...

„Čip tiuningas“ yra tikrasis automobilių „tiuningas “

Verslas

2014.05.20

Autorius: Karolina Kondratjevaitė

Temos: .

„Čip tiuningas“ yra tikrasis automobilių „tiuningas “

„GalingasLT“ įkūrėjas ir savininkas vilnietis Mykolas Stravinskas Asmeninio albumo nuotr.

Prakalbus apie automobilių „tiuningą“ mano mintys ima piešti ryškiaspalvę mašiną, turinčią neproporcingai didelius ratus, dažnai dar ir apklijuotą plastiko gabalais. Visa tai vizualinis „tiuningas“. Šis iš anglų kalbos kilęs žodis reiškia reguliavimą. Anot automobilių „čip tiuningą“ (variklių programavimą) atliekančios įmonės „GalingasLT“ įkūrėjo ir savininko vilniečio Mykolo Stravinsko (31 m.), vien tik vizualinis „tiuningas“ – praeitis. Verslininkas džiaugiasi, kad vis daugiau automobilius vairuojančių žmonių ima suvokti ir vertinti naudą, kurią galima gauti perprogramavus variklio valdymą, optimizuojant jo valdymo programą.

Kelias iki idėjos

„Nuo senų laikų turiu potraukį į informacines technologijas, – pasakojimą pradeda M. Stravinskas. – Dar mokykloje kartu su keliais bendraklasiais domėjomės įvairiomis kompiuterinėmis naujovėmis, kurios tuomet atrodė visiškai nerealios. Mums patiko techniniai daug žadantys sprendimai. Domino galimybė įprastus darbus paversti darbais, kurie bus atliekami kompiuteriu.“

Tačiau tai ir buvo tik domėjimasis – nei pajamų šaltinis, nei didžiulis pomėgis. Po kelerių metų, mokydamiesi mokykloje, su draugais pradėjome savo pirmąjį verslą: internetu prekiavome mobiliaisiais telefonais, kita įranga. Gaudavome juos labai gera kaina ir parduodavome daugiausia užsienio klientams.

Nors tokiu būdu pasakiškų pinigų neužsidirbome, spėjome pajusti, kad tai gera niša, kurią reikia išnaudoti.“

„Pamažu šios prekybos nepakako, tačiau pasitaikė kita galimybė. Pastebėję, kad man sekasi organizuoti darbą komandoje, pažįstami pakvietė vadovauti interneto svetainių kūrimo komandai, – pasakoja pašnekovas. – Nors komanda nebuvo didelė, kartu įgyvendinome ne vieną įdomų projektą.“

Idėja kilo suderinus skirtingus pomėgius

„Dirbdamas gana greitai supratau, kad informacinės technologijos gali būti naudojamos ne tik prekybai internetu ar kuriant interneto svetaines, bet ir gerokai plačiau. Nors dar keletą metų prekiavau mobiliaisiais telefonais ir kitais įrenginiais bei kūriau svetaines, manyje pabudo senas pomėgis – automobiliai“, – prisimena pašnekovas.

„Prie automobilių mane nuo mažens pratino senelis. Vis kviesdavo kartu taisyti savo automobilio. Vėliau keletas mano artimų draugų buvo technikai, – meilės varikliams priežasčių ieško pašnekovas. – Laikui bėgant pradėjau domėtis, kaip šį pomėgį suderinti su informacinėmis technologijomis. Pradėjau rinkti informaciją apie tai, kaip kompiuteriniai dalykai daro įtaką variklio darbui: galingumui, valdymui, ekologijai bei degalų sąnaudoms.“

„Surinkus pakankamai informacijos kilo idėja teikti iki tol itin brangią paslaugą, t. y. automobilio perprogramavimą, kai vien teisingai perdaręs variklio valdymo programą gali gauti visiškai kitą automobilio galingumą ar efektyvesnes degalų sąnaudas“, – sako M. Stravinskas.

Dirba su užsieniečiais

„Sukaupę sąlyginai nedidelę tiems laikams pinigų sumą (prieš dešimt metų), apie 7000 litų, paprastame seneliui priklausančiame garaže Žvėryne pradėjome kviestis klientus ir darbuotis“, – verslo užuomazgas prisimena verslininkas.

„Augome lėtai, bet užtikrintai. Po gero pusmečio supratau, kad ši sritis verta daugiau investicijų. Ir nesuklydau“, – šypsosi pašnekovas ir tikina, kad ši iš pradžių visai siaura variklių programavimo niša dabar yra gerokai išsiplėtusi ir, tikėtina, plėsis.

„Priėmęs tokį sprendimą investavau į reikalingą įrangą bei informaciją. Nors iš pradžių dirbome su programų kūrėjais iš Lietuvos, veiklai įsibėgėjus supratau, kad, nepaisant itin geros darbų kainos, mano ir man dirbančių programuotojų kokybės suvokimas skiriasi. Neretai tekdavo raudonuoti prieš klientus, o tai labai nemalonu. Šiandien mūsų įmonė samdo septynis automobilių programavimo specialistus iš užsienio“, – savo pasirinkimą dirbti su Vakarų programuotojais grindžia pašnekovas.

„Vakarų Europoje dirbantys specialistai turi didelę patirtį, dauguma jų yra dirbę arba dirba didžiausiose automobilių gamyklose. Natūralu, kad tokių specialistų darbas kainuoja gerokai daugiau, – sako M. Stravinskas ir patikina, kad profesionalų komanda padidino įmonės teikiamų paslaugų kainas, tačiau verslininkas nesigaili: – Mano verslo koncepcija – nuolat tobulėti. Siekiu kokybės. Išsiskirti vien maža kaina niekuomet nenorėjau. Įmonėje „Galingas LT“ turime 6 darbuotojus bei atstovus Latvijoje, Estijoje, Didžiojoje Britanijoje, Ispanijoje, Ukrainoje, Rusijoje, Kazachstane. Dirbame su lengvaisiais automobiliais, krovininio transporto degalų sąnaudų mažinimu, ekologinių sistemų darbo korekcija bei žemės ūkio technika.“

Verslininkas džiaugiasi, kad Lietuvoje daugėja klientų, ieškančių kokybės. „Keičiasi ne tik požiūris į kainos ir kokybės santykį, bet ir klientų amžius. Į mus kreipiasi vis daugiau vyresnių žmonių, jų didžioji dalis yra vyrai. Prieš penkerius metus variklio „tiuningą“ atlikdavo 18–25 metų klientai, o dabar jų amžiaus vidurkis yra 26–30 metų. Jaunesnė amžiaus grupė dažnai renkasi pigesnes paslaugas teikiančius abejotinus garažiukus. O tuomet dažnas atvyksta pas mus dėl nekokybiško darbo korekcijos“, – įžvalgomis dalijasi pašnekovas. „Automobilių, vilkikų, traktorių „čiptiuningas“, „ekotiuningas“ bei kitos su variklio programavimu susijusios paslaugos populiarėja, o aš džiaugiuosi, kad galime prie to prisidėti“, – šypsosi M. Stravinskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.