...

Laiškai iš „SLUSH 2013” iš didžiausios Šiaurės Europoje „startupų“ konferencijos (II)

Verslas

2013.11.29

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Laiškai iš „SLUSH 2013” iš didžiausios Šiaurės Europoje „startupų“ konferencijos (II)

„SLUSH 2013” Organizatorių nuotr.

Žurnalistai ir šiaip verslo naujienomis besidomintys žmonės į tokias konferencijas kaip SLUSH eina dėl pranešimų ir galimybės sužinoti, kas naujo verslo pasaulyje, o jauni verslininkai turi gerokai praktiškesnį tikslą. Jie nori pristatyti savo idėjas ir susirasti tinkamą investuotoją. To čia ir atvyko lietuvių būrys. Pagauti juos SLUSH minioje nebuvo paprasta, bet galiausiai bent kelis pavyko rasti. Pabandžiau išsiaiškinti, kaip jiems sekasi kalbėtis su investuotojais, megzti ryšius ir pristatyti savo idėjas.

Bendros kelionės sutelkia

Konferencijoje kalbinti jaunieji lietuvių verslininkai tikino, kad labai smagu, kai šalia yra kolegų iš Lietuvos. Pastaruoju metu jaunieji verslininkai apskritai daug keliauja kartu. Taip susibūrė savotiška lietuvių „startupų“ bendruomenė.

E.Balčikonis„Su sava kompanija, aišku, linksmiau. Suomiai turi savo sistemą ir mūsų sistema ne prastesnė. Ji gal šiek tiek mažesnė, nes dar trūksta laiko, bet auga ir stiprėja. Čia reikia padėkoti „Versliai Lietuvai“ už paskatas. Ji, ne taip kaip suomiai, neberia milijonų. Suomių „startuperiai“ juk yra tinginiai. Jie gali sau ramiai gyventi kelerius metus ir egzistuoti lyg zombiai. Lietuvoje to nėra. „Versli Lietuva“ verčiau organizuoja renginius, kurie padeda susipažinti, tobulėti. Naujausias projektas – „Lithuanian Startup Road Show“. Buvo atrinkta septyniolika geriausių „startupų“ ir mus vežė į Stokholmą, Tel Avivą, Berlyną. Ten vyko dideli renginiai, visi susipažinome su investuotojais. Per tas keliones mes visi labai susibūrėme, stengiamės padėti patarimais, dalijamės komentarais. Tai yra labai gerai“, – sakė E. Balčikonis.

Apie lietuvių mafiją

Kartu keliaujant ir mokomasi vieni iš kitų. „Labai vienas kitą palaikome. Aš visada sakiau, kad patys geriausi „startupų“ mokytojai yra patys „startupai“ Kai pats sėdi fronto apkasuose, gali daug geriau padėti esančiam tokioje pačioje situacijoje“, – teigė D. Sabockis.

Visi pašnekovai įsitikinę, kad per kelis artimiausius metus Lietuvoje įvyks šioks toks sprogimas – į tarptautinę areną išsiverš Lietuvos kompanija. Tai būtų tik dar didesnė paskata vytis tokias šalis kaip Suomija.

„Iš tikrųjų čia neteko sutikti daug lietuvių, nes su kolega atskridome tiesiai iš Londono. Tačiau visada smagu, kai yra lietuvių. Šiandien keli lietuviai kalbėjo ant scenos, vakar aš pats turėjau tikrai didelį palaikymą, kai kalbėjau ant pagrindinės scenos. Visos kompanijos tobulėja, auga. Tos, kurios prieš kelis mėnesius buvo tik idėjos, dabar jau uždirba pinigus. Smagu, kad mūsų būrys plečiasi. Štai yra „estonian“ mafija, „paypal“ mafija… Lietuvoje irgi jau kuriasi mafijozai. Tai tikrai labai padeda. Gal mūsų sėkmės istorija, kuri, tikėkimės, bus, padės kitiems. Tai būtų tik į naudą“, – sakė D. Dvilinskas.

