...

Kuria medicinos tyrimų sritį pakeisiantį startuolį

Verslas

2019.04.30

Autorius: Ieva kniukštienė

Temos: , .

Kuria medicinos tyrimų sritį pakeisiantį startuolį

„Droplet Genomics“ bendraįkūrėjas Juozas Nainys. asmeninio albumo nuotr.

Mokslininkų, inžinierių, duomenų analitikų komanda – dr. Linas Mažutis, Juozas Nainys, dr. Karolis Leonavičius ir Dalius Kučiauskas – kuria patentuotą technologiją ir startuoja su integruota tyrimų priemone, kuri padės lengviau, pigiau ir kokybiškiau ištirti pavienes ląsteles.

Didžiausias biochemijos mokslininkų komandos ir jų įkurto startuolio „Droplet Genomics“ tikslas – sumažinti pavienių ląstelių tyrimų kainą ir padidinti technologijos tikslumą. Pasak startuolio vadovo J. Nainio, pasiekti šių rezultatų pavieniui nėra sudėtinga, tačiau startuolis išsikėlė tikslą sujungti kainos mažėjimą ir tikslumo didėjimą, o tai jau tampa iššūkiu tyrimų srityje.

Revoliucinė idėja

J. Nainys prisimena pirmąsias startuolio, o tuomet dar tik idėjos užuomazgas, kai prieš ketverius metus dr. L. Mažutis sukūrė proveržio vertą technologiją: „Jis užtruko trejus metus, kad technologija veiktų. Tai buvo neįtikėtinas sprendimas, skirtas atskirų ląstelių analizei didelio našumo būdu. Paskelbus šį atradimą akademinėje bendruomenėje, technologija nedelsiant pakeitė ir transformavo iki tol buvusius kompleksinius ląstelių sistemų biologinius tyrimus ir sukūrė naują, atskirą tyrimų lauką, kai tiriamos pavienės ląstelės. Mes žinojome ir supratome, koks didelis šio atradimo potencialas, tačiau tam, kad tai taptų kasdiene medicinos praktika, idėja turi būti ištobulinta ir pritaikyta kasdieniam naudojimui.“

Startuolis, kaip reali įmonė, atsirado 2016 m. ir, anot pašnekovo, tai tapo didžiuliu iššūkiu komandai, nes teko įkurti įmonę ir išsiaiškinti, kaip viskas joje veikia.

„Mes pradėjome nuo produktų linijos paleidimo, siekdami vykdyti pardavimus ir iš gautų pajamų finansuoti savo technologinį augimą. Veikimas tokiu modeliu reiškė, kad nuo pirmos dienos turėjome išsiaiškinti, kaip atliekamos pagrindinės operacijos, susijusios su gamyba, apskaita, siuntimu ir kitais verslo procesais, o tai tapo iššūkiu mums“, – atskleidžia pašnekovas.

Konkurentų nestinga

Paklaustas apie konkurencinę aplinką, J. Nainys tikina, kad konkurentų gausa medicinos ir biochemijos tyrimų sektoriuje tikrai yra didelė, tačiau rinka gana padrika ir išskirti tuos, kurie yra didžiausi konkurentai, kartais tampa sudėtinga.

„Vienos ląstelės analizės srityje dirbančių įmonių yra nemažai. Vienos jų – startuoliai, kitos – didžiulės korporacijos. Kita vertus, sveikatos priežiūros rinka toli gražu nėra užpildyta įmonėmis ar labai segmentuota, tad dažnu atveju sunku nustatyti ir pagrindinius įmonių tikslus. Vis dėlto kaip pagrindinius konkurentus galėčiau įvardyti vienus sėkmingiausių šios rinkos žaidėjų: „Dolomite Bio“, „Mission Bio“, „1CellBio“ ir „BD“, – teigia J. Nainys ir priduria, kad iš viso panašių startuolių srauto lietuviškasis „Droplet Genomics“ išsiskiria keliomis pagrindinėmis savybėmis: – Mūsų konkurencinis pranašumas yra gilus supratimas apie pagrindinę technologiją, mūsų daugiadisciplinė komanda ir gebėjimas greitai technologiškai augti. Mes taip pat sukūrėme patentuotą technologiją, užtikrinančią mums vietą šioje srityje.“

Kad lietuvių sukurtas startuolis stiprus ir išskirtinis, rodo nuoseklus ir nepaliaujamas jų augimas – per praėjusius metus „Droplet Genomics“ perkopė 100 tūkst. eurų pajamų ribą.

„Šiuo metu mes jau dirbame su didžiausiais pasaulio universitetais ir teikiame jiems savo paslaugas. Tokiems universitetams kaip Harvardas, Oksfordas, Europos molekulinė biologijos laboratorija ar Kalifornijos technologijos institutas mes parduodame savo gaminius, tačiau į esamų produktų plėtrą nesiorientuojame. Mūsų pagrindinis tikslas, kuriam skiriame daugiausia savo laiko ir pastangų, yra integruoto tyrimų instrumento vienos ląstelės analizei kūrimas“, – pasakoja pašnekovas.

Siekia aukštumų

Produktas, su kuriuo dirba startuolis, yra labai kompleksiškas, tam reikia skirtingų technologijų. Molekulinė biologija, lazeriai, optika, didžiųjų duomenų analizė ir kt. yra kasdienio startuolio darbo komponentai, tobulinant naująją technologiją.

„Tai yra didžiuliai technologiniai iššūkiai, kurių nemažą dalį mūsų komanda jau išsprendė. Plėtodami savo tyrimų lauką, susiduriame ir su teisiniais aspektais, patentų klausimais bei panašiais dalykais“, – teigia pašnekovas.

Startuolio „Droplet Genomics“ tikslinė auditorija apima tris pagrindines kategorijas: akademinę bendruomenę, biotechnologijų pramonę ir ligonines, arba, kitaip tariant, sveikatos apsaugos profesionalus.

„Šie klientai skiriasi savo poreikiais bei reikalavimais. Mūsų augimas susijęs su skirtingais tikslinės auditorijos segmentais. Šiuo metu mes siekiame patenkinti akademinės biotechnologijų pramonės poreikius ir tai mums suteikia pajamų srautą, kurio reikia norint sukurti tinkamus produktus sveikatos priežiūros rinkai“, – pasakoja J. Nainys.

Kalbėdamas apie ateities planus, pašnekovas taip pat pabrėžia gaunamų pajamų būtinumą tolesniems „Droplet Genomics“ tyrimams, idėjos plėtrai ir pritaikomumui plačiąja prasme.

„Šiuo metu baigiame kurti integruotą technologinę platformą. Tai produktas, skirtas biotechnologijų pramonei ir farmacijos įmonėms, o gautos pajamos leis mums tęsti savo kelią į diagnostines sveikatos priežiūros programas“, – teigia startuolio vadovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.