Startuolių ekosistema dalinsis patirtimis

Verslas

2020.10.15

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: , .

Startuolių ekosistema dalinsis patirtimis

Tadas Stankevičius Asmeninio albumo nuotr.

Tai, ką tradicinis verslas sutiko kaip nežinios kupiną iššūkį, technologijomis ir nestandartiniu mąstymų grįsta startuolių ekosistema priėmė kaip naujas galimybes atveriantį etapą. Galima sakyti, jog per naktį pandemija apvertė įprastas verslo ir socialinio gyvenimo taisykles. Intensyvesnis bendradarbiavimas tarp verslo bei technologijų entuziastų, o taip pat startuolių augimo pavyzdžiai  – tai temos, kurias aptarti pakvies „Kaunastic Startup Week“ vyksianti lapkričio 9-13 dienomis.

„Startuoliai visada buvo inovatyviojo verslo avangarde – pirmieji, žengiantys į tai, kas dar nebandyta, nauja ir, be abejonės, išmanu. Tad nenuostabu, kad jau nuo pirmųjų pasaulį ištikusios pandemijos savaičių, būtent startuolių ekosistema buvo ta, kuri žaibiškai adaptavosi. Ji viena pirmųjų pasiūlė verslui bei visuomenei opiausių problemų technologinius sprendimus. Startuoliai turi tai, ko šiandien reikia labiausiai: nestandartinį mąstymą ir drąsos bei entuziazmo savo sumanymams įgyvendinti,“ – pastebi su startuolių ekosistema glaudžiai bendradarbiaujančios VšĮ „Kaunas IN“ vadovas Tadas Stankevičius. 

Nenuostabu, kad būtent startuoliai pirmieji suskubo teikti konkrečius siūlymus ir pandemijos iššūkiams spręsti: dar kovo mėnesį vos per savaitę suorganizuotame hakatone „Hack The Crisis“ pavyko pritraukti beveik tūkstantį dalyvių. O dabar atėjo laikas padėti patiems startuoliams, jiems suteikiant galimybę megzti kontaktus, pasidalinti patirtimis su kitais startuoliais bei apsisemti žinių ir įkvėpimo iš sėkmingiausių savo srities profesionalų Lietuvoje.

Iš startuolių stovyklos geros žinios nenutrūko 

Žinoma, pastarąjį pusmetį verslo aplinkoje tvyranti nežinia turėjo savo kainą ir startuolių ekosistemai. Pristabdytos investicijos ar atsargiau priimami naujovių diegimo sprendimai kai kuriuos startuolius privertė atidėti plėtros ir augimo planus. Tačiau vis dėlto nemaža dalis jų sumaniai reagavo į susidariusią situaciją. Jie pasinaudojo galimybe pritraukti naujus klientus, išplėsti teikiamų paslaugų spektrą. Padėjo tradiciniams verslams skaitmenizuotis, dirbti nuotoliniu būdu ar užtikrinti naudojamų įrenginių saugumą. 

Startuolis „Ligence“ neslepia, kad būtent COVID-19 pandemija jiems padėjo pritraukti finansavimą. Savo plėtojamą automatizuotos širdies utragarsinės diagnostikos sprendimą jie nutarė pritaikyti kovai su koronaviruso infekcijos padariniais. 

Štai lietuvių sukurta meistrų iškvietimo ir namų priežiūros paslaugų programėlė „Discontract“ vasaros pabaigoje pradėjo bendradarbiauti su tarptautine draudimo kompanija „Lloyd’s Insurance Company S.A.“. Kompanija buvo apdrausta įspūdingu 1 mln. Eur vertės civilinės atsakomybės draudimu. Taip suteikdami savo klientams ir vartotojams daugiau saugumo bei vertės. 

Šį rugsėjį apie plėtrą į Kauną paskelbė ir apskaitos paslaugų startuolis „RoboLabs“. Startuolis naujajame biure žada įdarbinti apie 20 specialistų ir skaičiuoja, kad metinė įmonės apyvarta šiemet augs beveik 2,5 karto.

Entuziastus sujungs bendradarbystės savaitė

Skaitmenizacija, kuria paremta didžioji dalis startuolių kuriamų produktų bei paslaugų, tapo naująją tikrove.

Skaitmeninė transformacija nėra vien madinga frazė ar skambus konsultantų šūkis, tai jau yra realybė. Esame liudininkais to, kaip skaitmeninės technologijos paveikė ištisus sektorius ir juos neatpažįstamai transformavo. Lietuva nėra šių procesų užribyje. Tiek lietuviški verslai, tiek valstybė ir jos visuomenė susiduria su galybe iššūkių, kurių niekas už mus pačius neišspręs. Todėl labai svarbu, kad kiekvienas suprastų savo vaidmenį kuriant skaitmeninės Lietuvos ateitį“, – tvirtina Lietuvos Geležinkelių IT Centro Vadovas Elijus Čivilis.

Verslo ir startuolių bendradarbiavimo svarba, išaugusi kontaktų mezgimo reikšmė, taip pat verslo transformacija pandemijos metu – tai tos temos, kurias analizuos „Kaunastic Startup Week“. Jos metu, lapkričio 9-13 dienomis žiniomis dalinsis įvairių sričių profesionalai ir lyderiai. Gyvai transliuojamų paskaitų bei mokymų metu ekspertai teiks verslumo skatinimo patarimus. Mentorystės sesijose planuojami startuolių susitikimai su savo sričių specialistais – kur po trumpo idėjos pristatymo bus pateiktos naudingos įžvalgos iš patyrusių rinkos dalyvių.

Pasidalinti savo patirtimi ir praplėsti pažintis startuolių bendruomenė bus pakviesta į idėjos pristatymo (angl. pitch) vakarus bei investuotojų pietus – kur neformalioje aplinkoje susitiks su investuotojais, galės pristatyti savo idėją, gauti įžvalgų bei užmegzti naudingų kontaktų, kurie ateityje gali tapti abipusiai naudingo ir verslo sėkmei svarbaus investavimo galimybe.

Startuolių bendruomenei skatinti, palaikyti ir auginti skirta „Kaunastic Startup Week“ savaitė – tai jau šeštus metus vykstančios programos „Kaunastic startups“ dalis: neseniai ši programa pakeitė vardą iš visiems puikiai pažįstamų „Kauno startuoliai“. Programos tikslas – sujungti Kaune savo idėjas ir verslus auginančius technologijų entuziastus į draugišką ir žmogiškaisiais ištekliais bei kompetencijomis turtingą ekosistemą, padėti įžvelgti naujas veiklos galimybes, o patiems startuoliams – geriau išsigryninti ir suprasti savo idėjos vertę, išvengti pasikartojančių verslo pradžios klaidų ir tinkamai suplanuoti tolimesnius žingsnius įspūdžių bei iššūkių kupiname kelyje į savo startuolio sėkmę.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.