...

Norėjo nuveikti ką nors prasmingo

Verslas

2014.01.11

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , , .

Norėjo nuveikti ką nors prasmingo

Audrius ir Domas sukūrė atvirą sistemą, kurioje gali mokintis kiekvienas norintis Keenjar Inc. nuotr.

Ar kada nors svajojote išmokti iš popieriaus lankstyti gerves? O gal vylėtės patobulinti istorijos žinias? Žmonės nuolat siekia tobulėti ir plėsti akiratį, todėl lanko kursus arba ieško asmeninio mokytojo. Bėda ta, kad tai brangoka. Taupantiems išeitį siūlo lietuviai Domas Juskys (29 m.) ir Audrius Ringaila (28 m.) , kurių projektas „KeenJar“ kviečia įsilieti į bendruomenę, vienijančią norinčius mokytis ir mokyti. Pusantrų metų darbas jau džiugina vaisiais – „KeenJar“ vartotojų skaičius per savaitę paauga kelissyk. Su sumaniais bendraminčiais, savo verslą įkūrusiais JAV, pasikalbėjome apie „KeenJar“ misiją, svajonių šalies pranašumus ir siekį paversti pasaulį bent šiek tiek geresniu.

JAV – daugiau galimybių

Projektas „KeenJar“ siekia išsikovoti pozicijas visame pasaulyje, todėl verslininkų žvilgsniai nukrypo į JAV, šalį, kurioje yra daugiausia galimybių.

„Tai buvo gana natūralus pasirinkimas. Esame technologijų kompanija ir matome, kad IT centras, geriausia verslo kultūra sukurta Silicio slėnyje, Kalifornijoje. Keliame globalius tikslus ir, nors pradedame nuo JAV rinkos, orientuojamės į visas šalis. Man atrodo, JAV viską daryti gerokai lengviau, nei būtų buvę Lietuvoje“, – sakė A. Ringaila.

„KeenJar“ tikimasi paversti pasaulinio lygio produktu, tad jam dera augti tam tikroje aplinkoje.

„Iš techninės pusės Silicio slėnyje viskas padaryta taip, kad verslą gali pradėti ten net nebuvęs. Mes taip ir padarėme – atidarėme įmonę ten net nepabuvę. Viskas paprasta. Pagrindinė priežastis buvo ta, kad visos pagrindinės IT įmonės įsikūrusios Silicio slėnyje, o mes norime tapti viena iš jų“, – teigė A. Ringaila.

.

Verslininkai dar prieš imdamiesi „KeenJar“ buvo nemažai pasiekę. Architektūrą baigęs A. Ringaila kuria puikias vizualizacijas, o D. Juskys – pasaulyje žinomas smuikininkas. Jų talentai iš dalies pasufleravo „KeenJar“ idėją.

„Šio projekto idėja kilo prieš pusantrų metų, vasarį. Kaip tik baigėme vieną projektėlį ir svarstėme, ką daryti toliau. Kadangi su Audriumi esame profesionalai, turime žinių, nusprendėme jomis dalytis su kitais. Tik kaip?

Aišku, iš pradžių nuėjome į „YouTube“, bet ten daug blaškymosi, o mums norėjosi patogumo. Peržiūrėjome daugybę internetinių mokyklų, bet nieko, kas iki galo patiktų, neradome. Todėl sugalvojome sukurti savo“, – apie idėjos atsiradimą pasakojo D. Juskys.

„KeenJar“ siekiama suderinti tai, kas geriausia realioje ir internetinėje erdvėse. Interneto patogumas, universalumas ir prieinamumas supinama su geriausiais realaus pasaulio aspektais – bendravimu klasėje, draugysčių ir partnerysčių mezgimu. Skatinama burtis į savotiškas klases, kuriose ne tik mokomasi, bet ir neformaliai bendraujama.

„Pradėję generuoti idėją priėjome prie išvados, kad jei jau kuriame internetinę mokyklą, tai vien iš mokslinio taško žiūrint geriau, kai yra daugiau kursų, kai galima rinktis mokytojus. Nusprendėme kurti atvirą sistemą, t. y. mokyti gali kiekvienas norintis.

