...

Tarptautinis startuolis, keičiantis keliavimo įpročius

Verslas

2016.06.20

Autorius: Jurga Bakaitė

Temos: .

Tarptautinis startuolis, keičiantis keliavimo įpročius

Startuolio „Epicwander“ įkūrėja - Beatričė Laurinkutė-Kijevičienė. Asmeninio albumo nuotr.

Pirmu žingsniu – ne į Lietuvos, o iškart į pasaulinį verslą. Parduoti viską, net fotoaparatus (profesiją ir pomėgį) ir atidaryti tarptautinį startuolį Pietryčių Azijoje, keliaujant po ją su šeima. Beatričė Laurinkutė-Kijevičienė (35) pasakoja, lyg tai būtų visai įprasta, kaip ir tai, kad, visas lėšas sudėjus į verslą, kai kuriomis dienomis šeimos vakarienei likdavo vos vienas ananasas. Startuolis „Epicwander“ yra istorija apie verslą, kuriam reikia maksimalaus indėlio, o jo tikslas – pakeisti tai, kaip suprantame keliavimą.

 

Sujungia keliautojus ir vietinius

Epicwander“ biuras Naujamiestyje labiau primena butą, kur susirinko bendraminčiai, o ne biurą. Startuoliškas jo kuklumas apriboja patalpas iki būtiniausių: didelis bendras darbo stalas, tame pačiame kambaryje virtuvėlė, o už durų… lova. Pašnekovės teigimu, jos prireikia po vėlyvų susitikimų su kolegomis skirtingose pasaulio vietose.

„Norėjome iškart daryti ne vietinį, o tarptautinį verslą. Norėjome, kad jis greitai augtų, nes tai yra startuolis, jis turi greitai augti. Dėl to pradėti Pietryčių Azijoje iš tikrųjų buvo labai lengva“, – sako pašnekovė, verslo steigimui dėl palankiausių sąlygų pasirinkusi Singapūrą.

Epicwander“ sujungia keliautojus bei vietinius žmones, skelbdamas apie įvairių vietinių žmonių teikiamas paslaugas, amatus bei ekskursijas. „Kiekvienas žmogus galės parodyti tai, ką moka daryti geriausiai: vietiniai žmonės dalijasi savo patirtimi, tuo, kuo jie dega, rodo savo pasaulį ir kartu savo kultūrą“, – sako B. Laurinkutė-Kijevičienė, tikindama, kad taip jiems nereikia investuoti į reklamą, o keliautojus traukia tokio turizmo autentiškumas. Lietuvoje „Epicwander“ platformoje galima rasti pasiūlymų aplankyti pirtį Dzūkijoje, kepti duoną, ragauti sūrių ar dalyvauti kavos ekskursijoje po Vilnių.

Kaip ir verslo idėja, taip ir „Epicwander“ komanda yra tarptautinė: šiuo metu joje 15 žmonių iš viso pasaulio. Per metus kurdami verslą sutuoktiniai aplankė net 12 šalių, visą laiką pasakodami apie savo sumanymą ir megzdami ryšius. Pašnekovė sako, kad kolektyvo surinkimas šiame versle unikalus: „Mūsų komanda rinkosi keliaudama, tarsi atsirado savaime. Dėl to mūsų visų požiūris yra panašus, kai kurie žmonės prisijungė tik dėl idėjos.“

Išėjimas iš komforto zonos

Startuolio pradžia, atrodo, buvo daugiau nei nutrūktgalviška, nors ir B. Laurinkutė-Kijevičienė, ir jos vyras jau turėjo patirties versle. „Pradžia buvo vienas sunkiausių momentų, – sako „Epicwander“ įkūrėja. – Reikėjo užbaigti visus darbus, parduoti visus daiktus, kad būtų pinigų verslo pradžiai. Didžiausias postūmis buvo Iljos Laurso patarimas: jis pasakė, kad jei ką nors darote, darykite tai visą savo laiką, įdėdami visas jėgas du ar tris mėnesius.“

Pašnekovė atskleidžia, kad, žengęs šį nelengvą žingsnį, jau tiesiog nebeturi kur grįžti ir esi priverstas stengtis. Tuomet kurti verslo su visa šeima iškeliavo į Pietryčių Aziją ir, kaip prisimena, tai buvo kelionė į nežinomybę be jokių pajamų, rizikuojant viskuo.

„Singapūre skaičiuodavome kiekvieną dolerį, būdavo vakarų, kai ir turi tik vieną dolerį visai šeimai vakarienei“, – prisimena ji ir šypsosi, kad teko priprasti prie ananasų bei greitai paruošiamų makaronų raciono. Dėl to pradedantiesiems verslininkams ji linki nedvejoti ir nesustoti pradėjus verslą: „Jei turi idėją, reikia apsispręsti ir pradėti daryti, nelaukti geresnių aplinkybių, nors subrandinti idėją, žinoma, reikia. Aplinkybių reikiau nusipelnyti, nes, neaukodamas laiko, išteklių, negali tikėtis ir sėkmės. Ir dėl to aukojimo jokiu būdu nesiskųsti.“

Pasaulį keičiantis verslas

B. Laurinkutė-Kijevičienė sako įvairiausiais būdais keliaujanti nuo pat ankstyvos paauglystės, o „Epicwander“ vizija sutampa su tuo, kaip ji pati įsivaizduoja keliavimą ir kelionių naudą, t. y. skatinimas pažinti. Tai, pašnekovės įsitikinimu, neatsiejama nuo pagarbos.

„Mūsų tikslas – padėti pristatyti tą tikrąją šalį, kultūrą, palaikyti vietos bendruomenę. Turizmas dažnai palaiko didžiules vietines įmones: užsienio kapitalo verslai kur nors Azijoje moka centus vietiniams, o patys gauna didžiulį pelną“, – atskleidžia moteris, „Epicwander“ vadinanti antiglobalistiniu verslu.

„Mes sakome: išeikite iš nemėgstamų darbų, iš biurų, darykite tai, kas jums patinka, ir taip sukursite nedidelį verslą“, – teigia pašnekovė. Ji tikina, kad toks verslo modelis ypač daug žada Azijos šalyse, kur daugybė žmonių dirba turizmo srityje, tačiau negali patys investuoti į reklamą. Todėl „Epicwander“ net nesinori vadinti kelionių startuoliu: įkūrėja pasakoja apie keliavimą, kuris yra ne suplanuotos atostogos sekant kelionių vadovą, o patirtis, kai pažįsti save ir kitus žmones.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.