...

Kaip pritraukti vartotojų srautą savo startuoliui?

Verslas

2018.03.16

Autorius: Kornelija Viečaitė

Temos: , .

Kaip pritraukti vartotojų srautą savo startuoliui?

Julius Pauliukevičius, Ilja Laurs, Šarūnas Legeckas. Asmeninio albumo nuotr.

2018 m. kovo 21 d. Vilniaus verslo parke „Technopolis“ vyks šiemet jau antrasis renginys „The Founders’ Day #11 How To Gain Initial Traction For Startup?“. Renginio metu dalyviai išgirs, kaip sėkmingai įsitvirtinti verslo pasaulyje, sudominti potencialius klientus ir suburti bendruomenę. Savo patirtimi ir įžvalgomis pasidalys garsūs Lietuvos startuoliai, investuotojai ir teisės atstovas.

Svarbiausia pažinti tikslinę auditoriją

Vienas iš renginio „The Founders’ Day #11“ pranešėjų, pradinių klasių moksleiviams skirtos internetinės platformos „Pradinukams.lt“ bendraįkūrėjis Julius Pauliukevičius pomėgį mokytis pavertė verslu. Anot jo, siekiant sukurti sėkmingą verslą, svarbu pažinti tikslinę auditoriją ir nenuleisti rankų, susidūrus su pirmaisiais sunkumais.

Edukacinį projektą pradinukams kuriantis vaikinas siekia sužadinti vaikų smalsumą ir mokymosi procesą paversti įdomesniu. Verslininko kuriamoje internetinėje platformoje „Pradinukams.lt“ pateikiama edukacinė mokymo medžiaga, unikalūs vaikų intelektą lavinantys užduočių paketai. Ši paslauga skirta pradinukų tėvams – jie kartą per mėnesį gali atsisiųsti atnaujintą mokomąją medžiagą.

„Visa ko pagrindas yra auditorijos pažinimas. Atsakingai atlikę šią užduotį, įgalinome savo auditoriją prisidėti prie produkto kūrimo kartu, turime bendruomenę, kuri kartu su mumis nori, kad pradinukai noriai mokytųsi ir jiems būtų įdomu. Beveik neįmanoma pataikyti į aukso viduriuką iš pirmo karto, todėl didžioji dalis laiko skirta skaitymui, bandymams, optimizavimui bei įvairių kanalų tikrinimui“, – pasakoja verslininkas.

Geriausia mokytis darant

Jam pritaria ir startuolių „PlaceILive“ ir „Hyperb“ įkūrėjas Šarūnas Legeckas. Pasisekimo formulę, pasak jo, sudaro ne tik talentas ir sėkmė. Ketverius metus startuolių pasaulyje besisukantis pašnekovas pabrėžia, kad didžiausią dalį sėkmės sudaro įgūdžiai ir gebėjimai, įgyjami per patirtį. Bėgant laikui ir turint talento suformuojamas vienoks ar kitoks įgūdis. Tai Š. Legeckas vadina viena iš sudedamųjų sėkmės formulės dalių: „Per savo darbo metus kurdamas produktus ar įmones, matau, kad viskas pasiekiama dėl patirties. Didelės reikšmės neturi nei talentas, nei kiti veiksniai, o paprastas įgudimas – mokymasis tiesiog darant. Darydamas paprasčiausiai išmoksti ir kitą kartą nebedarai tų pačių klaidų.“ Startuolių kūrimas, pasak jo, yra bandymas įvairių būdų arba produktų, kurie neveikia, ir ėjimas link to, ko reikia vartotojui.

Skaidrumo svarba

 

„Kuo daugiau yra žmogiškųjų išteklių, tuo daugiau būdų gali aprėpti. Tiesiog reikia suprasti, kad tai nemažas darbas, todėl reikėtų tam skirti bent jau vieno žmogaus darbo laiką.“

I. Laurs.

 

Rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ pirmininkas, investuotojas Ilja Laurs kaip vieną naujausių tendencijų per pastaruosius dešimt metų startuolių ekosistemoje įvardija įmonių atvirumą. „Skaidrumas yra vienas iš labai stiprių dėmesio pritraukimo veiksnių, nes iš esmės tu informuoji aplinką, kas yra komanda, ką ji veikia, kad yra patikima, gali bendrauti ir yra linkusi tai daryti. Tam tikra prasme startuolių komunikacijos auginimas yra tarsi realybės šou“, – sako jis.

Nuolatinis bendravimas su pasauliu yra atskira startuolių veikla – tai daryti reikia be paliovos ir visais kanalais. „Kuo daugiau yra žmogiškųjų išteklių, tuo daugiau būdų gali aprėpti. Tiesiog reikia suprasti, kad tai nemažas darbas, todėl reikėtų tam skirti bent jau vieno žmogaus darbo laiką“, – pataria I. Laurs.

„Nextury Ventures“ pirmininkas įvardija ir dar vieną naują madą – sėkmės istorijų pasakojimą: „Kiekvieno startuolio asmeninė istorija gali atrodyti tarsi Pelenės pasaka. Jeigu tu sukuri tą istoriją su intriga ir atomazga, žmonės tavimi domėsis, nes savaime yra linkę sekti istorijas.“ Pasitikėjimas, pasak jo, kuriamas per atvirumą – nuolatinę komunikaciją, visišką skaidrumą, parodant, kas ir kaip daroma, kaip veikiama kasdien.

Startuoliui brangiausia – idėja

Pradedant verslą, savo komandoje taip pat būtina turėti ir teisės patarėją. Tuo įsitikinęs advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ advokato padėjėjas Valdemaras Kovalevskis (nuotr. dešinėje). „Su teisiniais reikalais susiduriama kiekviename žingsnyje: ir sudarant sutartis, ir pradedant veiklą, ir bendraujant su kitais, ir apsaugant savo intelekto ar materialinę nuosavybę“, – tikina jis.

„Brangiausia pradedančiojo startuolio prekė yra idėja. Kažkas gali ją pavogti, susirasti finansavimą ir pats gali likti be nieko“, – sako V. Kovalevskis. Kaip šiandien svarbiausią problemą, kurios gali nežinoti startuolių įkūrėjai, jis įvardija asmens duomenų apsaugos subtilybes ir gaunant vartotojų duomenis, ir į juos kreipiantis.

Ekspertai

Ilja Laurs

Ilja Laurs

Įkūrėjas, valdybos pirmininkas / „Nextury Ventures”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.