...

„Atsikeli ir varai“ – išeitis užimtam miestiečiui

Verslas

2015.12.17

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: .

„Atsikeli ir varai“ – išeitis užimtam miestiečiui

Drabužių linijos „Atsikeli ir varai“ autorė - Aušra Šeduikytė. Mindaugo Kiznio nuotr.

Atsikeli ir varai“ – tai drabužiai ir daiktai, sukurti tiems, kurių diena prasideda anksti, o baigiasi vėlai. Patogių, kasdien dėvėti skirtų drabužių linijos autorė Aušra Šeduikytė (27) žavi idėjomis, veiklumu ir ryžtu. Su verslininke šnekučiavomės apie drabužių ir daiktų linijos idėją, veiklą bei perspektyvas.

Iš matematikos į madą

Pašnekovė studijavo matematiką ir matematikos taikymus. Studijuodama paskutiniame kurse, mergina susirado puikų darbą, o po kurio laiko nusprendė išeiti iš šiltos vietos agentūroje, pasiryžusi įgyvendinti drabužių linijos idėją.

A. Šeduikytė norėjo pasiūti tai, ko negalėjo rasti parduotuvėse. Mergina nieko neišmanė nei apie gamybą, nei apie sudėtis, medžiagas ar etiketes. „Buvau savamokslė ir visko apie šį amatą išmokau gyvenimo mokykloje, lygiagrečiai dirbdama dar šimtą kitų darbų. Kurdama drabužius mąsčiau – reikia, kad kolekcijos pavadinimas būtų žinutė. Viskas išėjo labai organiškai, nieko apie ženklodarą ir panašius dalykus nežinojau, tik nujaučiau“, – verslo pradžią prisimena pašnekovė.

 

„Toks buvo mano gyvenimo būdas, tad dvejonių nekilo. Juk ir kuriami drabužiai yra gyvenimiški, kasdieniški, su kuriais turėtų būti paprasčiau, jeigu ne keltis, tai bent varyti“

A. Šeduikytė

 

Atsikeli ir varai“ įkūrėja tiesiog darė tai, kas jai patinka. Nebuvo jokio verslo plano. Įdėjus daug darbo ir jėgų, prekių ženklas sėkmingai įsiliejo į rinką, o dabar kiekvienai kolekcijai sukurti investuojama vis daugiau. Didėja kiekiai, kyla pačios A. Šeduikytės kokybės kartelė.

„Viskas vyksta labai mažais žingsneliais. Viską stengiuosi daryti pati, kad būtų kuo mažiau išlaidų. Jeigu mažiau daryčiau pati, o daugiau samdyčiau išorinės darbo jėgos, tuomet turėčiau daug daugiau kasdienių išlaidų. Kol tiksliai nežinau, ar būti dideliam šituo atveju teisinga, tol nedarau skubotų išvadų“, – apie veiklą pasakoja verslininkė.

Gyvenimo būdą atspindintis pavadinimas

Pašnekovei norėjosi, kad prekių ženklo pavadinimas būtų nestandartinis. „Pavadinimas buvo galvojamas labai sunkiai, norėjosi šiek tiek supanikuoti, išsiskirti. Po keleto savaičių kančių žvilgtelėjau į savo „Skype“ profilį. Prie mano nuotaikos buvo parašyta: „Atsikeli ir varai“. Toks buvo mano gyvenimo būdas, tad dvejonių nekilo. Juk ir kuriami drabužiai yra gyvenimiški, kasdieniški, su kuriais turėtų būti paprasčiau, jeigu ne keltis, tai bent varyti“, – pavadinimo kilmę atskleidžia įkūrėja.

Anot verslininkės, pasirinktas pavadinimas yra vienas iš pranašumų, susijęs su bendra žinute ir aiškumu. Tai leidžia kurti ne tik drabužių, bet ir kitokių gaminių liniją, skleidžiančią tą pačią žinutę.

Ir parduotuvė, ir darbo kabinetas

Drabužių ir daiktų parduotuvė yra kartu ir darbo kabinetas. „Mes čia ne tik parduodame, bet ir dirbame. Čia yra ir mūsų sandėlis. Manau, tai vienos pirmųjų tokio pobūdžio ekspozicinių patalpų Lietuvoje, kur klientas atėjęs iškart pamato visą virtuvę (išskyrus, žinoma, siuvimą, nes siuvykla yra kitur). Mes nebijome klientui rodyti pakavimo priemonių, popierių, pilnų maišų su prekėmis, kavos puodelių, spurgų, darbotvarkės ant sienos ir visokių kitokių kūrybos ar gamybos atributų, kurie reikalingi kasdien. Mums nebaisu parodyti, kad čia vyksta darbas, kaip ir bet kur kitur. Mes patys esame kūrėjai, tiesiogiai parduodantys prekę. Todėl turime turėti savitą įvaizdį, kuris atitiktų prekių ženklo koncepciją. Juk suknelės neatsiranda paspaudus vieną mygtuką, stebuklingai neatvažiuoja iki parduotuvės ir pačios nesusipakuoja į dėžutes. „Atsikeli ir varai“ prekiauja tik savo prekių ženklo gaminiais“, – išskirtinumus vardija įkūrėja.

A. Šeduikytės teigimu, „Atsikeli ir varai“ tikslas – išlikti savitiems ir turėti kelias drabužių linijas. „Pavyzdžiui, vieną – gatvės su daug arklio galvų, kitą – subtilesnę, prabangesnę su mažiau arklių, bet daugiau kokybės. Taip prekių ženklas patenkintų skirtingus auditorijos poreikius“, – aiškina pašnekovė.

Tiesiog imti ir daryti

Pabaigoje „Atsikeli ir varai“ įkūrėja pataria, kad jei labai nori, reikia ir imtis. Nes jeigu nesiimsi, niekada nesužinosi, ar tai tau, ar ne. Nederėtų aklai pasitikėti kokiu nors guru ar instrukcija. Reikia pačiam būti savo verslo modeliu. „Kiekvienas žmogus verslą supranta, jį daro savaip ir tai yra gerai. Aš manau, kad nėra nei gero, nei blogo būdo pradėti ar daryti. Jeigu tau pačiam tai patinka ir šiek tiek sekasi, vadinasi, viską darai teisingai. Nesvarbu, kad tavo metodai neatitinka to, ko mokeisi per ekonomikos paskaitas“, – priduria verslininkė.

Pasak merginos, sunkiausia susikurti sau darbo vietą, kasdien save motyvuoti eiti dirbti ir tobulėti, mokytis iš klaidų, kasdien stebėti naujoves, niekada nepasiduoti, neklausyti, ką šneka kiti. „Apskritai darbas sau ir darbas kitam yra visiškai skirtingi pasauliai. Nepatyręs to pats, niekada nesuprasi. Manau, kad nėra jokio skirtumo, ką studijuoji ir ką paskui veiki. Kiekvienas darbas ir studijos yra vertingi. Tai tikrai daugiau duoda, nei atima. Veikti yra geriau nei gulėti ir galvoti apie tai, ką reikėtų daryti“, – mintimis dalijasi pašnekovė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.