Verslo idėja: padėti startuoliams
2014.08.20
Temos: Startuolis.
Turint gerą verslo idėją ir netrukus paaiškėjus, kad jai realizuoti kiti verslininkai daug laisvos vietos nepaliko, tenka gerokai pasvarstyti, ką daryti toliau. „Jeigu būsi drąsus, originalus ir veiksi toje srityje, kurią mėgsti, išmanai, kurioje labiausiai pasitiki savimi, tau pasiseks“, – įsitikinę rinkodaros paslaugas teikiančios įmonės „ThinkBig“ nariai kauniečiai Marina Basangova (28), Mantas Malūkas (22) ir Artūras Svirskis (23).
Savas verslas leidžia būti savarankiškiems ir originaliems
Padirbėję įvairių šalių ir skirtingo tipo įmonių rinkodaros padaliniuose, Marina, Mantas ir Artūras pradėjo galvoti apie savo verslą. Kiekvienam norėjosi realizuoti savo asmenines svajones, gebėjimus, padėti versliems žmonėms, taip pat – būti nepriklausomiems ir savo veiklą planuoti taip, kaip patiems atrodo geriausia. Sukaupę nemažai patirties, visi kartu nusprendė kurti tokią įmonę, kurioje klientas ne tik gautų įprastas rinkodaros paslaugas, bet ir būtų paskatintas mąstyti nestandartiškai.
Pastebėjome, kad gana dažnai įmonės siekia pabrėžti savo dydį, padaryti įspūdį dalykais, kurie nėra svarbūs galutiniams pirkėjams. Mes analizuojame konkurencinę ir tikslines rinkas, kad prekė ar paslauga būtų ne brukama, bet trokštama, tik tai šiandien yra efektyvu.
A. Svirskis
Sugalvotai idėjai realizuoti reikėjo erdvės. Pašnekovų teigimu, Lietuvoje rinkodaros agentūrų rinka yra gana užpildyta, tad iš pradžių teko ieškoti savo nišos. „ThinkBig“ komanda nusprendė susitelkti ties paslaugų teikimu startuoliams, mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms. T. y. tiems, kuriems labiausia reikia pagalbos norint įsitvirtinti savo rinkose ir kurie negali daug mokėti didelėms rinkodaros kompanijoms.
„Pastebėjome, kad kasmet gerėja sąlygos bendrovėms steigti ir atsiranda vis daugiau besikuriančių naujų įmonių. Tačiau nemažai jų netikslingai reklamuojasi, pozicionuojasi ir nesupranta rinkodaros naudos pardavimui bei prekių ženklo žinomumui, todėl savo verslo tikslus pasiekia gana negreitai, praranda daug laiko ir pinigų, – pasakoja įmonės vadovas A. Svirskis. – Tad nusprendėme klientams pasiūlyti ne tik kūrybiškus sprendimus, bet ir visas rinkodaros paslaugas iš vienų rankų, taip padėdami sutaupydami laiko ir sumažindami išlaidų. Kadangi galime spręsti kompleksines problemas, klientams nebereikia ieškoti skirtingų agentūrų ar darbuotojų atskiriems darbams atlikti.“
Sunkiausia – pritraukti pirmuosius klientus
Į verslo pradžią komanda investavo apie septynis tūkstančius litų. Daugiau papildomų lėšų skirti kol kas nenumatoma, veiklą planuojama plėtoti iš to, ką pavyks užsidirbti. „Investicijos turėtų atsipirkti per kelis mėnesius, maždaug rugsėjį ar spalį“, – greitai suskaičiuoja Artūras.
Naujai įmonei sunkiausia buvo surasti pirmuosius klientus ir reprezentuoti save atliktais darbais. Verslą kuriantys draugai pastebėjo, kad efektyviausia ir labiausiai pasiteisinusi savireklama – kitų atsiliepimai ir rekomendacijos. Tačiau pastarųjų sulaukti jaunoms įmonėms taip pat nelengva. „Taigi skleisdami žinią apie save kartais pasitelkiame internetinės rinkodaros įrankius bei tiesioginį kontaktą su potencialiu klientu. Taip pat teko išbandyti ir partizaninę rinkodarą. Tačiau efektyviausia ir labiausiai dėmesį pritraukianti yra originali, išsiskirianti rinkodara ir sąžiningumas, – patirtimi dalijasi įmonės vadovas. – Stengiamės klientui padėti pasiekti ilgalaikių rezultatų. Pastebėjome, kad gana dažnai įmonės siekia pabrėžti savo dydį, padaryti įspūdį dalykais, kurie nėra svarbūs galutiniams pirkėjams. Mes analizuojame konkurencinę ir tikslines rinkas, kad prekė ar paslauga būtų ne brukama, bet trokštama, tik tai šiandien yra efektyvu.“
Nuolat augti ir tobulėti
Šiuo metu jaunoje įmonėje dirbama trise: vienas komandos narys – Jungtinėje Karalystėje, kiti du – Lietuvoje. Laiko sau lieka tikrai mažiau, ypač poilsiui, tačiau, kaip tvirtina verslininkai, padedant vienas kitam bei viską protingai suplanavus, galima ir miegoti, ir atostogauti.
„Net sunkiausiomis akimirkomis nekilo minčių viską mesti, – tvirtina Artūras. – Mes kaip sodininkai – pasodinę sode medį ir pamatę, kad jis auga ne taip, kaip norėtųsi, galvojame ne apie jo kirtimą, bet sprendžiame su tuo susijusias problemas. Manau, norint, kad verslas augtų, labai svarbu pirmiausia augti patiems. Tad ir įkūrę įmonę tobuliname savo įgūdžius, dalyvaujame virtualiuose ir tradiciniuose mokymuose, domimės rinkodaros naujienomis, sekame tendencijas.“
Prieš kuriant verslą, „ThinkBig“ komanda pataria išbandyti save įvairiose srityse, kad kuo greičiau suprastum, kas iš tiesų patinka, ir būtų galima visą savo dėmesį skirti mėgstamai sričiai. „Manome, kad reikia susikoncentruot ties ta veikla, kurią atlikdamas jautiesi pasitikintis savimi ir stiprus. Kiekvienas žmogus yra kažkam gabus, bet to neatradus bus nelengva būti laimingam“, – įsitikinę verslininkai.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.