Originalus būdas prastumti daiktus
2014.01.27
Temos: Startuolis, Technologijos, Verslo pradžia.
Daiktų stumdymas, t. y. jų pardavimas, mainymas ir dovanojimas, virtualiojoje erdvėje nėra naujiena. Anot vieno iš socialinio apsipirkimo internete tinklo kickerpicker.com įkūrėjų vilniečio Donato Juškaus (35 m.), ateina laikas, kai greitą, konkretų vartotojo poreikį tenkinantį prekių įsigijimą pakeis emocinis apsipirkimas ir noras apsipirkimo patirtimi pasidalyti su draugais, kolegomis. „Gyvename tokiu metu, kai apsipirkimas internete nėra tik pinigų padavimas kasoje ir produkto paėmimas, pirkimas internete vis labiau grindžiamas emociniais sprendimais. Pirkimas žmogui turi tapti interaktyviu laisvalaikio užsiėmimu“, – sako verslininkas.
Verslumas – įgimtas ar įgytas?
„Vienareikšmiško atsakymo nėra, – šypsena į klausimą atsako D. Juškus. – Manau, kiekvienam iš mūsų būdingas tam tikras savybių rinkinys. Žmogus, gimęs būti muzikantu, turėtų būti muzikantas, lygiai kaip žmogus, kuriam patinka braižyti, gali tapti architektu, o sėslus, vienkrypčio mąstymo žmogus bus puikus buhalteris. Nenuostabu, kad iš prigimties aktyvūs, bendravimą mėgstantys žmonės neretai renkasi verslą ar darbą, susijusį su pardavimu.“
Anot pašnekovo, verslininkas turi gebėti vadovauti ir kūrybiškai mąstyti. „Kūrybiškas mąstymas – tai ne vien paveikslų tapymas, – pabrėžia D. Juškus. – Kurti – tai svajoti, dėlioti.“
Anot D.Juškaus, verslauti nėra paprasta. „Verslininkui reikalingos savybės turi būti ugdomos, – įsitikinęs Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykloje tarptautinės prekybos magistro studijas baigęs D. Juškus. – Nors nuo mažens buvau aktyvus vaikas, pasižymintis tik ką įvardytomis savybės, visada žinojau, kad noriu mokytis verslo vadybos. Jaunas žmogus iš mokslo pasiima tiek, kiek jam reikia. Aš savo studijomis patenkintas, nes turėjau progą mokytis iš kvalifikuotų savo srities profesionalų.“
„Kritikuoja žmonės, kurie nemoka savęs motyvuoti ir nežino, ko nori iš gyvenimo”
D.Juškus
Verslininko nuomone, šiuolaikinio jaunimo nepasitenkinimas mokslu tėra tinginystė, paslepiama kritikos. „Kritikuoja žmonės, kurie nemoka savęs motyvuoti ir nežino, ko nori iš gyvenimo. Tinginio ir Harvardas neišgelbės, – šypteli pašnekovas. – Mūsų projekto sėkmė rodo: jei esi motyvuotas, nebūtina baigti Stanfordo, kad ką nors padarytum gerai.“
Gerai idėjai reikia patirties
„Nors bandžiau dirbti įvairius samdomus darbus, niekada nesisekė. Taigi ėmiau ieškoti savęs versle, – sako D. Juškus. – Išbandžiau įvairias verslo sritis – nuo restoranų iki vienkartinių projektų. Supratau, kad man patinka iššūkiai, o ir lyderio savybės nesnaudžia: galvoje viena po kitos gimsta naujos iniciatyvos, projektai. Vienas jų – buriavimas aplink Viduržemio jūrą Radvilos Našlaitėlio keliais (žinomas pavadinimu „Gold of Lithuania“).“
„Vėliau ėmiausi internetinių projektų. Kilo viena, antra idėja. „Kickerpicker“, ko gero, yra ketvirtoji, – sako pašnekovas. – Tikrai nėra taip, kad geriausios idėjos ateina pirmuoju bandymu. Reikia galvą pasukti. Ir nors būna, kad idėjos kyla spontaniškai, pačios geriausios yra praktikos ir patirties simbiozės rezultatas. Kurį laiką sukantis vienoje srityje (kaupiant žinias ir patirtį) idėja ima ir topteli į galvą. Taip buvo ir su „Kickerpicker“, gimusiu po ketverių metų, praleistų IT srityje, dirbant su „online cloud“ sprendimais, iš kurių vienas sėkmingai veikia iki šiol. „Artnetbook“ yra galerijų valdymo internetinis sprendimas, padedantis optimizuoti galerijų veiklą.“
Unikali pasaulinė platforma
„Norime sukurti elektroninio apsipirkimo internete procesą, kuris būtų socialus ir linksmas. Kickerpicker.com skirtas žmonėms, kurie nori pirkti, parduoti, mainyti ar padovanoti vieną ar kitą daiktą. Mūsų vartotojai turi galimybę komentuoti matytus daiktus, diskutuoti apie juos, mėgti ar nemėgti, dalytis daiktais per visus socialinius pasaulio tinklus ir per vidinę sistemą greitai susiekti su pardavėjais“, – platformą pristato D. Juškus.
„Be to, platformoje veikia taškų sistema – vartotojai užsidirba taškus už įkeltus daiktus ir taip gauna galimybę nemokamai (už taškus) prastumti savo prekes“, – dar vieną neįprastą sprendimą mini pašnekovas.
„Jei nori apsipirkti, pagal poreikį renkiesi „Amazon“ ar „E-bay“. Tai tarsi apsipirkimas sandėlyje, kai susidedi prekes į nuasmenintą krepšelį ir užmoki už jas kasoje. Mes manome, kad atėjo laikas pasauliui į apsipirkimą pažvelgti socialiai. Toks pirkimas grindžiamas emocija, kurią sužadina žmogaus (pardavėjo) veidas, – vizija dalijasi pašnekovas. – Vedami šios idėjos sukūrėme ir unikalų fotografavimosi būdą: nuotraukoje matome daiktą kartu su pardavėjo veidu.“
Viskam savas laikas
„Sukūrus platformą reikėjo susitvarkyti su mobiliąją jos versija, ištaisyti sistemines klaidas. Tokio dydžio projektui išjudinti reikia laiko, negali tikėtis, kad vos per porą mėnesių sistema veiks be trūkumų, kad nestrigs. Tik išsprendus šiuos klausimus galima užsiimti rinkodara ir aktyviu pardavimu“, – įsitikinęs D. Juškus. Nors vos prieš keturis mėnesius paleistas kickerpicker.com dar tik žengia į rinkodaros etapą, jau skaičiuojama maždaug 2 000 jo vartotojų.
„Mūsų auditorija – 15–29 m. viruso nešiotojai. Šios amžiaus grupės atstovai turi daug draugų, energijos ir mėgsta pasirodyti (tai rodo „Instagram“ sėkmė). Dėl šių priežasčių dabar mūsų tikslas – užmegzti kontaktą su mokymosi institucijomis. Tikimės, kad pavyks pakartoti „Facebook“ augimo per mokyklas ir universitetus istoriją“, – sako pašnekovas.
Kalbėdamas apie verslo kūrimą ir sėkmę D. Juškus prisimena kartą jam pasakytus žodžius: „Kai darai, tai darosi.“
„To ir linkiu, – sako pašnekovas. – Mažiau svajoti, daugiau veikti. Tikėkite tuo, ką darote, nes nuo svajonės iki jos realizavimo laukia ilgas kelias.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.