...

Startuolis cargobooking.lt sumažina riziką ir išlaidas transporto versle

Verslas

2015.09.17

Autorius: Žydrė Dargužytė

Temos: .

Startuolis cargobooking.lt sumažina riziką ir išlaidas transporto versle

Startuolio cargobooking.lt įkūrėjas - Egidijus Breikštas. Asmeninio albumo nuotr.

Lietuvoje startavusi krovinių užsakymo e. platforma inicijuota radviliškiečio Egidijaus Breikšto (27) per mažiau nei tris mėnesius pritraukė kelis šimtus logistikos rinkos dalyvių ne tik iš Lietuvos, bet ir užsienio. Iš Vakarų Europos į Lietuvą atkeliavusi cargobooking.lt idėja išskirtinė tuo, kad krovinių ir transporto pasiūlymai, pateikiami sistemoje, nei iš tolo nėra panašūs į randamus transporto biržose. Čia suteikiama galimybė palyginti skirtingų vežėjų kainas konkrečiam maršrutui realiu laiku, neskiriant energijos komunikacijai su skirtingais rinkos dalyviais, ieškant optimaliausio pasiūlymo.

„Nuo šiol užsakovui, ieškančiam pilno ar dalinio krovinio, nebereikia derėtis su šimtais vežėjų ar ekspeditorių – keli klavišų paspaudimai ir sistema pateikia kainą pasirinktam maršrutui. Svarbiausia – jokios rizikos dėl nepatikimų logistikos rinkos dalyvių, nes sistemoje dalyvauja tik gerai žinomos, nepriekaištingą reputaciją turinčios kompanijos, o riziką dėl galimų nesklandumų, jei tokių rastųsi, prisiimame mes patys, kaip e. platformos kūrėjai, o ne užsakovas“, – aiškina cargobooking.lt platformos idėjos autorius, logistikos procesų ekspertas Egidijus Breikštas.

„Norėjau sukurti kažką naujo, pasidalinti užsienio patirtimi. Labai aiškiai pamačiau ydų lietuviškame logistikos pasaulyje: daugybė laiko iššvaistoma bereikalingai komunikacijai, rankiniam darbui ir dubliuotiems darbams, kurie neturi sistemiškumo“

E. Breikštas

Pradžia prasidėjo nuo praktikos D. Britanijoje

Jaunuolis patirties sėmėsi studijuodamas Didžiojoje Britanijoje ir dirbdamas su viena iš didžiausių logistikos kompanijų UPS. Anot jo, ši įmonė – geriausia praktikos mokykla. „Teko patirti visko: nuo siuntų pristatymo, filmavimosi UPS reklamose, pardavimų iki darbo su rinkodara. Visa tai truko maždaug 6 metus. Praktika ir darbas UPS prasidėjo dar studijuojant – buvo atrinkti keli kandidatai su 2 metų įsipareigojimu atlikti praktiką ir panaudojant univesrsitetines žinias pateikti išvadas vadovams. Linkėčiau tokių patirčių ir darbo schemų Lietuvos universitetams. Iš šios praktikos ir gimė startuolio mintis. Juk mačiau, kokios naujoviškos sistemos yra diegiamos klientams ir kaip su jomis dirbama užsienyje“, – atvirauja E. Breikštas.

Pagrindiniai akcentai: laiko taupymas ir efektyvumas

Prieš grįždamas į Lietuvą, Egidijus jau kelerius metus galvojo, kaip veikia rinka čia, Lietuvoje, ir ko jai trūksta. Tarptautinės patirties sukaupęs vyras nenorėjo paskirti savo gyvenimo užsienio šaliai ir grįžo į Lietuvą. „Norėjau sukurti kažką naujo, pasidalinti užsienio patirtimi. Labai aiškiai pamačiau ydų lietuviškame logistikos pasaulyje: daugybė laiko iššvaistoma bereikalingai komunikacijai, rankiniam darbui ir dubliuotiems darbams, kurie neturi sistemiškumo. Būtent tai išmokau globalioje kompanijoje, kur kiekviena sekundė buvo skaičiuojama, net paruoštos instrukcijos, kaip vairuotojas turi išlipti iš savo specialaus pristatymo automobilio, kad kuo greičiau pristatytų siuntą. Lygiai taip pat ir su klientais – pagrindinis dėmesys ne į kuo mažesnę paslaugos kainą, bet į papildomus įrankius, kurie padės sutaupyti laiko ir pagerinti darbo našumą“, – kalba verslininkas.