Nuotolinis mokymasis yra gana senas dalykas, bet problema ta, kad daug žmonių užsirašo į tokius kursus, o po pirmo mėnesio atkrinta, lieka maždaug trečdalis. Tyrimai rodo, kad tokias tendencijas lemia ne kursų kokybė ar medžiagos pateikimo būdas, o tai, kad žmonės jaučiasi izoliuoti, nelieka socialinio faktoriaus. Todėl siekėme, kad „KeenJar“ būtų ne tik žinių keitimosi, bet ir socialinis tinklas.

Mokymasis yra tarsi akstinas daugiau bendrauti. Kitaip tariant, norėjome suderinti du dalykus: internetinį informacijos keitimosi našumą ir socialinį aspektą, bendravimą. Juk ir iš universiteto geriausiai atsimename draugus, kolegas, užmegztas pažintis, o ne paskaitas“, – motyvus vardijo A. Ringaila.

Svarbiausia – patogumas ir praktiškumas

Verslininkų tvirtinimu, kuriant „KeenJar“ labiausiai orientuotasi į naudoti patogią sistemą. Internetinės mokymasi sistemos dažnai būna labai nepraktiškos, joms trūksta gyvybės ir atvirumo.

„Norėjome iki minimumo sumažinti biurokratiją. Esame visiškai atviri – registruotis gali bet kas, kaip ir bet kas gali klausyti ar skaityti kursą. Aišku, kokybės reikia, tačiau supratome, kad kursas turi patikti ne mums, o tinklo nariams. Todėl yra galimybė reitinguoti kursus.

Mes suteikiame puslapį, platformą – visą sistemą, o tada stebime žmonių reakciją. Mūsų tikslas buvo kuo labiau suasmeninti tinklalapį ir palikti kuo mažiau biurokratijos. Kai galvojome apie koncepciją, norėjome suderinti interneto ir realaus bendravimo pliusus“, – teigė D. Juskys.

„KeenJar“ dizainas paprastas ir aiškus, sistema naudotis taip pat nesunku. Sistemos uždavinys yra suteikti erdvę mokytojams ir mokiniams, o turinį jie kuria patys.

„Norėjome paprasto puslapio, kuriame būtų aiškiai pateikiamos gana sudėtingos funkcijos. Antras svarbus dalykas – kad puslapis būtų vizualiai patrauklus, mielas akims. Esame platforma kitų turiniui, todėl norėjome išvengti įkyrių spalvų“, – apie pagrindinius sistemos kūrimo principus pasakojo A. Ringaila.

„KeenJar“ nėra tik talpykla, kurioje kaupiamos vaizdo pamokos. Tai ir socialinė bendruomenė, kurioje nuolat bendrauja mokytojai ir mokiniai. Būtent šio dalyko sistemos kūrėjai labiausiai pasigesdavo kitose mokymo platformose. „Mokytis galima dviem būdais. Yra kursai, kuriuos sudaro vaizdo pamokos. Minimalus jų kiekis – įvadinė ir penkios normalios pamokos. Bendras medžiagos kiekis turi siekti bent 45 minutes. To reikia siekiant užtikrinti tam tikrą kokybės lygį. Mes tokius kursus laikome tarsi vadovėliais mokykloms, tai bendroji medžiaga.

Dar turime individualių pamokų, o jos atsirado iš asmeninės patirties. Kiekvienam žmogui, besimokančiam naujo dalyko, neišvengiamai kyla klausimų, prireikia asmeninės konsultacijos. „YouTube“ ar kitur dažniausiai bendraujama per komentarus, bet tai nėra artikuliuotas bendravimas. Mes bandome įtraukti ir šį aspektą“, – aiškino A. Ringaila.

Nori padaryti pasaulį geresnį

„KeenJar“ naudojasi žmonės iš visų žemynų, kiekvieną savaitę jų skaičius paauga keliskart.

„Turime narių iš visų žemynų, todėl viską darome angliškai. Ši kalba tapo interneto kalba, ją daugiausia suprantančių. Kai esi prisijungęs ir pateiki informaciją anglų kalba, projektas automatiškai yra tarptautinis, nes visi supranta, kas esi ir ką nori pasakyti. Mes nuo pat pradžių siekėme atviro, pasaulinio projekto“, – sako D. Juskys.

