Pasiūlė rezervavimo sistemą restoranams
2018.08.23
Temos: Technologijos, Vadyba, Verslo pradžia.
Nors be išankstinio užsakymo į populiariausius restoranus patekti praktiškai neįmanoma, vis dar retas Lietuvos restoranas suteikia galimybę rezervuoti staliuką internetu. 42 pasaulio šalių restoranuose sėkmingai veikiančios ir tarptautinio pripažinimo sulaukusios rezervavimo sistemos „Tablein“ įkūrėjas Paulius Šuksteris lietuviams jau vasaros pabaigoje pristatys portalą, kuris bus skirtas rasti laisvoms vietoms visuose paieškos kriterijus atitinkančiuose restoranuose ir rezervuoti staliuką vienu mygtuko paspaudimu. Sistema jau naudojasi tokie Lietuvos restoranai kaip „Amandus“, „Carré“, „Uoksas“, „Sweet Root“, „Telegrafas“, „Trinity Restaurant“, „Piccola Italia“, „El Mercado“, „Sofa de Pancho“, „Nüman“ ir kt.
Portalas Lietuvoje neturės analogų
2015 m. užsienio rinkai pristatyta lietuvių sukurta restoranų rezervavimo sistema šiuo metu naudojasi Ispanijos, Prancūzijos, Didžiosios Britanijos, Meksikos, Jungtinių Arabų Emyratų, Tailando ir net Japonijos restoranai. Restoranams sukurtas įrankis sulaukė dėmesio ir Lietuvoje, tačiau iki šiol galimybė rezervuoti staliuką internetu buvo suteikiama tik sistema besinaudojančių restoranų svetainėse ar socialiniuose tinkluose.
„Dažnai restoranai pagrindinį dėmesį sutelkia į vienintelį „Facebook“ kanalą, kuris darosi vis mažiau efektyvus: restoranas pradingsta informacijos šiukšlyne arba net nepasiekia potencialaus lankytojo.“
P. Šuksteris.
„Mažiau investicijų reklamai skiriantys restoranai šiandien greitai pradingsta iš akiračio, be to, socialiniai tinklai praranda savo, kaip pardavimo kanalo, efektyvumą. Nors esu kaunietis ir restoranų versle dirbu daug metų, labai nustebau, kad būtent Kaune yra tiek daug primirštų arba net negirdėtų restoranų. Sunku įsivaizduoti, kaip apie juos turėtų sužinoti kito miesto gyventojas ar atvykęs užsienietis, – pasakoja portalą pristatęs P. Šuksteris. – Kita vertus, labai daug restoranų iškrinta iš rinkos. Ir nebūtinai dėl kainų politikos ar vadybos, bet dėl to, kad apie save komunikuoja nepakankamai, neieško alternatyvių klientų pritraukimo galimybių. Dažnai restoranai pagrindinį dėmesį sutelkia į vienintelį „Facebook“ kanalą, kuris darosi vis mažiau efektyvus: restoranas pradingsta informacijos šiukšlyne arba net nepasiekia potencialaus lankytojo.“
Pasak portalo įkūrėjo, sistema „Tablein.lt“ pagal nurodytą vietą, laiką ar virtuvės tipą išfiltruoja ir pateikia laisvas restoranų vietas. Svetainėje taip pat galima rezervuoti staliuką, lengvai atšaukti rezervavimą pasikeitus planams, o atėjusį patvirtinimą sinchronizuoti su savo kompiuterio ar telefono kalendoriumi.
Portalo įkūrėjas tikisi, kad prie portalo prisijungs iki 200 restoranų. Dar 2018 m. portalą „Tablein“ planuojama pristatyti Latvijos, Estijos, Maltos, Ispanijos ir Japonijos rinkose.