Išmoktas pamokas Egidijus Breikštas taiko ir savame versle. Pagrindinis jo sukurtos platformos moto – greitai ir patogiai užsisakyti krovinio gabenimą, nesugaištant pusdienio kovojant su paslaugų teikėjas ir gaunant „keturių eurų pietums pavalgyti“ nuolaidą.

Cargobooking.lt yra galimybė palyginti žinomų ir patikimų vežėjų pasiūlymus, sutaupyti laiko randant geriausią kainos pasiūlymą, greitai ir patogiai užsisakyti krovinio gabenimą bei gauti krovinio sekimo informaciją, sudomino ne tik Lietuvos logistikos ekspertus, bet ir tarptautinėse rinkose stipriai pozicijas įtvirtinusias kompanijas, tokias kaip TNT, „Baltic Shipping Center“, „Axis Transport“.

Dar vienas perspektyvus ir inovatyvus pardavimo kanalas

„Naują platformą vertinu kaip dar vieną perspektyvų pardavimų kanalą transporto ir logistikos versle. Kiekvienai šiame sektoriuje dirbančiai įmonei yra aktualūs kuo didesni srautai, o cargobooking.lt platforma mums leidžia padidinti užsakymų kiekius bei sužinoti kompanijos konkurencingumą realiu laiku“, – patirtimi dalijasi ekspedicinės kompanijos „Axis Transport“ akcininkas Tomas Degutis.

Anot transporto rinkos dalyvių, jau seniai rinkoje brendo poreikis atsirasti sistemai, kurioje klientas galėtų nusipirkti vežėjo paslaugą, matydamas jo kainą „čia ir dabar“. Ne paslaptis, kad jau ne vienerius metus logistikos sektorius kenčia nuo netinkamai nustatomų gabenimo kainų. Kad tai daro bene daugiausiai žalos, patvirtina ir tarptautinės įmonės „Continental Transport“ vadovas Rytis Petraitis: „Mažos įmonės nori išlikti ir konkuruoja ne pagal pajėgumus, o didžiosios įmonės vienijasi tam, kad nukonkuruotų mažesniąsias“.

„Atsižvelgdami į šią rinkos situaciją, suskubome „sveikatinti“ transporto sektorių, kol dar ne per vėlu. Platforma atsirado tam, kad ir vežėjas, ir užsakovas susitiktų pačiomis geriausiomis aplinkybėmis“, – patirtimi dalijasi projekto kūrėjai.

Verslo pradžiai prireikė 100 000 eurų

Investicija pareikalavo nemažos sumos pinigų, tačiau projekto idėjos autorius nelinkęs to sureikšminti: „Priklausome tai startuolių kategorijai, kurių verslo pradžiai prireikė 100 000 Eur. Vis dėlto didžiausia investicija yra laikas ir įdėtas darbas, kurio kaip kūrėjas niekada negaili. Vartotojų poreikius tyrėme dirbdami ir konsultuodamiesi su įvairiomis kompanijomis, pradedant ekspeditoriais ir baigiamt tiesioginiais klientais“. Egidijus Breikštas taip pat primena, kad iki verslo starto buvo išanalizuoti logistikos rinkoje veikiantys e. įrankiai. „Labai greitai supratome, kad į Lietuvą dar tik dabar iš lėto skverbiasi darbo optimizavimo terminai ar specialių sisteminių integracijų diegimas darbo našumui pagerinti. Didžiausias išbandymas yra adaptuotis pagal naujus išryškėjančius papildomus klientų poreikius, kurių nenumatėme iš anksto, bet jeigu to nebūtų, manau užstrigtume vienoje vietoje. Todėl kiekvienas sunkumas yra išbandymas ir tobulėjimas. Svarbiausia tinkamai prisitaikyti prie rinkos lūkesčių. Kitas didelis sunkumas – edukacija. Dažnai pasirodžius naujam produktui rinkoje yra sunku jį priimti, nes logistai yra įpratę dirbti senais metodais ir tai dažnai jiems tampa barjeru“, – logistikos verslo realybę brėžia E. Breikštas.

Kol projektas buvo pristatytas rinkai, praėjo pusė metų, o analizė ir testavimai startuoliams užtruko kiek ilgiau nei metus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.