„KeenJar“ kol kas labiau orientuojasi į pavienius asmenis, bet ilgainiui į mokymo procesą ketinama įtraukti ir dideles organizacijas, kurios čia skleistų savo surinktą informaciją visuomenei.

„Tam ir yra profiliai. Profilis gali būti tiek Povilo Sabaliausko, tiek ir NASA. Nėra jokių apribojimų, mes netgi tai skatiname. Tiesiog pradžioje dėl paties bendravimo norime užmegzti ryšį su individualiais mokytojais ir mokiniais.

NASA pamokos būtų kaip dokumentiniai filmai ir, jeigu bus poreikis, jie atsiras. Poreikiams patenkinti netgi turime funkciją „Request“. Jeigu vartotojas ko nors neranda, gali to paprašyti. Susidarius žmonių grupei mokytojai supras, kad yra poreikis“, – teigė D. Juskys.

Verslininkai prisipažino, kad į priekį juos labiausiai stumia noras ką nors duoti pasauliui. „Didžiausia motyvacija yra daryti ką nors prasmingo. Jau seniai supratome, kad sėdėti paplūdimyje ar gerti alų nėra labai įdomu. Žymiai geresnis jausmas apima padarius ką nors tikrai prasmingo. Šito niekas negali pakeisti. Nuo čia viskas ir prasidėjo“, – sakė D. Juskys.

Jį papildė A. Ringaila: „Tiek Domas, tiek aš galėtume labai patogiai gyventi, nes turime gerai mokamus darbus. Tačiau norisi padaryti daugiau, įprasminti savo gyvenimą. Didžiausias džiaugsmas žinoti, kad sukūrei šį tą vertingo kitiems. Kalbant klišėmis – padarei pasaulį šiek tiek geresnį. Dabar, kai po pusantrų metų darbo po šešiolika valandų, matai, kiek žmonių registruojasi, keičiasi žiniomis, viskas atsiperka.“

SKAIČIAI:

> nei 100 , tiek kursų šiuo metu silūo „KeenJar“

10.000, tiek vidutiniškai unikalių vartotojų per mėnesį sulaukia keenjaaar.com

Didžiausio dėmesio sulaukė portreto piešimo kursas, aplankytas virš 1.5 tūkstancio kartų. https://www.keenjar.com/course/112-complete-portrait-drawing-series/

Populiariausi mokymai:

programinė įranga ir vaizduojamieji menai (piešimas, taipografija, fotografija)

Tikslinio vartotojo paveikslas:

20-40 metų, technologiškai išprūsę , smalsūs naujovėms, norintys mokintis ir siekiantys įgauti naujų žinių arba pagerinti esamus įgūdžius.

Dominuoja Šiaurės Amerikos vartotojai.

Paleidimo metu Keenjar buvo 14 kursų, kurių šiai dienai jau viršijome šimtą, ir toliau sparčiai auga.

Boxiukas

Investicijos

60,000 $

+laikas ir energija

Teisinė forma

Keenjar Inc. yra C tipo korporacija, .y. tokia pati teisinė forma kaip google, facebook, microsoft ir visos kitos didžiosios kompanijos.

C tipo korporacijos ypatumai:

Del ypatingai palankiu teisinių ir mokestinių sąlygų virš 50% visų JAV korporacijų yra įregistruota Delaware valstijoje, taip pat ir Keenjar.

Įmonės užregistravimas truko mažiau nei 48 valandos

Registravimo išlaidos: 75$ mokescių ir 50$ formos pildymo mokestis

Keenjar.com ambicijos

Patiems padaryti veikiantį produktą, sugeneruoti vartotojų (angl. traction) ir tada pritraukti investiciją, kad būtų galima pilnai atsidėti Keenjar, padidinti augimo greitį, atsidaryti biurą Silicio slėnyje ir auginti versla bei komandą. Šiuo metu Domas ir Audrius dirba pilnu etatu kitose įmonėse. Domas dirba Miunchene, o Audrius Ziuriche.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.