Pasak „Crochet Fashion“ įkūrėjos, šiuo metu jos gaminius platina internetinė parduotuvė www.mamile.lt ir „Love Yourself by A. M.“, be to, bendradarbiaujama su keliomis siūlų parduotuvėmis. „Kai esi naujokė versle, išties sunku rasti partnerių. Parašyta be galo daug el. laiškų galimiems partneriams, gaila, kad dauguma net neatsako į laiškus“, – atvirauja M. Pavilonytė ir tikina, kad potencialūs verslo partneriai į nertus gaminius linkę žiūrėti skeptiškai.

Šiuo metu „Crochet Fashion“ įkūrėja dirba viena, tad tenka pačiai gaminti užsakytus gaminius, tvarkyti buhalteriją, galvoti apie rinkodarą ir ieškoti geriausių siūlų pasirinktam gaminiui, o tam, kol atrandamas tinkamiausias sprendimas, prireikia daugybės bandymų ir nusivylimų. M. Pavilonytė džiaugiasi, kad aplinkiniai ją skatino imtis verslo, didžiavosi ja ir džiaugėsi, kad ji atrado tai, kas džiugina. „Dar ir dabar yra žmonių, kurie galbūt nelabai tiki, kad mano įdėtas darbas atsipirks, bet juk gyvenime ne viską reikia daryti tik dėl finansinės naudos“, – sako „Crochet Fashion“ įkūrėja. Pašnekovė sutinka, kad finansinė nauda yra svarbi, bet geriau pabandyti nepaisant nesėkmių, nei graužtis nepabandžius įgyvendinti savo svajonės, kuri yra labai paprasta – tiesiog būti laimingiems. „Net jei projektas ilgainiui patirtų nesėkmę, esu laiminga, nes bandau daryti tai, kas man patinka“, – teigia M. Pavilonytė.

„Crochet Fashion“ įkūrėjai apie klaidas kalbėti labai sunku, nes įgyvendinant projektą jų pasitaikydavo nemažai ir tik taip ji mokėsi. Pašnekovė prisipažįsta, kad tik eksperimentuodama atrado, kas konkrečiai jai patinka ir kaip ji norėtų ateityje matyti savo išplėtotą projektą.

Didelė konkurencija

Crochet Fashion“ įkūrėja džiaugiasi, kad žmonės aktyviai užsiima rankdarbiais ir atsiranda juos vertinančių žmonių. „Mano verslas įdomus tuo, kad aš užsiimu tik nėrimu ir nepriimu jokių užsakymų, kur prašoma megzti. Be to, ir paties projekto pavadinimas išduoda, kad „Crochet Fashion“ – tai nerta mada“, – sako M. Pavilonytė.

Jaunoji verslininkė tikina, kad renkasi tik geros kokybės siūlus, kurie nėra pigūs, todėl gaminio kaina natūraliai išauga („Crochet Fashion“ įkūrėja dirba su merinosų vilna, medvilne, vilna, alpakų vilna ir pusvilne). Pašnekovė atkreipė dėmesį, kad neriant sunaudojama gerokai daugiau siūlų nei tą patį gaminį mezgant. Be to, neriant sunkiau eksperimentuoti su raštais, tačiau M. Pavilonytei tai patinka, nes skatina mąstyti kūrybiškai. „Crochet Fashion“ įkūrėja atskleidžia, kad priima ir individualius užsakymus: klientai gali rinktis ne iš to, kas jau pagaminta anksčiau, o patys nupasakoti, kokio gaminio norėtų.

„Mano tobulėjimui ir „Crochet Fashion“ augimui didelę įtaką daro mano klientai“, – sako pašnekovė ir priduria, kad investicijos į jos verslą priklauso nuo to, kiek eksperimentuojama: –Stengiuosi minimaliomis investicijomis pasiekti geriausią rezultatą.“ Jaunoji verslininkė prisipažįsta norinti verslą kurti po truputį, savo jėgomis. M. Pavilonytė įsitikinusi, kad investicijos į verslą atsipirks per metus, o startuoliams linki nebijoti klysti, įvertinti klaidas ir jų nebekartoti.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.