...

8 žingsniai sėkmingo internetinio verslo link

Verslas

2014.04.16

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: .

8 žingsniai sėkmingo internetinio verslo link

„Diginet LT“ generalinis direktorius Justinas Šimkus BFL/Ingaos Juodytės nuotr.

„Visi stereotipiškai mano, kad už internetinio portalo slypi vienas ar du žmonės – studentas ir programuotojas. Tiesą sakant, sėkmingam verslui reikalinga puiki komanda. Mūsų įmonėje dirba per 60 darbuotojų. Kad taptume tokie, kokie esame, jungėmės, plėtėmės, pritraukėme investicijų. Dabar mūsų internetinio verslo vertė siekia mažiausiai 25 mln. litų“, – sako „Diginet LT“ generalinis direktorius Justinas Šimkus ir atskleidžia sėkmingo internetinio verslo strategijas.

• Į pirkimo lauką įženk pirmas

„Pirmas dalyvis rinkoje įgyja konkurencinį pranašumą, lojalių klientų ir turi galimybę kurti barjerus kitiems potencialiems rinkos dalyviams. Ar sudėtinga į rinką įeiti pirmam? Manau, ne. Idėjų ore sklando šimtai. Internetinio verslo pradžia yra nesudėtinga ir sąlyginai lengvesnė nei įprasto. Patekti į rinką galima per porą mėnesių. Be to, Lietuva ir kitos Baltijos šalys yra labai tinkamos internetiniam verslui, nes į šias rinkas nežiūri didieji tarptautiniai rinkų dalyviai ir taip palieka vietos vietiniam verslui. Žinoma, nereikia būti naiviems. Šimtai žmonių domisi naujomis idėjomis, svajoja apie internetinį verslą. Tad jei tikite idėja, manote, kad ji gali būti tinkama Lietuvai ir iš jos galima uždirbti, veikite ryžtingai ir kaip įmanoma greičiau eikite į rinką pirmi“, – pirmąją sėkmingo internetinio verslo strategiją apibūdina J. Šimkus.

• Visada tikėkis naujo konkurento

„Prieš 10 metų nekilnojamojo turto skelbimų rinką valdė skelbimų laikraščiai. Vėliau atsirado portalai, dar vėliau jie stipriai keitėsi. Šiuo laikotarpiu www.aruodas.lt yra neabejotinas rinkos lyderis, tačiau konkurentų jam visada atsiras. Vis dėlto yra viena taisyklė. Jei dabar manęs kas paklaustų, su kuo konkuruosime po 5 ar 10 metų, galiu drąsiai atsakyti, kad tikrai ne su dabartiniais konkurentais. Plėtodami verslą vadovaujamės taisykle, kad versle nėra žinoma apie 80 proc. visų konkurentų. Taip yra su mūsų verslu, taip ir su visu internetiniu verslu“, – sako pašnekovas.

• Susidraugauk su vienu konkurentu, kad įveiktum kitus

„Plėtojant internetinį verslą ypač reikia apgalvoti pirkimo ir pardavimo strategiją, nes tik nugalėtojas laimi, nugriebia grietinėlę nuo torto. Todėl norint sėkmingai plėtoti internetinį verslą reikia būti savo srities lyderiu“, – pasakoja vieno internetinio verslo lyderių poziciją užimančios įmonės vadovas.

Pasak jo, kartais reikia susidraugauti ar net susijungti su konkurentais, kad pralenktum konkurentus ir neapleistum lyderio pozicijos.

• Pasirink tinkamą apmokestinimo modelį

„Tai labai svarbu, nes diktuoja generuojamas pajamas. Tačiau nepakanka vien pasirinkti modelio, jį nuolat reikia adaptuoti prie besikeičiančių rinkos sąlygų. Štai 2006 m. www.aruodas.lt apmokestino tik tuos skelbimus, kurie buvo su nuotraukomis. Kitus vartotojai galėjo skelbimus dėti nemokamai. Tuomet skelbimų apmokestinimas dar buvo nepaplitęs, o dabar apmokestinimo modelį adaptuojame nuolat, atsižvelgdami į situaciją. Tai labai svarbu“, – pasakoja specialistas.

• Daryk mainus

„Tai reiškia, kad negali daryti nieko, kas būtų naudinga konkurentui. Nebent kai kurie žingsniai bus lygiai taip pat naudingi tau pačiam. Mes savo versle esame priėmę tokių sprendimų. Vienas jų – skelbimus nemokamai perduodavome savo konkurentams, nors mums juos sukaupti kainavo daug darbo, laiko ir pinigų. Tačiau su šia strategija mes sukūrėme pridėtinę vertę pardavėjams, todėl jie įprato skelbimus publikuoti mūsų portale. O konkurentai neturėjo investuoti į turinio gavimą, nes jį duodavome nemokamai. Ši strategija mums puikiai pasiteisino, kaip ir kiti panašūs sprendimai“, – daug sėkmės pelniusius sprendimus apibūdina J. Šimkus.

• Kurk konkurencinius barjerus

„Jei verslas jau sukurtas, veikla sėkminga, tuomet reikia galvoti, kaip sukurti konkurencinius barjerus, kad niekas nenorėtų įeiti į šią rinką, kad jiems ji būtų nepatraukli. Vienas iš geriausių barjerų – nuolatinis investavimas į savo produktą. Štai pernai į www.aruodas.lt reklamą investavome maždaug 2 mln. litų. Jei būtume investavę mažiau, nieko nebūtų nutikę, tačiau galvodami apie konkurenciją matome, kad taip naujiems konkurentams darosi nepatrauklu, nes jiems reikėtų investuoti dvigubai ar trigubai daugiau, kad pasiektų tokį žinomumą. Todėl investavimas į produktą ir jo plėtojimas yra pats geriausias barjeras konkurentams, norintiems žengti į rinką“, – šypsosi pašnekovas.

• Leisk slyvai nudžiūti, kad sunoktų persikas

„Tai kinų karo meno strategija. Mes matome, kad mobiliųjų įrenginių naudojimas labai auga. 25 proc. www.aruodas.lt lankytojų svetainėje naršo iš mobiliųjų įrenginių. Planuojame, kad metų pabaigoje tokių klientų bus maždaug 40 proc. Taip pat matome tendenciją, kad žmonės nekilnojamojo turto nori ieškoti žemėlapyje. Todėl investuojame į šiuos produktus. Jei matome tam tikras tendencijas, turime prie jų prisitaikyti. Esminė klaida, kurią 2003 m. padarė laikraščių savininkai, buvo ta, kad jie nenorėjo investuoti į internetą. Kodėl? Jie parduodavo laikraščius ir už tai gaudavo pinigus. Jei jie būtų investavę į internetą, tuo laikotarpiu tiesiog būtų praradę pajamas, nes vartotojai būtų nepirkę laikraščių. Vis dėlto toks mąstymas buvo pražūtingas“, – kaip kartais reikia atsisakyti pelno dėl perspektyvų, pasakoja J. Šimkus.

• Visada klausyk savo vartotojo

„Ši strategija apibendrina visas ankstesnes, tačiau tam, kad galėtumėte ja sekti, pirmiausia reikia aiškiai suprasti, kas yra tikrieji jūsų vartotojai. Tam reikalingos tikslios priemonės. O internetinis verslas, priešingai nei įprastas, suteikia puikias galimybes tai padaryti gana lengvai. Tuomet lieka imtis veiksmų ir klausytis savo tikslinių vartotojų, kurie ir diktuoja verslo sąlygas“, – paskutinę internetinio verslo plėtojimo strategiją apibūdina šios srities žinovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.