Aistra kompiuteriams atvedė iki verslo
2016.01.11
Temos: Technologijos, Vadyba.
„Paprastai ilgai galvoju ir prie sprendimo prieinu iš lėto“, – pokalbio metu prasitarė internetinių parduotuvių nuomos platformos „eShoprent.com“ įkūrėjas Deivydas Jurčiukonis. Jaunas verslininkas iki savo idėjos ėjo pamažu, bet pagaliau ją suradęs nebesidairė atgal. Jis atsiskleidė e. prekybos srityje ir šiandien ne tik dabartimi džiaugiasi, bet ir su ambicijomis žvelgia į ateitį.
Meilė iš pirmo žvilgsnio
D. Jurčiukonis teigia, kad jo kelias į e. verslą iš esmės prasidėjo dar pačioje vaikystėje, kai jis pirmą sykį pamatė kompiuterį ir suprato, kad tai yra daiktas, kurio veikimą jis nori suprasti. „Jei gerai pamenu, pirmą kartą kompiuterį pamačiau dar kokiais 1997 metais. Man tada turėjo būti kokie šešeri ar septyneri. Vienas mano kaimynas jį turėjo. Labai gerai atsimenu, kaip nenorėjau išeiti iš jo namų, nes tas kompiuteris man buvo kažkas stebuklinga. Net pats nesuvokiau kas. Mokyklos metais atsirado pomėgis programuoti. Man tiesiog patiko tai daryti“, – pasakoja jis.
„Visada stengiuosi padėti ir seniems, ir dar tik bandantiems įsivažiuoti asmenims. Juk parduotuvės, kurios naudojasi platforma, bet nieko neparduoda, mus labai liūdina“
D. Jurčiukonis
Pamažu kompiuteris tapo ir pajamų šaltiniu. Pašnekovas, dar būdamas moksleivis, ėmėsi kažko panašaus į verslą. „Kadaise sėdėjome su vienu draugu. Aš dar buvau moksleivis, o jis jau studijavo programavimą. Pats tuo metu galvojau, kad tapsiu dizaineriu. Sėdėdami kalbėjome, kad galime ką nors kartu nuveikti. Jis programuotų, o aš kurčiau dizainą. Po tokio vakarinio pasisėdėjimo ir pradėjome kažką veikti. Pirmąjį puslapį sukūrėme dailės mokytojui. Gavau už tai apie šimtą litų. Jausmas buvo labai geras. Pamažu atsirado vis daugiau užsakovų, o kartu ir pagrindinės žinios. Ilgai ėjau mažais žingsniais, natūraliai“, – pasakoja D. Jurčiukonis.
Idėja galvoje sukosi ilgai
Vis dėlto verslininkas ilgokai tenkinosi tokiais pavieniais projektais, nors „eShoprent.com“ idėja galvoje jau ir sukosi. „Pats projektas pristatytas tik 2012 metais. Iki tol kokius trejus metus įtemptai galvojau, ką ir kaip daryti. Pirminė versija buvo sukurta dar kokie treji metai iki tikrojo paleidimo, bet kelis kartus viską perdariau. Vieną kartą padarai ir galvoji, kad tai gerai, bet atidžiau pasižiūri ir supranti, kad gerai nėra“, – prisimena jis.
Tačiau atėjo momentas, kai delsti ir vilkinti nebesinorėjo. Atėjo diena, kai platforma pradėjo veikti. „Labai juokinga lyginti tą pirminę versiją su dabartiniu rezultatu. Pirmasis variantas buvo padarytas ir paleistas per savaitgalį. Natūralu, kad turėjo įvykti kardinalios permainos. Tada buvo tik visiškai bazinės funkcijos. Tik su laiku pridėjome galimybes analizuoti ir kt. Atsirado visai kitokie reikalavimai ir sau. Juk esi atsakingas už savo klientus. Negali tiesiog duoti jiems bet ko. Turi galvoti apie ateitį. Mes privalome pasirūpinti viskuo nuo iki…“ – pirmuosius verslo žingsnius kritiškai vertina pašnekovas.