Paprastą idėją paprasčiau pristatyti

D. Sabockis džiaugėsi, kad produktą pristatinėti jam sekėsi labai gerai. Komanda net nepirko stendo, bet jo visai ir neprireikė, nes pats „Dragdis“ veikia taip aiškiai, jog užtenka tiesiog pakišti kompiuterį potencialiam investuotojui po nosimi. Verslininkas teigė, kad dėl to produktą pavyko parodyti net ir garsiajam Niklasui Zennstromui. „Dragdis“ yra paprastas, labai aiškus. Tu jį parodai ir žmogus iš karto supranta, ką darai. Todėl žmonės paprastai iš karto sako: „Cool, very nice.“ Tačiau paskui vis tiek norima pasižiūrėti, ką turi po gaubtu, pasižiūrėti į komandą. Tik tada paaiškėja tikrasis atsakymas.

Pirmą įspūdį mes paprastai padarome labai gerą, kiti kartais užtrunka aiškindami, ką daro. Pats „pitchinimo“ procesas mums paprastesnis. Aš atsiverčiu kompiuterį ir parodau. Tas užkabinimo procesas daug greitesnis. Juk visi naršo po internetą. Visi ten ką nors randa. Ir visi nori tai tvarkingai pasidėti. Mes ir sakome: vietoj daugybės veiksmų daryk vieną. Vietoj šiukšlyno turėk tvarką“, – kalbėjo „Dragdis“ įkūrėjas.

Nors SLUSH „startupų“ buvo daugybė, konkurencijos lietuviai nejautė. Investuotojų paieškos yra labiau draugiškos varžybos, o ne aršus mūšis.

„Didelės konkurencijos čia tikrai nejaučiame. Pinigų pasaulyje yra. Užteks visiems, kurie gerai dirba. Idėjos čia tikrai labai skirtingos, įvairios. Tarp lietuvių atsiranda ir bendruomenės jausmas. Susitikus pasidalijama naujienomis, kontaktais. Tai labai džiugu. Mano manymu, turėti sistemą yra labai svarbu. Svarbu žinoti, kad sieksime ne tik individualių tikslų, bet ir bendrų kaip lietuviai. Juk jeigu kažkoks vienas lietuviškas „startupas“ uždirbs labai daug pinigų, vadinasi, nemaža dalis jų galiausiai kažkokiu būdu grįš į tą pačią sistemą“, – įsitikinęs R. Laurinavičius.

Idėjos pristatymas – tarsi desertas

Prie „TransferGo“ stendo stoviniavęs ir su žmonėmis visą dieną bendravęs D. Dvilinskas sakė, kad SLUSH yra šioks toks patikrinimas, ką nuveikei per metus. Pernai jis savo idėją čia tik pristatė, o šiemet jau turi rezultatų, kuriais gali pasigirti. Kokia bus SLUSH kitąmet?

„Žmonės tikrai patenkinti mūsų produktu. Jie džiaugiasi galimybe pinigus siųsti greičiau nei per bankus. Vizijoje yra didžiulis potencialas, didžiulė vertė. Tai tik pirmieji žingsniai. Tačiau svarbiausia, kad mums pavyksta įgyti žmonių pasitikėjimą. Ženklai tikrai neblogi. Jau pereiname į kitą etapą, kuris leis būti vieniems iš lyderių Europoje, įsitraukti globaliai. Taigi sąlygos sėkmei tikrai yra, mums tik reikia toliau dirbti“, – sakė jis.

„TrackDuck“ įkūrėjas E. Balčikonis savo ruožtu teigė, kad tokios konferencijos yra ne tiek darbas, kiek šventė. Juk per tokias konferencijas parodai save ir savo darbus. „Čia yra tokia uogelė ant torto. Kai darai ką nors, kas tau patinka, kuri produktą, sprendi problemą, dirbi su komanda, tokie renginiai yra tarsi paskutinis egzaminas ar šventė. Čia ateini jau parodyti rezultato, pasigirti, susipažinti su naujais žmonėmis. Niekas nemato to kasdienio darbo, kai sėdi prie kompiuterio po keliolika valandų, geri daug kavos, skraidai kažkur kas antrą savaitę.

Taigi tas torto lipdymas labai sunkus, o čia jau tik ta uogelė. Dėl to labai smagu. Išeini ant scenos ir gali papasakoti, ką padarei. Jeigu tau patinka tai, ką darai, ir tuo džiaugiesi, tai žmonės paskui patys prieina. Prie manęs vakar priėjo investuotojai iš Rusijos, Suomijos. Dabar irgi tas pats. Jeigu ant scenos skleidi gerą energiją, o tavo versle yra logikos ir tu sprendi problemą, tai žmonės patys prie tavęs eina“, – teigė jis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.