Aistra keliauti paskatino sukurti žemėlapį
2017.11.08
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
Vilniuje gyvenantys širvintiškiai Marta Černiauskaitė (26) ir Paulius Kazlauskas (27) – pora ne tik gyvenime, bet ir versle. Paprasto politinio žemėlapio ir kelionių jaudulio įkvėpti verslininkai vasaros viduryje rinkai pateikė kitokį požiūrį į pasaulio žemėlapį – „Trip Map“. Tai ne tik originalus kelionių dienoraštis, bet ir jūsų namų puošmena ar stilingas interjero akcentas.
Paskatino asmeninis poreikis
M. Černiauskaitė ir P. Kazlauskas – tikri kelionių entuziastai, kurie stengiasi išnaudoti kiekvieną galimybę pažinti pasaulį. Pradžioje savo namuose ieškodami naujų krypčių ir prisimindami kelionių nuotykius, žiūrėdavo į visiems gerai žinomą politinį žemėlapį, tačiau jis nedžiugino nei savo išvaizda, nei funkcija. Taip jaunieji verslininkai pradėjo ieškoti inovatyvesnių sprendimų, kaip įamžinti jau aplankytus kraštus. Tada ir gimė „Trip Map“ idėja – pasaulio žemėlapis, turintis kelionių dvasią ir saugantis akimirkas. „Tiesiog nusprendėme imti ir daryti, nieko nebelaukti, nes arba dabar, arba niekada“, – prisimena M. Černiauskaitė.
Pašnekovai pasakoja, kad pradžioje buvo itin sunku rasti būdą, kaip išspręsti techninius aspektus ir rasti tinkamą konstrukciją: „Turėjome idėją, tačiau abu neturėjome žalio supratimo, kaip tai įgyvendinti.“ Bet po daugybės bandymų ir su draugų pagalba pavyko rasti sprendimą, kuris pateisino visus lūkesčius ir išvaizdos, ir kokybės klausimais. „Sukūrėme savo pirmąjį žemėlapį, kuris paskui buvo daug kartų tobulinamas tam, kad galėtų būti pristatomas žmonėms, tačiau dabar jis kabo mūsų namuose ir primena ne tik keliones, bet ir sėkmingo verslo pradžią“, – atskleidžia jie.
Didžiausia investicija – laikas
„Laikas buvo didžiausia ir svarbiausia mūsų investicija, kurią įdėjome, kad gimtų mūsų kūdikis – pirmasis žemėlapis“, – tikina jie. Verslininkai su šypsena prisimena, kad tuo metu visas gyvenimas sukosi tik apie verslo pradžią, o dabar apie plėtimosi ir tobulėjimo galimybes. M. Černiauskaitė ir P. Kazlauskas įsitikinę, kad svarbiausia, ko reikia sėkmingam verslui, – negailėti savęs ir savo laiko: „Mes tikėjome savo idėja, labai norėjome ir daug dirbome, kad galėtume ją įgyvendinti.“
Terpė savo idėjai patikrinti
„Klientų užteks visiems, svarbu stengtis su jais palaikyti artimą ir glaudų ryšį.“
M. Černiauskaitės ir P. Kazlauskas.
Ateityje jaunieji verslininkai mąsto ne tik apie jau turimų aštuonių dizainų praplėtimą, atskirus Lietuvos ir kitų žemynų žemėlapius, bet ir verslo plėtojimą į pasaulines rinkas. Pašnekovai įsitikinę, kad Lietuva – labai gera vieta išbandyti, ar tavo idėja yra kam nors įdomi, ar ne, nes bandant didėja ne tik motyvacija, bet ir pasitikėjimas savo jėgomis. Visų pirma dėl to, kad Lietuvoje dar nėra tokios didelės pasiūlos kaip užsienyje ir žmonės nuolat ieško įvairių inovacijų. Nors šioje srityje konkurencija gana didelė, nes verslininkai susiduria ne tik su kitais žemėlapių gamintojais, bet ir su visa interjero aksesuarų pasiūla, tačiau tai M. Černiauskaitės ir P. Kazlausko negąsdina: „Klientų užteks visiems, svarbu stengtis su jais palaikyti artimą ir glaudų ryšį.“
Pora džiaugiasi, kad pirmieji žingsniai versle juos daug ko išmokė, nes viskuo rūpinasi patys: nuo žemėlapių gamybos iki rinkodaros ir pristatymo klientams. Pagaliau pats mokymosi procesas labai įtraukia ir skatina niekada nenustoti tobulėti bei siekti daugiau.
Geriausias įvertinimas – grįžtamasis ryšys
„Trip Map“ su žmonėmis komunikuoti pradėjo „Facebook“ paskyroje ir iškart sulaukė didelio susidomėjimo. Pasipylė ne tik užsakymai, bet ir įvairūs klausimai, pastabos, patarimai ir kritika, tačiau verslininkai į kiekvieną potencialų klientą žiūrėjo labai rimtai ir kreipė dėmesį į jų žinutes. M. Černiauskaitė ir P. Kazlauskas mano, kad jų sėkmės garantas ir buvo įsiklausymas į žmonių norus bei poreikius ir nuolatinis tobulėjimas: „Mums svarbiausia kokybė ir patenkinti klientai – visa tai ir yra sėkmingas verslas.“
Pora prisimena ir sunkų laikotarpį, kai maždaug savaitę nesulaukė jokios reakcijos iš aplinkos: „Jeigu žmonės tyli, vadinasi, kažką darai ne taip. Pergalvojome ir keitėme savo komunikacijos manierą, atsižvelgėme į visas potencialių klientų pastabas ir viskas susitvarkė.“ Kalbėdami apie rinkodarą, pašnekovai mano, kad jų atveju efektyviausia yra naudotis socialine žiniasklaida, tačiau pabrėžia, kad siekiamybė – gyva, iš lūpų į lūpas sklindanti reklama ir tiesioginis kontaktas su žmonėmis. Tai jie siekia įgyvendinti rūpindamiesi savo klientais nuo pirmos užklausos iki žemėlapio pristatymo į namus, dalyvavimo įvairiose mugėse ir bendravimo su savo klientais. Šiuo metu, verslui jau įsibėgėjus, pašnekovus labiausiai skatina grįžtamasis ryšys, kai žmonės siunčia nuotraukas su „Trip Map“ žemėlapiais, jaukiai kabančiais ant namų sienų.
Jaunieji verslininkai pataria: „Nebijokite klysti, nes neklysta tik tie, kurie nedaro. Bandykite, klausykite kliento, tobulėkite ir nuolat mokykitės. Stenkitės trumpinti procesus, raskite savo išskirtinį ir įdomų bruožą, o paskui tarsi lipdykite sniego gniūžtę aplink tai.“
„Trip Map“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.