Joks darbo pasiūlymas nevilioja, kai tiki savo idėja

Verslas

2012.11.07

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: , , , .

Joks darbo pasiūlymas nevilioja, kai tiki savo idėja

Verslo pasaulyje svarbūs visi aspektai: tiek idėja, tiek įdėtas darbas, - teigia Jaras Šatkevičius Asmeninio albumo nuotr.

„Juk dabar milijardus dolerių kainuojančios kompanijos, tokios kaip „Microsoft“, „Google“, „Dropbox“, prasidėjo nuo vos kelių žmonių. Tad mūsų negasdina tai, kad esame tik trise“, – interviu sakė Jaro Šatkevičius, „startupo“ „BusyFlow“ vienas kūrėjų ir vadovas.

Anot jo, jau kiek daugiau nei metus įgyvendinamo projekto kūrėjų komanda susibūrė natūraliai. Prieš tai Jaro plėtojo kitų įmonių veiklą. Tuo metu jis ir susipažino su dabartiniais partneriais Ignu Mikalajūnu bei Rimvydu Naktiniu. Vis jie – informatikos specialistai, ne kartą savo gebėjimus įrodinėję įvairiose olimpiadose.

„Mūsų komandos amžius svyruoja nuo 25 iki 29 metų. Pavyzdžiui, man 29-eri. Visi mokėmės gerose mokyklose, studijavome geruose Lietuvos ir užsienio universitetuose. Tiesa, aš Vilniaus universitete pradėtų programinių sistemų inžinerijos studijų taip ir nebaigiau. Pasielgiau panašiai kaip Billas Gatesas ir ketvirtame kurse jas iškeičiau į verslą“, – pasakojo J. Šatkevičius.

Vyrai nuolat gauna pasiūlymų prisidėti prie didžiausių kompanijų. Atrodytų, ko daugiau programuotojas gali norėti? Daugeliui kvietimas dirbti „Google“ būtų svajonių išsipildymas. Tačiau šie vaikinai mano kitaip.

„Vis atmetame tuos pasiūlymus. Taip elgiamės, nes tikime „BusyFlow“ projekto sėkme. Tam turime gana tvirtą pagrindą. Nors vartotojams prieinama kol kas tik bandomoji mūsų paslaugos versija, tai nesutrukdė surinkti daugiau nei 10 000 klientų. O didžioji jų dalis yra iš JAV“, – džiaugėsi verslininkas.

Jo teigimu, tai džiugina, nes būtent už Atlanto yra pagrindinė „BusyFlow“ rinka. Europa, o ypač rytinė jos dalis, anot pašnekovo, dar nepasirengusi naudoti tokių sprendimų. Juos mėgsta tik modernūs, naujovių nebijantys ir jauni žmonės.

„Iš esmės, ką mes siūlome – tai unifikuota virtualioji erdvė, kurioje galima valdyti skirtingas savo paslaugas, naudojamas darbe viename lange. Vis daugiau žmonių atsisako prie vieno kompiuterio pririštų paslaugų ir renkasi debesyje veikiančius sprendimus, nes šie yra patogesni. Aš pats jau seniai naudojuosi tokiomis paslaugomis. Tai man ir padėjo pastebėti vieną didelį trūkumą – mano ir kolegų dokumentai buvo išsimėtę skirtingose sistemose, o norint jas pasiekti tekdavo atsidaryti daug skirtingų langų ir juos nuolat junginėti. Taip supratome, kad reikia įrankio, kuris padėtų valdyti viską vienoje vietoje“, – tvirtino Jaro.

Pašnekovo teigimu, šiuolaikiniame versle, kurio tendencijos Lietuvą pasieks dar tik po pusantrų metų, uždari socialiniai tinklai ir galimybės dalytis tam tikra medžiaga įgauna didelę reikšmę. Tai patvirtina ir kompanijos „Microsoft“ sprendimas įsigyti kompanijoms skirtą socialinį tinklą „Yammer“ už daugiau nei 1 mlrd. JAV dolerių.

„BusyFlow“ taip pat kažkuo panašus į privatų socialinį tinklą. Tik jį kūrėjai apibūdina kaip bendradarbiavimo socialinį tinklą su integruotomis dalimis.

Jaro ir jo partneriai yra įsitikinę, kad eina teisingu keliu. Pasirodo, jau sausį gali būti pristatytos pirmosios mokamos „BusyFlow“ paslaugos. Jos, anot verslininko, ne tik neatbaidys klientų, bet juos paskatins. Pastaruoju metu paslaugos kūrėjai vis dažniau girdėjo pareiškimų, kad žmonės nepagailėtų sumokėti kelių dolerių už šią paslaugą.

„Potencialas didelis, tačiau dar nežinome, kaip viskas pakryps. Vedame derybas su keliais investuotojais iš Vakarų Europos. Mūsų kraštuose dar nėra norinčių investuoti į tokius projektus ir galinčių objektyviai įvertinti, kas jiems siūloma. O Vakaruose viskas kur kas paprasčiau. Visgi tikrasis „startupų“ rojus – JAV. Yra 50 proc. tikimybė, kad jau kitų metų pradžioje perkelsime savo verslą būtent ten. Amerikiečiai daug mieliau investuoja į kompanijas, kurios dirba jiems pažįstamoje aplinkoje, o Europoje veikiantys „startupai“ gali nesitikėti gauti paramos iš JAV“, – aiškino J. Šatkevičius.

Kol kas „BusyFlow“ plėtojamas iš asmeninių santaupų ir gautos nedidelės investicijos verslo pradžiai. Tolesnis projekto kelias priklausys ne tik nuo jo kūrėjų, bet ir nuo investuotojų. Būtent jie, pasak Jaro, diktuos veiklos sąlygas. Vis dėlto vyras išlieka optimistišai nusiteikęs ir tiki, kad darbas iki 23 val. bei investicijos galiausiai kompanijai pritrauks sėkmę.

Paklaustas, ką turi galvoje sakydamas apie sėkmę, Jaro atsakė: „Bendrovė, kurios vertė siekia bent kelis šimtus milijonų JAV dolerių.“

Pašnekovo tvirtinimu, verslo pasaulyje svarbūs visi aspektai: tiek idėja, tiek įdėtas darbas. Vis dėlto pradedančiuosius jis įspėjo, kad svarbu ne tik tai, ar idėja atitinka rinkos lūkesčius, bet ir jos tinkamumas kūrėjų komandai.

„Visa kita – darbas ir nebijojimas suklupti. Mano vienas verslas bankrutavo, kitas buvo ant bankroto slenksčio, tačiau to nepriimu kaip nesėkmės. Man tai yra pamokos, iš kurių gautas žinias pritaikau dabar“, – sakė vienas iš „BusyFlow“ įkūrėjų.

Jo teigimu, norintys imtis verslo turi ne tik veikti ryžtingai, bet ir nuolat semtis žinių. O jų gauti galima lankantis konferencijose, skaitant knygas, naršant internete ar bendraujant su žmonėmis.

„Būtent pažintis su tam tikrais žmonėmis mums atvėrė kelius į didelių kompanijų vadovų kabinetus ir leido derėtis su jais dėl bendradarbiavimo kuriant „BusyFlow“ paslaugą“, – tvirtino Jaro.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.