Kaip sukurti perspektyvų verslą?

Verslas

2020.04.28

Autorius: Reda Aleliūnaitė

Temos: , .

Kaip sukurti perspektyvų verslą?

Živilė Glaveckaitė Asmeninio albumo nuotr.

Sukurti perspektyvų verslą yra nemenkas iššūkis ir, žinoma, tikslas bet kuriam verslui. Gebėjimas sustoti, atsitraukti ir apsvarstyti visas savo verslo ir jo veiklos dalis. Tai leidžia įvertinti verslo strateginę perspektyvą, kuri padeda suformuoti holistinę įmonės viziją. Visiškai nesvarbu, ar tai maža įmonė, ar jau didesnis verslas. Norint išlikti ir būti konkurencingam, siekis taikomas visiems verslams. Strateginė perspektyva yra itin svarbi, nes ugdo konkurencinę mąstyseną, padeda sukurti požiūrį į įprastas verslo kliūtis, tokias kaip skverbimasis į rinką ir prekių ženklo pripažinimas ar krizės įveikimas.

„Verslas turi suprasti, ką atneša klientui ant stalo, ar jam bus skanu, ar kaina ir aptarnavimas pateisina lūkesčius. Ir tai tikrai ne vien tik apie restoranų verslą“, – įsitikinusi žinių centro augančiam verslui „bzn start“ įkūrėja Živilė Glaveckaitė, kuri padeda apžvelgti perspektyvaus verslo aspektus.

Sėkmė priklauso nuo aiškaus vartotojų poreikių supratimo

„Norint sukurti perspektyvų verslą, pirmiausia reikia turėti supratimą apie verslo procesus ir didelę patirtį toje verslo srityje, kurioje planuojama kurti verslą. Be viso to, svarbu gerai išmanyti vartotojų elgseną. Tai yra pamatas, norint aiškiai suvokti vartotojų problemas, kurioms inovatyvus verslas kuria sprendimus, taip pat paslaugų atlikimo kokybė, kaip mes tą darom“, – sako Ž. Glaveckaitė.

Jos teigimu, būtent patirtis padeda priimti drąsius sprendimus ir eksperimentuoti verslo srityje. Ekspertė atkreipia dėmesį, kad jei sumanyta verslo idėja, kuri sprendžia tam tikrą vartotojo problemą, pateisina vartotojo lūkesčius ja naudojantis, tai neabejotinai leis pasiekti pergalių. „Be to, turite patys aiškiai suprasti, kokią vertę suteikiate savo vartotojui“, – papildo „bzn start“ įkūrėja.

Mąstymo metodikos vartotojams pažinti

Pažinti ir nustatyti vartotojų poreikius tikrai gali tapti iššūkiu. „Tam galima pasitelkti šiuolaikinius metodus ir sistemas, tokius kaip LEAN ar mąstymo modeliavimo (angl. design thinking)“, – keletą pažangių mąstysenos metodų išskiria Ž. Glaveckaitė.

Šie metodai padeda kurti inovacijas, juos pasitelkiant nustatomi kliento poreikiai, atrandami vartotojo skausmai ir generuojamos idėjos. „Tai metodikos, kurios padeda surasti ir suprasti, kokias problemas verslui reikia spręsti. Jas identifikavus, jau galima mąstyti, kaip tai išspręsti, kad sprendimas kurtų vertę ir taupytų ne tik laiką, bet ir vartotojų išlaidas. Kuriama vertė turi būti akivaizdi ir aiškiai suprantama bei paprastai naudojama“, – pabrėžia pašnekovė.

Patirtis ir sukauptos žinios

Norint žengti drąsius žingsnius versle, reikia patirties ir, žinoma, sukauptų žinių, kurias įgyjame mokydamiesi. Ž. Glaveckaitė teigia, kad smegenis reikia lavinti, todėl turime nuolat mokytis naujų įgūdžių ir sukaupti žinių bei stengtis daryti viską nuosekliai ir iki galo: „Tuomet bus daugiau laiko ne tik informacijai apdoroti, bet ir kokybiškesniems rezultatams pasiekti.“

Žinių centro augančiam verslui įkūrėja tikina, kad tokių žinių įgyti galima globaliai – ir užsienyje, ir Lietuvoje: „Svarbiausia, ką reikia suprasti būsimiems verslininkams, tai kokių žinių jiems trūksta ir kaip tai pravers ateityje. Mokslas yra investicija, kuri turi atsipirkti, o vėliau ir uždirbti pinigus.“

Suprantama, investicija į mokslą kartais gali atrodyti itin didelė, ypač jei tai mokslai užsienio šalyse. Ž. Glaveckaitė yra įsitikinusi, kad kokybiškų žinių galima įgyti ir Lietuvoje, tačiau tai padaryti labiau geba privačios mokymo įstaigos, institucijos, nes konkurencingai komandai suburti neužtenka tik noro ir gražių vizijų, tam reikia pakankamai resursų ir atitinkamų atlygių mokslo darbuotojams: „Valstybiniame sektoriuje jaučiamas nepakankamas švietimo finansavimas, kad būtų galima suburti profesionalias ir kompetentingas komandas tokioms studijoms rengti. Suprantama, juk niekas nenori dirbti už mažus pinigus, už viską turi būti atlygintina konkurencingai. Stipri studijų programa negali būti sukurta nekonkurencingomis sąlygomis.“ 

Nuolatinis lavėjimas padės įveikti visas krizes

Perspektyvus verslas bet kokiu laiku geba prisitaikyti prie aplinkybių ir atrasti optimalius sprendimus vartotojams. Karantino laikotarpis atnešė daug iššūkių, bet kartu suteikė progą pasitikrinti, ar tikrai verslas sugeba prisitaikyti prie įvairių sąlygų ir naujų galimybių.

„Galite pasiekti aukščiausią lygį, jei išeinate iš savo komforto zonos, mokote naujų įgūdžių ir turite tinkamą komandą. Pakeiskite žaidimo būdą, eksperimentuokite, darykite dalykus, kurių dar niekas niekada nedarė – tai padės atrasti naujų galimybių. Svarbu jų ieškoti kaskart, o net tik krizės metu. Turime lavėti nuolat, kaupti naujas žinias ir domėtis tais dalykais, kurie kuria vertę“, – apibendrina „bzn start“ įkūrėja. 

Ekspertai

Živilė Glaveckaitė

Živilė Glaveckaitė

„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.