Svetainėje „TripAdvisor“ daug restoranų nebeegzistuoja
Paklaustas, ar portalas konkuruos su visiems gerai žinoma svetaine „TripAdvisor.com“, P. Šuksteris teigia, kad varžytis su viena populiariausių svetainių neketina, netgi ateityje planuoja integruoti portalo sistemą su šia svetaine. Visgi kurdamas portalą specialistas siekė išspręsti keletą milžinės problemų.
„Deja, svetainėje „TripAdvisor“ kone 30 proc. restoranų jau nebedirba, nes dalies užsidariusių restoranų profilių niekas neištrina iš sistemos. Taip pat labai daug klausimų kelia atsiliepimai, kurie gali būti netikri, nes juos lengvai palieka restorane nesilankę komentatoriai. Portale „Tablein“ įvertinti restoraną penkių žvaigždučių sistemoje galės tik jame apsilankę klientai“, – pabrėžia P. Šuksteris.
„Tablein“ duomenimis, restoranui suteikus galimybę rezervuoti staliukus internetu, tokia paslauga naudojasi iki 60 proc. visų jo lankytojų. Svetainė veiks daugiau nei penkiomis kalbomis, tad tikimasi, jog ja naudosis Lietuvoje besilankantys užsieniečiai bei turistai.
Rezervuoti staliuką galima ir restoranui nedirbant
Anot P. Šuksterio, kai kurie garsūs Lietuvos restoranai drąsiai neria į naujoves, atsisakydami įprastų knygų ir laiškų bei siekdami užtikrinti didesnį komfortą lankytojui. Vienas tokių restoranų – tai žinomo šefo Deivydo Praspaliausko vadovaujamas restoranas „Amandus“.
„Norėdami užtikrinti sklandžią restoranų veiklą, turime būti garantuoti, kad nė vienas užsakymas nepasimes. Pastebime, kad nemažai rezervuotų staliukų atsiranda ne restorano darbo metu. Tai ypač patogu svečiui, nes rezervuoti galima bet kada, – apie poreikį būti išmaniems pasakoja lietuvių kurtą sistemą pasirinkęs žinomas šefas. – Sistema patogu naudotis ir užsienio svečiams, kurie planuoja savo viešnagę Vilniuje ir gali tiesiogiai rezervuoti staliuką būdami kitoje laiko juostoje. Pasirinkome „Tablein“, nes sistema leidžia patogiai susisteminti visą informaciją, yra aiškiai suprantama ir lengvai prieinama restorano darbuotojams.“
Restorano „Sweet Root“ vadovas Sigitas Žemaitis sistemą rinkosi taip pat dėl restorano darbo laiko: „Kadangi restoranas dirba tik keturias dienas per savaitę, o kitomis dienomis esame užimti papildomomis veiklomis (nuosavo daržo priežiūra, laukinių ingredientų paieška), sistema gerokai palengvino rezervavimo priėmimą. Prisijungimą prie rezervavimo sistemos turi visa komanda, tad greičiau vyksta ir vidinė komunikacija dėl pasiruošimo, reikiamo produktų kiekio užsakymo ir pan.“
Tikisi greitos sėkmės
Pasak įkūrėjų, į sistemą „Tablein“ investuota 350 tūkst. eurų. Per artimiausius dvejus metus ketinama investuoti dar 200 tūkst. eurų. Komandoje dirba įvairių sričių specialistai iš Lietuvos, Didžiosios Britanijos, Maltos, Ispanijos, Lenkijos ir Baltarusijos. Prie projekto prisijungia ir kitų šalių vertėjai, nes sistema palaiko 25 kalbas.
Naudojantis sistema „Tablein“, Lietuvoje restoranų staliukai buvo rezervuoti daugiau nei 82 tūkst. kartų ir apsilankė daugiau nei 393 tūkst. klientų. Dar 2018 m. portalas startuos Estijoje, Latvijoje, Ispanijoje, Maltoje, o 2019-aisiais portalą planuojama pristatyti ir Japonijoje. Be to, pelno tikimasi sulaukti jau 2019 metais.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.