...

10 frazių, kurių geriau nevartoti versle

Verslas

2013.09.10

Autorius: Justina Ūsaitė

Temos: .

10 frazių, kurių geriau nevartoti versle

Straipsnis10 frazių, kurių geriau nevartoti versle http://onlyhdwallpapers.com

Žodžiai visais laikais turėjo nenuginčijamą reikšmę. Jie galėjo iškelti į šlovės viršūnę oratorius ir nuteisti žmones. Nereikia pamiršti ir to, kad sėkmingai komunikacijai svarbūs ir kiti dalykai, pavyzdžiui, triukšmas, erdvė, žmonių skirtumai, dėl kurių gali kilti nesusipratimų.

Pozityvus požiūris yra svarbus bendraujant su klientais. Tačiau vis dar yra nemažai verslininkų, pardavėjų, kurie savo žodyne vartoja frazes, tikrai nepadedančias verslui. Vartojant šias frazes labai lengva prarasti potencialų klientą ir įgyti neigiamą reputaciją, kuri pribaigs verslą greičiau, nei galite pamanyti. Forbes.com išskyrė dešimt pavojingiausių frazių.

„Pagal mano patirtį…“ Vartodami šią frazę parodote, kad pašnekovas yra kvailas ir išmano mažiau nei jūs. O būti laikomas kvailiu nenori niekas. Geriau sakykite: „Ar esate pastebėję, kad…“ Taip parodysite, jog vertinate pašnekovą ir jo turimą patirtį. Juk visai tikėtina, kad jo patirtis yra labai panaši, tad neatmeskite šios galimybės.

„Bet“ – sena kaip pasaulis ir turbūt viena dažniausių klaidų, parodančių jūsų prieštaravimą pašnekovui. Pastebėkite aplinkinių kūno kalbą jums ištarus „bet“. Turbūt jie užsikosėjo, nusuko žvilgsnį, sučiaupė lūpas ar net sukryžiavo rankas. Juk jūs nuginčijote kažkieno išsakytas mintis, o tai, žinoma, sukėlė pasipriešinimą. Išmeskite „bet“ iš savo kalbos.

„Puiki idėja!“ Šis pasakymas dažniausiai reiškia: „Tai idėja, kurios mes niekada neįgyvendinsime.“ Geriau pasakyti: „Įdomi idėja… Gal galite plačiau apibūdinti, ką turite omenyje?“ Taip pokalbis pasisuks konstruktyvesne kryptimi. Parodydami, kad gerbiate žmogaus nuomonę ir norite tai aptarti išsamiau, parodote, kad gerbiate ir vertinate jį patį.

„Kaip žinote…“ Kas jums atrodo žinoma, iš tiesų visai nebūtinai aišku ir kitiems. Ir jei jums tai yra akivaizdu, neaišku, ar kiti turi tų pačių žinių. Jei žmogus nežino, jis gali pasijusti nepatogiai, o tai jūsų diskusijai ar būsimam sandoriui tikrai nepadės.

„Ar skaitėte mano elektroninį laišką?“ Ši frazė dažnai yra vartojama kaip gynybinė, siekiant kitą asmenį priversti pasijusti blogai ar pasiaiškinti. Kur kas geriau išsiųsti laišką dar kartą.

„Akivaizdu, kad…“ – ši frazė (panaši į „kaip žinote“) parodo vien jūsų subjektyvius pastebėjimus. Kas akivaizdu jums, nebūtinai yra akivaizdu kitiems. Jei nesiekiate nuvertinti kitų, šios frazės tiesiog nevartokite.

„Buvau labai užsiėmęs.“ Taip sakydami parodote, kad žmogus, su kuriuo kalbate, yra visiškai nesvarbus, o jums labiau rūpi kiti reikalai. Jeigu jums šis ryšys tikrai svarbus, nepamirškite pasidžiaugti, kad dabar jau galite bendrauti su šiuo žmogumi, pavyzdžiui: „Labai džiaugiuosi, kad pagaliau galime pasikalbėti.“

„Nėra jau taip sudėtinga.“ Jei žmogus pasakė, kad kažkas jam sunku, o jūs puolate aiškinti, kaip tai yra lengva, žmogų tiesiog užginčijate, taip parodydami tarsi jūs už jį protingesnis, daugiau išmanote. Visažiniai niekam nepatinka.

„Taip, aš mačiau…“ Ir tuomet imate pasakoti, matytą naujieną, žinią, laišką. Pašnekovui nelieka nieko kita, tik padėkoti, kad pasidalijote informacija. Dar blogiau, jei pašnekovui ištarus tokią frazę jūs prisimenate, kaip matėte dar geresnį, šaunesnį dalyką ar net matėte tą laišką, laidą, žinią anksčiau už žinia norėjusį pasidžiaugti pašnekovą. Turėtumėte mandagiai padėkoti už pasidalijimą.

„Jūs turėtumėte…“ Apdalydami pašnekovą naudingais patarimais parodote, kad esate viršesnis, nustumiate pašnekovą žemiau savęs, į nemalonią padėtį. Vargu ar jis dar norės su jumis bendrauti ir gauti daugiau tėviškų patarimų. Verčiau rinkitės lygiavertę partnerystę. Rekomenduojamos tokios frazės, kuriomis jūs siūlote tinkamą elgesio būdą, arba klausimai, vedantys patį pašnekovą teisingo sprendimo link, t. y. ugdomasis vadovavimas (angl. coaching).

Turėkite omenyje, kad šios frazės ne visuomet turi neigiamą reikšmę. Ji visuomet priklauso nuo pokalbio konteksto, o čia pateikti tik dažniausių situacijų pavyzdžiai. Reikėtų pasistengti pašalinti šias frazes iš savo žodyno, nevartoti jų neigiamame kontekste.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.