...

Verslo idėją padiktavo patogių uniformų poreikis

Verslas

2015.11.10

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Verslo idėją padiktavo patogių uniformų poreikis

Siuvimo įmonės „Akuku Uniform“ įkūrėja - Edita Jankauskienė. Asmeninio albumo nuotr.

Vilnietė, buvusi architektė, dizainerė Edita Jankauskienė (34) po aštuonerių metų samdomo darbo nusprendė kurti vaikiškus drabužius – įsteigė siuvimo įmonę „Akuku“. Pasiryžimas pasiteisino ir pateisino lūkesčius, tad po penkerių metų veiklos verslą praplėtė. Užčiuopusi rinkoje laisvą nišą, sumanė kurti geros kokybės patogias mokyklines uniformas. Nuo šio rudens pradėtas naujas projektas „Akuku Uniform“.

„Turbūt didžiausia problema buvo išlaikyti gerą kokybės ir kainos santykį. Mes visus audinius atsigabename iš Europos gamintojų ir gamybą plėtojame tik Lietuvoje. Mums buvo labai svarbu išlaikyti konkurencingą kainą ir kartu pasiūlyti aukštos kokybės gaminį. Po ilgo skaičiavimo ir partnerių paieškų tai pavyko“, – sako sėkmingai savo verslą plėtojanti verslininkė.

„Niekuomet nesupratau, kodėl pats žodis „uniforma“ Lietuvoje siejasi tik su languotu sarafanu ar mėlynomis kelnėmis, todėl, kurdama naują drabužių kolekciją mokyklai, pirmiausia galvojau, kad „Akuku“ uniformų kolekcija būtų visiškai kitokia – kad vaikui būtų patogu ir jis norėtų tokius drabužius vilkėti, jaustųsi su jais stilingas“

E. Jankauskienė

Iš poreikio sau

Profesionali architektė E. Jankauskienė, pasakodama apie savo posūkį iš architektūros į vaikiškų drabužių siuvimo sritį, tikina, kad jis nebuvo atsitiktinis – privertė pats gyvenimas. „Turiu dvi dukras, kurias norėjau rengti geros kokybės klasikiniais drabužiais, tačiau tokių neradau. Pamažu subrendo mintis pačiai sukurti tai, ko trūksta rinkoje“, – teigia ji.

Nuo mažos kūrybos studijos Vilniaus senamiesčio širdyje, Stiklių g., „Akuku“ išaugo į vaikų ir kūdikių parduotuvę bei siuvyklą, pradėjo savo gaminius eksportuoti į kitas rinkas, verslas buvo sėkmingai plėtojamas penkerius metus ir tuomet virto „Akuku Uniform“ – vaikiškų uniformų prekių ženklu.

Prekių ženklo transformacija

Pasak E. Jankauskienės, „Akuku“ virtimą į „Akuku Uniform“ galima vadinti prekių ženklo transformacija. „Jau senokai jutau klientų, ieškančių mokyklai tinkamų drabužių, poreikį. Beveik kasdien sulaukdavau atsiliepimų: „Niekur nerandame kokybiškų ir patogių klasikinių kelnių berniukui, ramių spalvų švarkelių mergaitėms ar pan.“ Tėvai, norėdami, kad vaikas mokykloje atrodytų estetiškai ir tvarkingai, susiduria su didele problema. Ir tuomet verslo idėja atrodė tarsi padiktuota natūraliai – žingsnis į platesnį ir konceptualesnį etapą“, – savo pasirinkimą pagrindžia pašnekovė.

Vaikams, ne visada norintiems rengtis uniformą

Suprasdama, kad ne visi vaikai gerai jaučiasi vilkėdami uniformas, moteris pirmiausia brandino mintis apie kiek kitokį drabužį. „Niekuomet nesupratau, kodėl pats žodis „uniforma“ Lietuvoje siejasi tik su languotu sarafanu ar mėlynomis kelnėmis, todėl, kurdama naują drabužių kolekciją mokyklai, pirmiausia galvojau, kad „Akuku“ uniformų kolekcija būtų visiškai kitokia – kad vaikui būtų patogu ir jis norėtų tokius drabužius vilkėti, jaustųsi su jais stilingas. Tai minimalistiniai ir klasikiniai drabužiai, gerokai praplečiantys uniformos stereotipo ribas“, – atskleidžia savo darbu patenkinta drabužių kolekcijos autorė.

Sulaukusi gerų atsiliepimų, E. Jankauskienė teigia jau pasirašanti sutartis su mokyklomis ir juntanti, kad pataikė į labai reikalingą verslo nišą.

Šiuo metu ruošiamasi atidaryti ir internetinę parduotuvę, kuri turėtų pradėti veikti jau gruodį.

Variklis – meilė vaikams

Svarbiausiu savo verslo varikliu ir įkvėpimo šaltiniu vaikiškų drabužių kūrėja vadina meilę vaikams ir galimybę padėti jiems bei tėvams. „Nuo pat pradžių viskas gimė iš begalinės meilės vaikams“, – sako ji.

Paklausta apie konkurenciją, pašnekovė tikina, kad šiuo metu jos įmonė yra vienintelė, siūlanti kitokį požiūrį į mokyklinę uniformą bei kurianti kitokią produkciją. „Visuomet sakau, kad uniforma yra ne tik drabužis, kurį rengtis privaloma. Noriu, kad tai būtų konkrečios bendruomenės skiriamasis ženklas, kurį dėvėti smagu, patogu ir gera.“

Investicijų šiam verslui neprireikė, nes jis, pasak E. Jankauskienės, nebuvo pradėtas nuo nulio: „Tiesiog sukonkretinome veiklos kryptį. Tačiau svarstome investuotojų pasiūlymus, kurie tiesiog pagreitintų plėtrą ir veiklos procesus.“

Jos linkėjimas pradedantiesiems skambėtų taip: „Tikiu, kad esame per maži, jog kovotume vieni, todėl linkiu požiūrio „vienas lauke ne karys“. Padėdami vieni kitiems, pasidalydami patirtimi ir informacija, galime nuveikti daug.“

„Akuku Uniform“

194-1447069518-511285.jpg 194-1447069518-971870.jpg 194-1447069518-185387.jpg 194-1447069518-259842.jpg 194-1447069518-710234.jpg 194-1447069518-365221.jpg 194-1447069518-325070.jpg 194-1447069518-691305.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.