Naujoji „Amazon“ sukurta technologija įsitvirtina rinkoje
2021.05.06
Temos: Technologijos.
Prekybos milžinė „Amazon“ nesnaudžia. Neseniai buvo pristatyta nauja apsipirkimo technologija – „Just Walk Out“. Šio tipo technologija padeda išvengti eilių apsiperkant. Klientai gali užsukti į parduotuvę, išsirinkti norimas prekes ir tiesiog išeiti, suma už prekes bus nuskaitoma tiesiai nuo jų kreditinės kortelės.
Naujoji „Just Walk Out“ technologija pradėta naudoti fizinėse parduotuvėse, kurias „Amazon“ atidaro tiek JAV, tiek Europoje. Londone ką tik atidaryta antra „Amazon“ parduotuvė, kurioje naudojama ši technologija. Kaip „Just Walk Out“ technologiją ir jos įsitvirtinimą rinkoje galima vertinti prekybos inovacijų kontekste? Komentuoja Andrius Mikalauskas, UAB „Radas“, valdančios „Barboros“ verslą Baltijos šalyse ir Lenkijoje, vadovas.
Apsipirkimo proceso optimizavimas
„Just Walk Out“ technologija padeda klientams išvengti eilių, kai norima susimokėti. Tai buvo vienas „Amazon“ išsikeltų iššūkių. Įkvėpti gerų patirčių, susijusių su „Amazon Go“ parduotuvėmis prekybos gigantai užsibrėžė dar paspartinti apsipirkimo procesą ir visiškai panaikinti eiles.
„Just Walk Out“ technologija aktuali ne tik lojaliems „Amazon“ klientams – nereikia turėti atskiros programėlės ar „Amazon“ paskyros, šiose specializuotose parduotuvėse gali apsipirkti visi. Parduotuvėje įdiegta technologija užfiksuoja, kokias prekes klientas paima iš lentynų ir įdeda jas į virtualų pirkėjo krepšelį. Apsipirkus, nuo kliento kreditinės kortelės nuskaičiuojama suma už prekes, kurios buvo jo virtualiame krepšelyje. Pirkėjui pageidaujant gauti čekį už prekes, tereikia įvesti savo el. pašto duomenis į parduotuvėje esantį elektroninį stendą, tada čekis klientui atsiunčiamas el. paštu. Beje, pateikti duomenis reikia tik vieną kartą. Jei pirkėjas ateityje naudos tą pačią banko kortelę, sistema ją susies su el. pašto adresu ir automatiškai atsiųs elektroninį čekį už pirkinius.
Parduotuvės be kasų – ateities perspektyva?
Paprašytas įvertinti „Just Walk Out“ inovaciją, Andrius Mikalauskas, UAB „Radas“, valdančios „Barboros“ verslą Baltijos šalyse ir Lenkijoje, vadovas, atkreipia dėmesį, kad ši „Amazon“ technologija nėra visiškai nauja, nes pirmąsias parduotuves be kasų „Amazon“ pristatė daugiau kaip prieš trejus metus. „Šią technologiją galime vertinti kaip tebesitęsiantį eksperimentą, kuris puikiai pasitarnauja ir įmonės viešiesiems ryšiams. Naujos technologijos ir eksperimentavimas mažmeninėje prekyboje yra dažnas reiškinys. „Just Walk Out“ leidžia pirkėjams užeiti į parduotuvę, pasiimti norimas prekes ir tiesiog išeiti – tai yra gan patogu, nes veikiausiai nėra pirkėjų, kuriems patinka stovėti eilėse“, – komentuoja pašnekovas. Galima spėlioti, ar didelis parduotuvių be kasų paplitimas yra artimos ateities perspektyva. Vis dėlto, kaip pabrėžė elektroninės prekybos ekspertas, klientus vilioja apsipirkimas be eilių, o „Just Walk Out“ technologija garantuoja tokią kliento patirtį.
Akcentas vartotojo apsipirkimo patirčiai
A. Mikalauskas yra įsitikinęs, kad „Just Walk Out“ technologija yra puikus įrankis kurti vienalytę apsipirkimo patirtį tiek elektroninėje, tiek fizinėje erdvėje. Taip pat priduria, kad „renkant duomenis apie pirkėjų elgseną šiose parduotuvėse, galima kurti dar labiau personalizuotą apsipirkimo patirtį visuose „Amazon“ kanaluose“. Be to, „Amazon“ tobulina kliento patirtį ne tik maisto prekių srityje, šiuo metu jie veržiasi ir į grožio sritį. Londone atidaromas pirmasis „Amazon“ grožio salonas, kurio viena iš paslaugų yra galimybė klientams „pasimatuoti“ skirtingų spalvų plaukus, naudojantis papildytos realybės technologijomis.
Pašnekovas dalijasi, kad vertinant „Amazon“ technologijos perspektyvas ateityje, kiti prekybininkai stebės šią ir panašias technologijas bei jų poveikį. „Jeigu prekybininkai matys, kad tokios technologijos pagerina vartotojo apsipirkimo patirtį ir atperka alternatyvias išlaidas, jas tikrai išbandys“, – mąsto A. Mikalauskas. Taip pat priduria, kad šiuo metu „Just Walk Out“ technologija yra bene vertingiausia būtent patiems prekybos gigantams „Amazon“, tačiau kiti rinkos dalyviai, pamatę naudą, greitai įsitrauktų į šių inovacijų vystymą.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.