...

Į Kauno gatves išvažiavo „žiguliuku“ ir su verslo idėja

Verslas

2015.10.06

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Į Kauno gatves išvažiavo „žiguliuku“ ir su verslo idėja

www.ziguliukas.lt taksi kompanijos įkūrėjas - Tomas Narsevičius. Asmeninio albumo nuotr.

Kaunietis Tomas Narsevičius (28) iš pirmųjų savarankiškai uždirbtų pinigų sugalvojo nusipirkti kokį nors senovinį, akį traukiantį automobilį, o jį įsigijęs ir mėnesį pavažinėjęs miesto gatvėmis nusprendė, kad jį galima panaudoti ir verslo pradžiai. Įdėjęs skelbimą į vieną skelbimų portalą ir pabandęs nuomoti mergvakariams, bernvakariams ir kitoms šventėms, didelio susidomėjimo ir jokio konkretaus užsakymo nesulaukė. Tačiau rankų nenuleido – apsisprendė teikti taksi paslaugas.

Pasirinko tokį, kuris nusipelnęs automobilizmo istorijai

Išradingas vyrukas sako, kad rinkdamasis automobilį svarstė apie vieną iš variantų – su Lietuvos automobilizmo istorija daug bendra turintį markės „Lada“ automobilį, liaudyje vadinamą tiesiog „žiguliuku“. Suradęs tinkamą ir jį nusipirkęs bei pasivažinėjęs, pradėjo rutulioti idėją, kaip kartu galėtų ir užsidirbti. „Pasidomėjau, ko reikėtų, norint pradėti taksi veiklą, ir ėmiausi tikslingų veiksmų, kad kilusią idėją paversčiau realybe. Kad „žiguliukas“ išvažiuotų į gatves kaip tikras taksi automobilis, labai neskubėdamas per mėnesį sutvarkiau visus formalumus, pats sukūriau interneto svetainę www.ziguliukas.lt ir automobilis pasiekė gatves“, – visiškai paprastai skamba T. Narsevičiaus pasakojama verslo pradžios istorija.

„Didelių sunkumų nebuvo ir dėl paslaugos paklausos, juk „žiguliukas“ išsiskiria iš pilkos taksi automobilių masės ir žmonės nori prisiminti savo jaunystę, o jaunimas išvis nevažiavęs tokia transporto priemone.“

T. Narsevičius

Žino, kad kiek įdėsi, tiek turėsi

Dar mokydamasis Kauno Simono Daukanto vidurinėje mokykloje, o vėliau tęsdamas mokslus Kauno technologijos universitete statybos inžinerijos studijų programoje, pašnekovas sako supratęs, kad visose srityse, ne tik studijuojant, pasiekiami rezultatai, tolygūs įdėtoms pastangoms. Mokslai, kaip pats prisipažįsta, sekėsi banguotai. Mokydamasis vienuoliktoje klasėje juos dar derino su darbu metalo laužo supirktuvėje, o studijuodamas pradėjo dirbti vakarais ir naktimis kepykloje „Fazer“.

T. Narsevičius prisimena, kad, pasiryžęs imtis nuosavos veiklos, daugelio veiduose įžvelgdavo gilią nuostabą. Pradedantysis verslininkas teigia, kad investicijos nebuvo didelės, ir tikisi jas atgauti per pusę metų: „Šiam versliukui pradėti prireikė apie 1,5 tūkst. eurų, o tai yra nedaug, žinant, kiek pinigų reikėtų automobilių serviso ar kitai veiklai. Didelių sunkumų nebuvo ir dėl paslaugos paklausos, juk „žiguliukas“ išsiskiria iš pilkos taksi automobilių masės ir žmonės nori prisiminti savo jaunystę, o jaunimas išvis nevažiavęs tokia transporto priemone.“

Be to, pašnekovas atskleidžia, kad jam teko susipažinti su nematoma taksi verslo puse ir nerašytomis taisyklėmis: „Važinėju jau ketvirtą mėnesį. Pagrindiniai sunkumai susiję su neadekvačiai besielgiančiais klientais, kai reikia ir šiek tiek psichologijos žinių, ir ramesnių nervų.“

Paklaustas apie pavadinimo paieškas, verslininkas paaiškina, kad idėją padiktavo labiausiai optimizavimui paieškos sistemoms (angl. SEO) tinkamas pavadinimas: „Esu su tuo prieš tai susidūręs ir pats koregavęs svetainę, kad ji būtų kuo aukščiau, įvedus raktinius žodžius.“

Užsidegimas idėja atstoja žinių trūkumą

T. Narsevičiui jo verslas patinka, nes yra įdomus. „Kasdien sutinku įvairiausių žmonių, išgirstu skirtingų požiūrių, nuomonių viena ir kita tema. Taip pat juntu nuolatinius neįprastą viešojo transporto priemonę palydinčių praeivių, kitų eismo dalyvių žvilgsnius. Turiu minčių įsigyti ir daugiau taksi „žiguliukų“, bet pirmiausia norėčiau įsitikinti, kaip ši transporto priemonė įveiks žiemiškus orus“, – ateities perspektyvas apdairiai svarsto pašnekovas.

Darbuojasi jis dažniausiai vakarais ir naktimis. „Dienomis dirbu nebent turėdamas išankstinių užsakymų, kai turiu klientų, užsakiusių vežti per vestuves, mergvakarius, bernvakarius ar tiesiog atvežti į kokią nors šventę originaliu automobiliu. Sunku pasakyti, kiek tiksliai kilometrų nuvažiuoju per savaitę, bet manau, kad susidarytų maždaug 500–800 km“, – apie savo darbo kasdienybę pasakoja taksi vairuojantis vyrukas.

Jis tikina kol kas nepatyręs didelių automobilio remonto išlaidų: „Automobilio mechaniniai mazgai nėra labai sudėtingi ir viską daugmaž galima pasidaryti pačiam, šiek tiek pasidomėjus internete ar apie tai pasiklausinėjus vyresnių žmonių, kurie sovietiniais laikais važinėjo „žiguliukais“ ir žino dažniausiai jiems pasitaikančias bėdas. Degalų sąnaudos kol kas irgi nekelia didelių problemų, bet, jei ateityje pasijus poreikis mažinti išlaidas, visada galima įtaisyti dujinę įrangą.“

Savo verslą ar projektą pradedantiems žmonėms T. Narsevičius palinkėtų nebijoti pradėti veikti: „Nes užsidegimas ir noras sukurti ką nors savo kartais kompensuoja mažą žinių bagažą naujoje srityje.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.