...

Kur smulkiajam verslui ieškoti inovatyvių idėjų?

Verslas

2015.10.16

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: , .

Kur smulkiajam verslui ieškoti inovatyvių idėjų?

„Santakos“ slėnio KTU Mokslo ir technologijų centras.. Asmeninio archyvo nuotr.

Inovatyvi idėja – tai naujo proceso kūrimas, kurio rezultatas yra naujas produktas ar nauja technologija, kurių iki šiol dar niekas nėra sukūręs. Tokios idėjos atsiradimas turi palengvinti ar net visiškai išspręsti atsiradusias problemas. Apie tai, kur ieškoti inovatyvių idėjų, mums padės atsakyti 2015 m. lapkričio 5 d. organizuojamo renginio pranešėjai: KTU Nacionalinio inovacijų ir verslo centro (NIVC) vadovas Edmundas Šalna, advokatų kontoros „Varul“ partnerė, advokatė, intelektinės nuosavybės praktikos grupės vadovė Ernesta Žiogienė ir „InSwipe“ įkūrėjas bei vadovas Denis Titkovas.

Pažvelgti kitu kampu

Norint rasti inovatyvių idėjų, D. Titkovas pataria į viską žvelgti kitu kampu. Puikiausias pavyzdys – pašnekovo sukurtas projektas „InSwipe“, kuris artimiausiu metu bus pristatytas Lietuvos rinkai. Pasak jo kūrėjo, tai sprendimas, leidžiantis peržengti įprastos rinkodaros ribas, paverčiant reklamą pardavimo tašku, o pirkėjo telefoną – mokėjimo kortele. Tai galimybė bendrovėms suteikti pirkėjams laisvę pirkti tada, kai jie to labiausiai nori.

„Svarbu atkreipti dėmesį į pačią proceso esmę bei tikslą. Mąstyti apie tai, kam ir kokiame kontekste bus taikoma paslauga ar produktas. Inovatyvi idėja turi efektyvinti bei supaprastinti procesus, spręsti realią problemą. Šiuolaikiniame verslo pasaulyje dažnai susitelkiama į išradingumą ir antraeilius dalykus, taip kartais nutolstant nuo pačios esmės. Tokiu atveju pradedama orientuotis ne į tikslą, o į pridėtinės vertės neteikiančius dalykus“, – mintimis dalijasi D. Titkovas.

Kaip aiškina „InSwipe“ įkūrėjas ir vadovas, norint rasti naujų idėjų, reikia nesidrovėti ir vadovautis taisykle, kad nieko nėra neįmanoma. Svarbu žinių troškimas, noras, įdirbis ir pastangos. Naudinga gilinti žinias apie mąstymo metodikas: mokėti analizuoti, pagaliau žinoti, kaip gimsta idėjos, kaip vyksta vienokie ar kitokie procesai. Svarbu laiku užsirašyti ar pasidalyti mintimi. Juk galbūt tai gali būti viena inovatyviausių idėjų. Vėliau reikia išanalizuoti niuansus, pasverti, ar idėja gali turėti potencialą ar neišbandytą verslo modelį“, – pataria pašnekovas.

Svarbu bendrauti

Pasak E. Šalnos, atrasti naujų verslo idėjų padeda ir buvimas tarp bendraminčių. „Pavyzdžiui, įsijungimas į tokius renginius kaip „Switch“, kurio dalyviai šiais metais turėjo galimybę sukurti verslo idėjas per dvi dienas. Štai KTU studentų komanda „Photo Reporter“ sukūrė programėlę, kurią naudojant galima nufotografuoti problemas, su kuriomis gyventojai susiduria mieste (duobes, ne vietoje pastatytus automobilius) ir nusiųsti atitinkamoms tarnyboms.

Pašnekovo manymu, geras idėjų šaltinis gali būti socialinis tinklas „LinkedIn“, skirtas bendrauti su verslo partneriais ir naujiems profesiniams ryšiams užmegzti. „Jame veikianti išsami paieška, pasirinkus raktinius žodžius, leidžia greitai rasti įmones norimose šalyse, taip pat atskirose ūkio šakose ir sužinoti kitą aktualią informaciją. „LinkedIn“ užsiregistravusios įmonės savo profiliuose pateikia vykdomos veiklos sritis, produktų aprašymus, pristatymus ir panašią informaciją“, – socialinio tinklo pranašumus vardija KTU Nacionalinio inovacijų ir verslo centro vadovas.

E. Šalna pabrėžia, kad žmogus, kryptingai siekiantis savo tikslo pradėti nuosavą verslą, visada ir visur ieško idėjų ir tinkamų galimybių. „Kartais nebereikia išrasti dviračio, užtenka tik jį patobulinti. Turime suprasti, kad Lietuvos inovacijų ekosistema ir veiklos kardinaliai nesiskiria nuo iššūkių, su kuriais susiduria, pavyzdžiui, Vidurio ir Rytų Europos mažosios šalys“, – teigia pašnekovas.

Naudingi patarimai

Advokatų kontoros „Varul“ partnerė, advokatė, intelektinės nuosavybės praktikos grupės vadovė E. Žiogienė smulkiajam verslui, ieškančiam inovatyvių idėjų, siūlo pirmiausia išsigryninti problemą, kuri inovacijomis galėtų būti išspręsta, prisijungti prie tos verslo srities verslo tinklų, kurie galėtų būti naudingi pasidalyti patirtimi, kreiptis patarimų į profesionalus. „Dalyvauti renginiuose, kur numatytos aktualios temos ir problemų diskusijos, taip pat labai vertinga. Ten visuomet galima rasti bendraminčių ar partnerių, su kuriais galima susivienyti ir daug greičiau įgyvendinti inovatyvias idėjas bei pasiekti verslo proveržį“, – pabrėžia ji.

E. Žiogienė teigia, kad dažnai ne inovatyvių idėjų paieška yra sunkiausia dalis verslininkams, o turimos idėjos įgyvendinimas. „Savo praktikoje susiduriame, kad ne visiems verslininkams žinoma, kaip gauti finansų idėjai įgyvendinti, kokiomis priemonėmis būtų paranku pasinaudoti, kur kreiptis bei kokiais būdais vystyti savo idėjas ir verslą. Taip pat daug klausimų sulaukiame apie prekių ženklus, patentus, autorių teises ir jų apsaugą“, – pasakoja ekspertė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.