...

Jaunimo idėjos įsilieja į verslo rinką

Verslas

2018.05.13

Autorius: Inga Rauluševičienė

Temos: , , .

Jaunimo idėjos įsilieja į verslo rinką

„Vision Glasses“ startuolio komanda Asmeninio albumo nuotr.

Lietuvos mokinių startuolių mugės tampa tradiciniu renginiu Lietuvoje, o čia atrastos idėjos išsirutulioja į sėkmingai parduodamus arba pačių komandų plėtojamus verslus. Geriausiu vienos iš mugių startuoliu tapo „Make IT Simple“, o „Vision Glasses“ įvertintas kaip labiausiai pasirengęs tvirtu žingsniu žengti į verslą. Visų jų bendraįkūrėjai dar tik mokiniai ar mokyklą neseniai baigę asmenys, bet jau sėkmingai plečiantys prieš metus pradėtą veiklą ir aktyviai reprezentuojantys savo verslo idėjas įvairiose mokomųjų bendrovių mugėse.

„Make IT Simple“

Komanda „Make IT Simple“ iš Alytaus užsiima mobiliųjų programėlių šablonų kūrimu. Ji jau spėjo sukurti Kauno „Žalgirio“ komandos mobiliąją programėlę ir gali pasigirti daugybe respublikinių bei tarptautinių apdovanojimų įvairiuose konkursuose. Šis talentingas ketvertas buvo nominuotas kaip darniai veikianti komanda, sugebanti paprastus sprendimus paversti inovatyviais su plačiai pritaikomomis galimybėmis.

Vaikinai nepamiršta ir socialinio verslo idėjų, konsultacijomis padėdami ne tik mokiniams, bet ir verslo sektoriui, skatindami juos dirbti kokybiškai bei inovatyviai. Komandos vedlys ir prezidentas Emilis Baliukonis, kuris yra ne tik pagrindinis šios idėjos sumanytojas, bet ir tikras savo srities žinovas, ėmė ir subūrė komandą dirbti tam, kad ateityje pomėgis, mokomoji bendrovė, taptų tikruoju jų verslu. „Make IT Simple“ sudaro dar trys vaikinai alytiškiai: Dominykas Daugėla (18), Dalius Brusokas (18) ir Arnas Mizara (21), kurie jau senokai laisvalaikį leisdavo ne tuščiai, o programuodami, tad buvo visai nesunku šiuos gebėjimus panaudoti verslo idėjai įgyvendinti, neieškant papildomai rėmimo ar investuotojų.

„Pastebėjome, kad mobiliųjų programėlių nėra tiek daug, daugiau dominuoja elektroniniai puslapiai, o ir specialistų, kurie jas kurtų, yra mažai, nors konkurenciją justi galima. Kalbant apie šablonų kūrimą, Lietuvoje jie nėra plačiai paplitę, tad mums atsiveria dar daugiau galimybių pranokti kitas įmones“, – teigia „Make IT Simple“ prezidentas E. Baliukonis. Dalyvavimas įvairiuose „Junior Achievement LT“ organizuojamuose projektuose atvėrė pažinčių srautą naujiems vartotojams, realių klientų suradimą, gausesnį susidomėjimą šia idėja ir paties programavimo paslaugomis, tad šiuo metu jau atsiranda smulkių klientų užsakymų.

„Vis dažniau pamąstome apie eksporto galimybes, kalbamės su kitomis įmonėmis dėl tolesnio bendradarbiavimo. Veiklą žadame plėsti, ieškome naujų komandą papildysiančių narių, – atskleidžia E. Baliukonis. – Kuriant verslą, pirmiausia nereikėtų pervertinti savo įgūdžių ir patirties. Pradėti ne nuo siekio uždirbti milžiniškus pinigus iš esamos veiklos, o mažais žingsneliais kilti aukštyn ir nebijoti komandoje dirbančių skirtingų žmonių.“

„Vision Glasses“ saugos privačią informaciją

Verslo idėja „Vision Glasses“ kilo Aurimo Kašėtos galvoje. Verslo bendraįkūrėjui subūrus ja tikinčių narių komandą, sklandus darbas sėkmingai vystomas padedant Evelinai Kantaravičiūtei, atsakingai už finansų sritį, ir Geidai Bražinskaitei – už rinkodarą.

„Užsidėjus specialia plėvele dengtus akinius, kompiuterio ekrane esanti informacija būtų nematoma ir neįžiūrima aplinkiniams, o jame transliuojamą vaizdą matytų tik pats savininkas. Vos tik juos nusiimtumėte, įžvelgtumėte tik tuščią baltos spalvos paveikslą. Taip siekiama apsaugoti konfidencialią informaciją nuo pašalinių asmenų“, – pasakoja A. Kašėta.

Dar anksčiau pradėjęs domėtis apie tokios plėvelės panaudojimą įvairiems IT prietaisams ir akiniams, jos autorius, sulaukęs pasiūlymo dalyvauti mokinių mokomųjų bendrovių mugėje ir pristatyti šią idėją, įžvelgė palankią galimybę pelnyti žinomumą ir surasti klientų.

„Idėjos gyvuoja dar ne visus metus, bet, atsiradus dideliam aplinkinių susidomėjimui, nedingo užsidegimas toliau ją plėtoti, nesustoti ir tobulinti dizaino detales, o jau gegužės 11 d. vartotojams numatyta pristatyti priedą, naudojamą akiniams. Atsižvelgiant į patiriamas finansines išlaidas ir tai, kad verslas dar tik startuoja, specialią plėvelę užsakome iš e. parduotuvės Kinijos rinkoje. Kompiuterio monitorių modifikuojame patys arba pagal duotą instrukciją tai atlieka užsakovas, orientuojamės į individualius klientų norus, tad renginiuose neišvysite realios paslaugos prezentacijos“, – atskleidžia A. Kašėta.

„Vision Glasses“ judėjimą galima jausti dar ne užsakymų gausa, o masiniu susidomėjimu, bet realiais rodikliais jau džiugina tai, kad vienas iš klientų priėmė sprendimą šią idėją eksponuoti JAV Niujorko muziejuje. Jau galima pasigirti ir aktyvaus darbo vaisiais, nes netikėtai atsiradęs investuotojas, kuris finansiškai padeda įsigyjant akiniams bei ekranams reikalingos medžiagos ir kuriant verslo idėjos logotipą.

Didelio moralinio ir materialinio palaikymo mokinių startuolis sulaukė ne tik iš artimiausios aplinkos, bet ir iš Alytaus kolegijos bei verslo sektoriaus. „Nebijokite bandyti, kad ir kaip klystumėte, nes iš pirmo karto niekam nėra pavykę įgyvendinti prototipo. Tam reikia daug eksperimentų, bet labai svarbu, kad viduje degtų ugnelė, o pačios komandos, artimųjų, kitų varžovų palaikymas ir tikėjimas idėja veda į priekį ir tiesiog neleidžia sustoti“, – įgyta patirtimi džiaugiasi A. Kašėta.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.