...

Apgyvendinimo verslo pradžia ir užimtumas

Verslas

2013.11.25

Autorius: Rasa Petrauskaitė

Temos: .

Apgyvendinimo verslo pradžia ir užimtumas

Apgyvendinimo verslo pradžia ir užimtumas flickr.com nuotr.

Kas svarbu apgyvendinimo paslaugų verslo naujokui? Pradžia ir užimtumas. Apie šios veiklos pradžią pasakoja Palangos viešbučio „Vanagupė“ direktorė Giedrė Kvedaravičienė, o apie viešbučių užimtumo palaikymą mintimis dalijasi Klaipėdoje atidaryto viešbučio „Europa City“ pardavimo vadybininkas Saulius Žukauskas.

Kokie svarbiausi žingsniai pradedant apgyvendinimo verslą?

G. Kvedaravičienės teigimu (nuotr.) , turint idėją būtina kruopščiai atlikti rinkos analizę: kiek įmanoma objektyviau įvertinti bendrą jos situaciją, konkurencijos intensyvumą, potencialų poreikį, darbo jėgos pasiūlą ir kompetenciją, reikalingas paslaugų kokybei užtikrinti. Tuomet – susidėlioti verslo planą ir įvertinti verslo pradžiai turimas investicijas. Ar jos bus pakankamos norint ne tik pradėti verslą, bet ir suformuoti pagrindą, užtikrinantį stabilumą ir augimą?

Kokių klaidų daro pradedantieji?

Anot „Vanagupės“ direktorės, dažniausia verslo naujokų klaida – perdėtas optimizmas. Tikimasi itin greitai atsirandančio žinomumo, poreikio ir klientų srauto. „Deja, įprastai klientų pritraukimas ir rinkos dalies išsikovojimas atima žymiai daugiau laiko, ypač jei neturima patirties, lėšų ir žinių, kaip per trumpą laiką gauti maksimalią naudą iš viešųjų ryšių priemonių, kainodaros bei kitų pardavimą skatinančių priemonių. O juk rūpesčių dėl išlaidų, mokesčių ir kitų organizacinių klausimų atsiranda vos atvėrus verslo paslagų duris“, – įspėja Giedrė. Todėl planuojant verslą svarbu palikti pakankamą finansinį rezervą nesekmėms kompensuoti.

Į ką atkreipti dėmesį kuriant apgyvendinimo verslą?

„Visų pirma į klientų grupę. Būtina aiškiai žinoti, kokiai grupei skirta paslauga, objektyviai įvertinti, ar veiklai vykdyti pasirinktoje vietoje yra pakankamas klientų srautas“, – teigia G. Kvedaravičienė.

Jei tikimasi ne tik verslo klientų, bet ir poilsiautojų, reikia atsižvelgti, ar vieta patraukli aplink esančių turistinių objektų, kavinukių ir restoranų atžvilgiu.

Pašnekovė išskiria kitą svarbų dalyką – apgyvendinimo paslaugų sektorius turi gerokai aukštesnį fiksuotų išlaidų krūvį negu kitos veiklos. „Vykdant bet kokią veiklą dalis išlaidų patiriama nepriklausomai nuo to, ar uždirbtas nors litas. Kitos išlaidos tiesiogiai priklauso nuo pardavimo. Todėl kintamųjų išlaidų gali apskritai nebūti arba jos gali būti gerokai mažesnės veiklos apimčiai sumažėjus“, – aiškina Giedrė.

Tokio tipo versle reikšmingi ir emociniai, taip pat vadinamieji minkštieji (soft factors) aspektai, tai yra darbuotojų kompetencija ir asmeninės savybės. Paslaugų kokybės vertinimas labiausiai priklauso nuo patiriamų emocijų bendraujant su personalu.

„Teigiamas emocijas privalo skleisti visi darbuotojai, su kuriais svečiai susiduria viešnagės metu“, – teigia G. Kvedaravičienė.

Greta sunkių išbandymų, pasak Giedrės, šis verslas dovanoja ir kitų dalykų: bendravimą, pažinčių, kasdienių vertingų pamokų bei džiugesio, kai išvykdamas klientas pagiria ir padėkoja už puikiai praleistą laiką.

Viešbučio užimtumas. Ko reikia norint pritraukti klientų?

Viešbučio „Europa City“ pardavimo vadybininko S. Žukausko žodžiais, pati geriausia reklama – iš lūpų į lūpas. Todėl svarbiausias aspektas norint palaikyti užimtumą yra paslaugų kokybė. Po to – visi kiti reklamos kanalai, kurie išryškina viešbučio pranašumus. Pašnekovo teigimu, visus domina tai, kas nauja ir šviežia, todėl svarbu kuo geriau viešintis. Pasak Sauliaus, daug klientų pritraukiama naudojant mažiausios kainos politiką.

Kitas svarbus aspektas – įstaigos, esančios arti viešbučio, ir draugiško ryšio palaikymas su kaimynais. „Tarkime, prie mūsų viešbučio yra „Švyturio“ arena, todėl kartais užimtumas priklauso nuo renginių, vykstančių ten“, – patirtimi dalijasi viešbučio „Europa City“ pardavimo vadybininkas.

Kokia paslaugų įvairovė apgyvendinimo versle?

Savaime suprantama, kad viešbučiai, be nakvynės, turėtų teikti ir maitinimo paslaugą. Tačiau, kaip S. Žukauskas pažymi, vieni turi mažus restoranus, kuriuose galima pavalgyti tik pusryčius. Kiti siūlo ir dienos pietų meniu bei standartinį patiekalų asortimentą, skirtą kiekvienam lankytojui.

„Europa City Aurora“ teikia ir konferencijų centro paslaugą, organizuoja banketus ir furšetus“, – apie paslaugų įvairovę užsimena pardavimo vadybininkas.

Viešbučiuose gali veikti ir sporto klubai, SPA centrai, kazino. Pasak Sauliaus, yra tokių paslaugų, apie kurias daugelis net nepagalvoja: skalbimas, žadinimo skambutis, maistas į kambarį, mini baras ir kitos. „Žinoma, viešbutis nebus viešbutis, jei nebus galima išsimiegoti be nepažįstamų tame pačiame kambaryje ir be galimybės vietoje užkąsti“, – S. Žukauskas išskiria svarbiausias apgyvendinimo verslo paslaugas.

Viešbučiuose taip pat jaučiams sezoniškumas. Kaip išgyventi ne sezono metu?

S. Žukausko teigimu, klaidinga manyti, kad viešbutis apgyvendina tik turistus. Žiemą suaktyvėja renginiai, stambios konferencijos, be to, žmonės vyksta į komandiruotes. Vadinasi, šaltuoju sezonu viešbučiai gyvena iš įmonių klientų bei renginių organizatorių. „Neneigsiu, kad žiemą užimtumas yra mažesnis nei vasarą, tačiau būna tokių dienų, kad net tada viešbutis gali būti visiškai užpildytas“, – sako Saulius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.