2015 m. verslo knygų tendencijos
2015.07.15
Temos: Vadyba.
Prieš kelerius metus perkamiausių knygų viršūnėse dažnai šmėžuodavo verslo pasaulio asmenybių patirtį atskleidžiančios knygos, tačiau pataruoju metu ši banga jau šiek tiek atslūgusi, o verslo literatūroje išsikristalizavo naujos tendencijos. Apie jas kalbamės su leidyklos „Vaga“ vadovu Vytu V. Petrošiumi.
Verslo literatūroje – integralumo pojūtis
Pašnekovo teigimu, nors Lietuvos knygų rinkoje verslo literatūros sektorius palengva atsigauna, palyginti su situacija, stebėta prieš dvejus ar trejus metus, pasaulinės verslo knygų naujienos mūsų šalyje išleidžiamos šiek tiek pavėluotai, todėl verslo knygų tendencijas ir jų pokyčius galima aptarti tik bendrame, pasauliniame kontekste. Leidyklos „Vaga“ vadovas pastebi, kad šiuo metu leidžiamos ne tik labai siauros specializacijos verslo knygos, bet verslo literatūroje išryškėjo ir daug platesnių, bendresnių temų. Juk verslas nėra vien tik siaura specifinė sritis, jam taip pat būdingas integralumas. V. V. Petrošius įsitikinęs, kad sėkmingas verslas ir novatoriški verslo sumanymai kyla ne vien tik iš ekonomikos ar vadybos išmanymo – jie itin glaudžiai susiję su žmonių asmenybėmis, psichologija, erudicija, domėjimusi įvairiausiomis gyvenimo sritimis ir pasaulio aktualijomis. Būtent tai atsispindi 2015-ųjų verslo literatūroje – ji moko, kaip investuoti, rizikuoti, kurti naujas idėjas, vadovauti, tačiau daro tai ne sausai, o pasitelkdama filosofiją, metaforas, alegorinius pasakojimus, psichologijos ir asmeninio ugdymo žinias. Tai puikiai iliustruoja ir Lietuvos knygynuose populiarios knygos, išleistos lietuvių kalba, pavyzdžiui: Franzo Metcalfo ir B. J. Gallagher „Būti Buda darbe“, Nassiro Ghaemi „Nuo beprotystės iki lyderystės“, Setho Godino „Ikaro apgaulė: kaip aukštai tu skrisi?“, Tomo Misiukonio „Koučingo praktika vadovams“, „Koučingo technikos“ ir kt. Leidyklos „Vaga“ vadovas pabrėžia, kad psichologinė literatūra glaudžiai siejasi su verslo literatūra: psichologinės problemos, kylančios iš žmogaus vidaus, išgyvenamos asmeniniame gyvenime ir šeimoje, neabejotinai persikelia į verslą, todėl sėkmingiems verslo plėtros sprendimams būtinos psichologijos žinios.
Geriausias atradimas
V. V. Petrošius prisipažįsta besidomintis psichologija, tad skaito knygas, kuriose analizuojama motyvacijos, kūrybiškumo, intuicijos reikšmė ir jų skatinimo metodikos versle. Be to, leidyklos „Vaga“ vadovas mėgsta atsiversti knygų, šiek tiek nutolusių nuo psichologijos ar filosofijos, pavyzdžiui, tekstus apie augančią ekonomiką, naujus investavimo būdus, netradicinius verslo ir rinkodaros sprendimus, prekių ženklų sėkmės istorijas, idėjų virsmą unikaliais produktais ar paslaugomis. Kaip vieną šių metų verslo literatūros atradimą V. V. Petrošius įvardija bendradarbiaujant su bendrove „Lean.lt“ išleistą Samuelio Obaros ir Darrilo Wilburno knygą „Toyota by Toyota“, apimančią daugybę verslo sudedamųjų dalių ir aprašančią šimtamete patirtimi grįstas technikas, kaip spręsti įvairiausius klausimus, susijusius su pardavimu, gamyba, mokymusi ir personalo sritimi, pasitelkiant „liekninamosios“ vadybos principus. Leidyklos vadovas įsitikinęs, kad verslo literatūrą skaityti verta, nes versle turi nuolat mokytis ir būti atviras žinioms – juk jos įkvepia naujoms įžvalgoms. Pašnekovo nuomone, verslo žmonėms pravartu skaityti filosofines knygas ir grožinės literatūros klasiką, nes verslas turi turėti savo filosofiją ir pagrindinę idėją, kitaip sunku išsiskirti konkurencinėje aplinkoje ir būti lyderiu.
Rekomendacijos startuoliams
Prisimindamas startuolių kūrėjus, V. V. Petrošius užsimena, kad pasaulio verslo lyderiai ir autoritetingi geriausias metų verslo knygas renkantys dienraščiai bei portalai pastaruoju metu itin dažnai recenzuoja ir labai gerai vertina Peterio Thielo knygą „Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future“. Šią knygą paimti į rankas planuoja pats leidyklos vadovas ir rekomenduoja tai padaryti kitiems. Be to, startuoliams V. V. Petrošius siūlo paskaityti dar 2011 m. išleistą Dano Senoro ir Saulo Singerio knygą „Idėjų šalis: Izraelio ekonomikos stebuklas“ bei Pablo Cardonos ir Rey’aus Carloso knygą „Misijomis paremta vadyba“. Šis kūrinys pakelia vadybą į kitą lygį ir naujai įprasmina verslą – suteikia jam kur kas daugiau nei vien tik apčiuopiama materialinė vertė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.