„The Hive“. Naujas Lietuvos startuolių rinkos dalyvis
2013.04.10
Temos: Startuolis.
Lietuvoje tęsiasi „startupų“ bumas. Iš už Atlanto atkeliavusi mada užvaldė dvidešimtmečių ir trisdešimtmečių protus ir privertė stačia galva nerti į pirmo nuosavo verslo vandenyną. Jaunos ir energingos kompanijos, veikiančios verslo startuolių principu, dygsta kaip grybai po lietaus. Akivaizdu, kad naujas verslo modelis ne tik prigijo Lietuvoje, bet ir tapo bene geriausia niša jauno žmogaus verslumui ir kūrybiškumui pasireikšti.
„Startupas“ – tai unikali galimybė, leidžianti greitai, efektyviai ir, svarbiausia, be didelių investicijų pradėti visiškai nuo nulio nuosavą verslą“, – įsitikinęs Martynas Jurkus, vienas komandos „The Hive“ narių ir aplikacijos „PitStop“ sumanytojų.
Jo ir bendraminčių Andriaus Mironovskio, Viačeslavo Pozdniakovo bei Roko Kondrato sugalvotas projektas sulaukė nemažo „App Camp 2012“ dalyvių dėmesio ir buvo apdovanotas „GoogleAdWords“ bei SEO mokymų paketu, įsteigtu renginio rėmėjų.
Kaip ir dauguma kitų Lietuvos „startupų“, „The Hive“ orientuojasi į IT sektorių, kuriame įžvelgia daug patrauklių galimybių. Žengimą į naujųjų technologijų pasaulį lėmė ir komandos narių profesinė veikla. Šaunųjį ketvertą sudaro du programuotojai, dizaineris ir patyręs rinkodaros specialistas, kurie sutelkė jėgas tam, kad išmėgintų laimę antrosiose tarptautinėse programėlių dirbtuvėse „App Camp“.
„Viačeslavą pažįstu beveik 5 metus, abu dirbome bendrovėje „Exigen Services Lietuva“. O su Andriumi susipažinau per vieną draugą, su kuriuo, sužavėti „Angry Birds“ populiarumo, kūrėme savo pirmąjį produktą – „Android“ žaidimą, skirtą telefonams. Na, o Rokas prisidėjo per „App Camp“, – apie komandos atsiradimą pasakoja 28-erių programuotojas.
Dalyvavimas tarptautinėse programėlių dirbtuvėse taip pat padėjo atgaivinti seną idėją, kuri virto „PitStop“ aplikacija. M. Jurkaus teigimu, mintis sukurti programėlę, pristatančią degalų kainas įvairiose degalinėse, buvo kilusi dar prieš pusantrų metų. Prie pradinės aplikacijos versijos, be Martyno, buvo prisidėjęs A. Mironovskis.
Deja, aplikacijai nebuvo lemta sulaukti viešo pristatymo. Likus kelioms dienoms iki programėlės paleidimo beveik visi degalinių tinklalapiai liovėsi skelbti parduodamų degalų kainas. Laimė, tai nepalaužė užsispyrusių vaikinų dvasios. Susidoroję su planavimo darbais, kuriuos laiko viena sudėtingiausių kūrybinio proceso dalių, jauni programuotojai metė dar vieną iššūkį fortūnai.
Per šiuometį „App Camp“ buvo pristatytas naujas, patobulintas projekto „PitStop“ variantas. Aplikacijos tikslas ir veikimo principas labai paprasti. Kūrėjai savo darbu norėjo padėti vairuotojams sutaupyti pinigų nuolat brangstantiems degalams.
„Mūsų pasirinkta tema yra aktuali daugybei žmonių, vairuojančių transporto priemonės. Į Lietuvos gatves kasdien išrieda per 200 tūkst. automobilių (2011 metų duomenimis) ir visiems jiems reikia benzino, dyzelino ar dujų. Kai kuriems – jau ir elektros… O kai degalų kainos kyla tikrai sparčiai, atsiranda noras nors šiek tiek sutaupyti“, – projekto idėja dalijasi vienas sumanytojų.
Aplikacija ne tik padeda rasti pigiausių ir arčiausiai vartotojų esančių degalų, bet ir leidžia patiems vartotojams kasdien keistis informacija apie degalų kainų pokyčius skirtingose degalinėse.
Pagrindinis programėlės autorių siekis – sukurti produktą, kuris būtų naudingas kiek įmanoma platesnei vartotojų grupei: tiek ieškantiems konkrečios, mėgstamos degalinės ar degalinių tinklo, tiek tiems, kurie tiesiog ieško pigiausių degalų pardavimo vietų.
M. Jurkus neabejoja, kad ilgainiui „PitStop“ galėtų sulaukti sėkmės lietuviškų aplikacijų rinkoje. Pasak pašnekovo, jau pastebimas žiniasklaidos priemonių susidomėjimas, o pirmieji teigiami vartotojų vertinimai leidžia manyti, kad komanda dirba kryptingai. Vis dėlto projekto ateitis priklausys nuo pačių vartotojų aktyvumo. „Sieksime, kad vartotojams būtų įdomu ir naudinga pranešinėti kainas, kad tai taptų savotiškomis varžybomis. Be abejo, daugiausia teisingai kainas pranešę vartotojai kas mėnesį bus apdovanojami įvairiais prizais“, – sako „The Hive“ narys.
Pašnekovas neslepia, kad jo ir bendraminčių suburtos komandos veikla yra tik hobis. Vis dėlto M. Jurkus įžvelgia ne tik savirealizacijos, bet ir grynai komercinių galimybių.
Paklaustas, kaip aplikacijos kūrėjai tikisi uždirbti, projekto „PitStop“ bendraautoris teigia, kad jie pasiryžę pardavinėti reklamos plotą. „Aišku, apie tai per anksti kalbėti“, – pabrėžia M. Jurkus, besidžiaugiantis, kad galutinė aplikacijos versija jau išvydo dienos šviesą.
Jaunas vyras įsitikinęs, kad su atsidavusių bendrai idėjai bičiulių komanda galima nuveikti daug. Svarbu nepristigti smalsumo, nebijoti būti išskirtiniams ir siekti tikslo net ir ištikus pirmoms nesėkmėms.
„Nebijokite klysti daug ir dažnai, – sako vienas „The Hive“ narių. – Tai labai svarbu norint pasiekti užsibrėžtus gyvenimo tikslus.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.