...

Sukurta idėja padės grečiau surasti tiekėjus ir platintojus

Verslas

2015.11.17

Autorius: Gražina Vincel

Temos: .

Sukurta idėja padės grečiau surasti tiekėjus ir platintojus

„Stipulor“ projekto sumanytojas - Viktoras Ivanovas. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

„Stipulor“ idėja paprasta – suburti įmones ir verslius žmones į vieną vietą. Ten, kur jie galėtų bendrauti ir dalytis kontaktais, vieni iš kitų pirkti, parduoti paslaugas, susirasti tinkamų tiekėjų ar platintojų. Projekto sumanytojas Viktoras Ivanovas sako, kad kelias, ieškant tinkamų tiekėjų, gali būti ilgas, todėl jis įsitikinęs, kad tokia e. platforma padės jį gerokai sutrumpinti.

„Pavyzdžiui, vienas verslininkas drabužius gamina iš lino, o platina juos Prancūzijoje. Tačiau tam, kad toje šalyje susirastų tiekėją, reikėjo įveikti ilgą kelią: dalyvauti verslo parodose Prancūzijoje, kur įmonės pristato savo produkciją, megzti pažintis su potencialiais tiekėjais. „Stipulor“ yra viso to alternatyva. Jame gali paskelbti, kad ieškai platintojo ar tiekėjo tam tikroje šalyje. Tai yra lengvas būdas pasiekti tiekėją, jeigu reikia ką nors pirkti, arba pasiekti platintoją, jeigu tikslas yra platinti“, – tvirtina jis.

„Veikiantis verslo kontaktų puslapis – lengvas būdas pradėti bendrauti su įmone. Jei naršei ir radai įmonę, kurios paslaugų galbūt prireiks, gali ją prisidėti prie savo verslo kontaktų“

V. Ivanovas

Platformos idėja yra panaši į socialinių tinklų: įmonė turi savo profilį, o norimas įmones gali pridėti į kontaktų sąrašą, viešinti skelbimus, naujienas apie savo sukurtus produktus, kurti galerijas, spausti „patinka“ ar dalytis pranešimais, susirašinėti ir pan. Taip pat surenkama statistika, kiek įmonė paskelbė pirkimų, kiek jų įvykdyta, o kiek pasiūlymų atmesta. Pašnekovo teigimu, renkantis potencialų partnerį, tai padeda įvertinti, koks įmonės aktyvumas ir kiek ji patikima. Be to, užsiregistruoti gali ne tik verslininkai, bet ir privatūs asmenys, ieškantys verslo pažinčių.

„Veikiantis verslo kontaktų puslapis – lengvas būdas pradėti bendrauti su įmone. Jei naršei ir radai įmonę, kurios paslaugų galbūt prireiks, gali ją prisidėti prie savo verslo kontaktų. O dabar, norėdamas pradėti bendrauti su tam tikra įmone, turi bandyti prisiskambinti telefonu ar siųsti e. laišką, kuris gali būti palaikytas brukalu“, – pasakoja projekto autorius.

Ketveri kūrybos metai

Mintis kurti tokią platformą kilo dar prieš ketverius metus. Per tą laiką ją bandyta kurti tris kartus, ne kartą buvo pakeisti ir programuotojai. Šiuo metu jau apie mėnesį veikia pagrindinė platforma, kurios paslaugomis naudojasi apie 200 narių. Kol kas dauguma jų yra iš Lietuvos, bet prie projekto jau prisijungė ir kelios įmonės iš kaimyninių šalių – Lenkijos ir Baltarusijos.

„Dirbau Klaipėdoje įsikūrusioje įmonėje, kuri gamina šilumos siurblius. Tuo metu reikėjo surasti, kas galėtų juos platinti Jungtinėje Karalystėje. Ieškojome įvairiais būdais, bet rasti buvo sunku. Taip analizuodamas įvairius verslo procesus, pamatai, kur verslui reikia naujovių, todėl ir gimė idėja suteikti galimybę pačioms įmonėms pasiūlyti savo paslaugas“, – idėjos užuomazgas prisimena pašnekovas.

Pasak V. Ivanovo, iš pradžių reikėjo apie pusmetį praleisti atliekant rinkos tyrimą, apėmusį ne tik Lietuvą, bet ir kitas šalis. Teko išsinagrinėti, kaip vyksta viešųjų pirkimų procesas, sukurti pirminį platformos maketą.

„Tada pati idėja buvo brandinama dar pusę metų, nes atrodė per daug informacijos, kurios srautą pavyktų suvaldyti. Vėliau pradėjau gaminti patį produktą: keldavausi antrą arba trečią valandą ryto ir prasėdėdavau iki vidurnakčio. Tai tęsėsi dar maždaug pusmetį. Per tą laikotarpį, kai buvo kuriamas projektas, platforma ir dizainas buvo keičiami kelis kartus. Kuo toliau gyveni, tuo labiau matai, kad viskas labai greitai keičiasi, todėl reikia vis ką nors pakeisti. Juk tai, kas jau padaryta, būna atsilikę“, – kilusius sunkumus vardija jis.

Pastūmėjo smalsumas

Kodėl „Stipulor“? Pasak idėjos autoriaus, toks pavadinimas sugalvotas ne šiaip sau: „Tai yra lotyniškas žodis, kurio reikšmė yra „susitarimas, išsiderėjimas, sutarčių pasirašymas“. O tai atspindi viso projekto sumanymą. Sugalvoti pavadinimą užtruko ne vieną savaitę. Pavyzdžių sėmiausi iš didelių verslų, tokių kaip „Google“ ar „Volvo“, kurių pavadinimai taip pat lotyniški.“

V. Ivanovui ši idėja jau ketvirta. Noras užsiimti verslu atsirado dar mokantis dešimtoje klasėje. Užuot leidęs laisvalaikį kieme, jis mieliau užsiimdavo programavimu: kurdavo interneto puslapius, kuriuos įgyvendindavo Amerikos rinkoje. O tam, kad išmoktų programavimo subtilybių, tereikėjo smalsumo, tvirtina pašnekovas. Tuo metu internetinius projektus kūrė bendraklasio vyresnis pusbrolis, kuris ir parodė šį kūrybos procesą. Taigi liko tik nusipirkti knygą apie HTML ir kibti į darbą. Dabar nemažai žinių V. Ivanovas semiasi bendraudamas su programuotojais, su kuriais, kaip pats juokauja, tenka praleisti daugiau laiko nei su antrąja puse. Bet jei nori būti savo srities specialistas, turi išdirbti tam tikrą skaičių valandų, įsitikinęs jis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.