...

„Art Space Studio“ įkūrėjas: „Kasdien keliuosi ketvirtą valandą ryto“

Verslas

2015.05.26

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: .

„Art Space Studio“ įkūrėjas: „Kasdien keliuosi ketvirtą valandą ryto“

„Art Space Studio“ įkūrėjas - panevėžietis Audrius Ališauskas. Asmeninio archyvo nuotr.

Panevėžietis Audrius Ališauskas (28), mažosios bendrijos „Art Space Studio“ įkūrėjas, dizaino srityje dirba jau aštuonerius metus. Logotipus, prekių ir paslaugų katalogus, interneto svetainių dizainą kuriantis verslininkas per mėnesį kartais uždirba viso pusmečio atlyginimą ir, be viso to, dar ketina sukurti programėlę bei bandyti laimę siekiant minios investavimo (angl. crowd funding).

Mokėsi savarankiškai

Verslininkas atvirai prisipažįsta, kad mokykloje gaunamais pažymiais toli gražu nežibėjo, o už savo nepažangumą netgi buvo išmestas iš vienos Panevėžio mokyklos. Perėjęs į kitą mokyklą, vaikinas susipažino su puikiai besimokiusia būsimąja savo žmona, kuri jį paskatino stengtis labiau ir siekti studijų Vilniuje. Įdomu tai, kad dar mokydamasis mokykloje vaikinas mėgo draugams piešti tatuiruotes, o dalį šių piešinių jam sekėsi parduoti. Vis dėlto įstoti į Vilniaus dailės akademiją A. Ališauskui nepavyko, nes koją pakišo akademinis piešimas. Tad studijas jis pasirinko Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje.

Studijuodamas antrame kurse, vaikinas jau gavo dizainerio darbą mažoje spaustuvėje, tad paskaitos atsidūrė antrame plane. „Kolega slėpdavo mano padarytą broką“, – prisimindamas patirtį pirmajame darbe, juokiasi verslininkas. Dirbdamas spaustuvėje, jis išsiaiškino spaudos mašinos veikimo principus, o įgytos žinios apie galutinio produkto paruošimo spaudai būdus iki šiol praverčia dirbant su klientais.

„Logotipų kūrimas – tai idėjinis darbas, kuris gimsta tik nuodugniai išsiaiškinus, kaip bendrovė nori save pozicionuoti rinkoje, o tokio darbo vertę klientai dažnai linkę sumenkinti“

A. Ališauskas

Pašnekovas prisipažįsta, kad studijų kokybė gerokai nuvylė, tad dirbti su reikiamomis kompiuterinės grafikos programomis jis mokėsi savarankiškai, internetu parsisiuntęs mokomąją medžiagą. Rašydamas diplominį darbą, vaikinas jau turėjo savo verslo viziją. Vėliau, išėjęs vaiko priežiūros atostogų, verslininkas nesėdėjo rankų sudėjęs, o ieškojo klientų savo įmonei. Taigi netrukus ėmė plaukti užsakymai.

A. Ališauskas džiaugiasi, kad verslo pradžioje gana lengvai sekėsi užmegzti bendradarbiavimą su didelėmis įmonėmis, be to, visi klientai buvo mokūs. Verslininkas prisipažįsta, kad pagrindinė klaida, dėl kurios žlugo pirmoji jo įmonė, buvo pernelyg staigi plėtra. Juk verslą jie pradėjo dviese, o po metų savo komandą išplėtė iki septynių žmonių. Atsižvelgiant į metinę įmonės apyvartą, turėti tiek darbuotojų buvo pražūtinga. „Neskubėkite samdyti darbuotojų, plėstis reikia po truputį“, – pataria iš savo klaidų pasimokęs verslininkas.

Idėjinio darbo vertė – didelė

Verslininkas kritikuoja bendroves, kuriose vadybininkai leidinių paruošimo darbus derina su spaustuve, visai nesitardami su dizaineriu. A. Ališauskas tai vadina sugedusio telefono principu. Pirmasis pašnekovo darbas spaustuvėje ir tolesnis sėkmingas bendradarbiavimas su spaustuvėmis padeda užtikrinti, kad leidinys bus kokybiškai ir greitai paruoštas spaudai.

Kurdamas prekių ženklus, atspindinčius tam tikros šalies kultūrą, A. Ališauskas išsamiai pasidomi skirtingomis kultūromis, atsižvelgia į tikslinės auditorijos poreikius, daug dėmesio skiria mažoms detalėms, o maketuodamas knygas būtinai paskaito maketuojamą medžiagą. „Logotipų kūrimas – tai idėjinis darbas, kuris gimsta tik nuodugniai išsiaiškinus, kaip bendrovė nori save pozicionuoti rinkoje, o tokio darbo vertę klientai dažnai linkę sumenkinti“, – pabrėžia pašnekovas. Verslininkas atkreipia dėmesį, kad siūlančiųjų pigiai sukurti logotipus ar prekių katalogus visada atsiranda, tačiau tokias paslaugas pasirinkę klientai dažnai nusivilia nekokybišku galutiniu rezultatu ir, pasimokę iš skaudžios patirties, kitą kartą jau kreipiasi į A. Ališausko vadovaujamą „Art Space Studio“.

Produktyviausias laikas

Verslininkas džiaugiasi, kad jo darbe nėra jokios monotonijos, čia viskas dinamiška ir įdomu, o jo darbo diena prasideda jau ketvirtą valandą ryto. A. Ališauskas tikina atradęs produktyviausias savo darbo valandas: „Nuo penktos valandos ryto iki devynių esu pats darbingiausias, o atsikėlęs septintą valandą jau jaučiu, kad daug ką praleidau ir viskas slysta iš rankų.“ Vis dėlto jis teigia, kad toks režimas tinka ne visiems ir kiekvienas turi atrasti savo produktyviausias darbo valandas.

Pašnekovas tvirtina, kad dirbdamas su klientais yra labai lankstus, prireikus sutinka dirbti naktimis, kliento niekada nepalieka bėdoje ir neatidėlioja darbų. Įmonei reikalingą prekių ar paslaugų katalogą A. Ališauskas gali parengti per dvi savaites ir prisipažįsta nesijaučiantis patekęs į konkurencijos gniaužtus. „Kiekvienas verslininkas suranda savo nišą ir savo klientus“, – neabejoja pašnekovas.

Be to, „Art Space Studio“ įkūrėjas pabrėžia, kad rengiant verslo planus nevertėtų aklai pasitikėti rinkos tyrimais ir apklausomis. Juk, vykdant apklausą dėl „Apple“ kompiuterių pristatymo rinkai, apklausos rezultatai sufleravo, kad 2 tūkst. dolerių kainuojančių kompiuterių niekas nepirks. Pašnekovas įsitikinęs, kad idėjos ir jų kuriama pridėtinė vertė turi būti deramai įvertintos. Startuoliams verslininkas pataria mažiau dvejoti, pavyks ar nepavyks sukurti ir išlaikyti savo verslą. Tiesiog reikia imti ir veikti, o tada jau paaiškės, ar pavyko.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.