Nieko keista, kad per trejus veiklos metus platforma jau spėjo kone iš esmės pasikeisti. „Tai, ką turėjome tada ir ką turime dabar, labai stipriai skiriasi. Skiriasi ir mūsų funkcionalumas bei besinuomojančiųjų poreikiai. Dabar žmonės išrankūs. Anksčiau jie tokie nebuvo. Tiesiog sugalvodavo ir atidarydavo parduotuvę. Dabar kiekvienas naudojasi „Google Analytics“, SEO technikomis. Bet ko nebeįsiūlysi“, – teigia D. Jurčiukonis.
Pasikeitė ir patys, ir klientai
Verslininkas pastebi ir tai, kad per veiklos metus ėmė visiškai kitaip žiūrėti į verslą, santykį su klientais. Susiformavo tam tikra branda, atsakomybė, o kartu ir suvokimas, kas esi ir ką darai geriausiai. Jis prisipažįsta labai ilgai daręs bene viską, kas susiję su interneto puslapiais: ir kūrė juos, ir reklamavo. Skirtumo tarsi net nebuvo. Tik prasidėjus „eShoprent.com“ ėmė koncentruotis į e. prekybą. Tai tiesiog pasirodė įdomiausia. Taip atsirado pastovumas, supratimas, kad negali čia šokinėti nuo vieno prie kito. „Atsimenu, kadaise mąsčiau taip, kad sukuri internetinę parduotuvę, atiduodi ją žmogui ir viskas. Tavo darbas pasibaigė. Koks gi skirtumas, kaip jam sekasi? Dabar man tai labai rūpi. Visada stengiuosi padėti ir seniems, ir dar tik bandantiems įsivažiuoti asmenims. Juk parduotuvės, kurios naudojasi platforma, bet nieko neparduoda, mus labai liūdina“, – kalba pašnekovas.
Kartu su D. Jurčiukoniu keitėsi ir klientai. Anksčiau abi pusės tarsi viską darė taip, kaip išeis, o dabar jau atsiradę visai kitokie santykiai. „Man atrodo, jog situacija buvo tokia, kad žmonės tiesiog nelabai žinojo, ką galėtų pardavinėti. Todėl daug kas buvo daroma aklai, be jokių analizių. Susikuri platformą, susidedi prekes ir kažko lauki. Tačiau to juk tikrai nepakaks. Žmonės tai jau supranta ir viską jau daro labai atsakingai. Jie išsirenka tinkamą nišą, susirenka informaciją apie konkurentus ir tik tada ką nors daro. Žinoma, ir dabar yra dalis tokių laukiančiųjų, bet pardavimai pas juos paprastai neateina“, – įsitikinęs jis.
Įkvepia verslininkų šeima
Verslininkas neslepia ir savo ambicijų. „eShoprent.com“ jau labai greitai turėtų tapti tarptautiniu verslu. „Mes turime kolegų Vokietijoje, kurie irgi dirba e. prekybos srityje. Jie mūsų projektą pasiims ir pritaikys tai rinkai. Tai bus pirmoji mūsų užsienio rinka. Startuoti planuojame kitų metų pirmąjį ketvirtį. Vokietijoje yra tik 1–2 produktai, teikiantys tokią paslaugą. Tačiau jų kaina palyginti didelė. Matome, kad tą pačią paslaugą galime pasiūlyti gerokai pigiau. Tačiau vėliau norime augti ir toliau. Baltijos šalys, gal Lenkija. Tačiau pradėsime nuo Vokietijos“, – sako jis.
Taigi ryžto „eShoprent.com“ įkūrėjas nestokoja. Paprasta paaiškinti kodėl. Atsiradus sunkumų, jis puikiai žino, į ką kreiptis patarimo. „Aš turiu labai gerą pavyzdį savo šeimoje. Kai tik man pasidaro sunkiau, tariuosi su šeima. Išklausius jų patarimų, pasidaro daug lengviau atsispirti. Tai labai padeda. Juk jų dėka galiausiai ir susiradau tai, kas man patinka, ir tai sėkmingai darau. Šeimos patarimai man yra aukso vertės. Juk mano tėvai versle jau dvidešimt metų. Jie turi ką pasakyti kiekvienu atveju. Čia jau mano reikalas, kaip gerai aš sugebėsiu tuo pasinaudoti“, – teigia D. Jurčiukonis.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.