...

Darbo pasiūlymai netenkino, todėl sukūrė savo verslą

Verslas

2015.10.07

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , , .

Darbo pasiūlymai netenkino, todėl sukūrė savo verslą

Programinės įrangos parduotuvės „Softex“ įkūrėjas - Andrejus Avchimovičius. Asmeninio archyvo nuotr.

Ką daryti, jeigu esamos galimybės tavęs netenkina? Daugeliui atsakymas paprastas: reikia šiek tiek susimažinti savo reikalavimus. Tačiau Andrejus Avchimovičius su tokiu požiūriu tiesiog negalėjo susitaikyti. Susidūręs su tokia pat problema jis pasirinko gerokai sunkesnę išeitį – galimybę susikurti pačiam. Būtent taip ir atsirado jo programinės įrangos parduotuvė „Softex“.

Kaip projektuotojas pasuko į IT

A. Avchimovičius pasakoja, kad jo išsilavinimas su IT visai nesusijęs. Verslininkas studijavo statybos inžineriją. Po studijų pradėjo ieškotis darbo. Tačiau niekas net nesiruošė siūlyti padorios algos, kokios norėjosi dirbant tokį atsakingą ir sudėtingą darbą. Buvo bene žemiausias krizės taškas, o rinkoje – daugybė projektuotojų, sutinkančių dirbti už mažą alga. Teko pradėti galvoti apie galimas alternatyvas. „Pradėjau ieškoti srities, kurioje maža konkurencija. Vieną kartą sėdėjome su broliu ir kaip tik apie visa tai kalbėjome. Uždavėme sau klausimą: kurioje srityje esama monopolijos. Supratome, kad „Microsoft“ yra tas monopolininkas. Juk be „Microsoft Office“ žmonės daugiau nieko ir nežino. Pradėjome galvoti, kad gal visgi įmanoma pasiūlyti kokią nors alternatyvą. Juk žmogus mėgsta rinktis“, – kalbėjo pašnekovas.

„Manęs grupės draugai vis klausdavo, ką aš darau. Juk prarandu savo įgūdžius. Tačiau per pirmuosius šešis mėnesius aš iš tikrųjų išmokau daugiau negu per ketverius metus projektuodamas“

A. Avchimovičius

Ši mintis ir davė impulsą verslui. Labai greitai paaiškėjo, kad alternatyvų tikrai yra. „Pradėjome ieškoti ir po savaitės per „Skype“ jau kalbėjome su užsienio kompanijomis. Viena buvo iš Vokietijos, kita – iš Kroatijos, trečia – iš Kinijos. Taip suradome tris „Microsoft Office“ analogus. Per mėnesį juos išbandėme ir pagaliau su vienu gamintoju pasirašėme bendradarbiavimo sutartį. Po mėnesio atsirado ir įmonė“, – pasakoja A. Avchimovičius.

Labai greitai paaiškėjo, kad yra ne tik pigesnių „Office“ atitikmenų, bet ir kitų programų poreikis. „Vėliau pamatėme, kad visose programinių įrangų srityse esama didžiulių monopolijų. Pagrindinius produktus žino visi, bet kiti prekių ženklai kone visai nežinomi. Todėl monopolininkai gali baisiai užsikelti kainas. Ėmėme ieškoti analogiškų programų, kurios nenusileistų monopolininkams, bet būtų pigesnės. Galiausiai atsirado „Softex“ internetinė parduotuvė, joje dabar yra daugiau kaip 500 programinės įrangos vienetų“, – sako verslininkas.

Reikėjo perprasti visus procesus

A. Avchimovičius pripažįsta, kad pirmieji verslavimo mėnesiai buvo skirti mokymuisi. IT rinka iki tol jam buvo visai nepažįstama. „Manęs grupės draugai vis klausdavo, ką aš darau. Juk prarandu savo įgūdžius. Tačiau per pirmuosius šešis mėnesius aš iš tikrųjų išmokau daugiau negu per ketverius metus projektuodamas. Perėjau į visai kitą rinką, kurioje visai neturėjau patirties. Tačiau pavyko susipažinti su reikiamais žmonėmis, susirasti partnerių. Aišku, buvo ir daug problemų, bet dirbome ir kartu mokėmės. Savo įmonėje turi perprasti visus procesus, o tai – labai įdomi patirtis“, – teigia pašnekovas.

Jis prisimena, kad nors ir jis, ir įmonė buvo jauni, partnerių niekada nebuvo sunku rasti. „Tai buvo tikrai paprasta, nes pradėjome dirbdami su kompanijomis, kurios buvo beveik nežinomos. Jos norėjo savo produkciją pardavinėti visame pasaulyje, bet nesuprato vietos rinkų. Čia ir atsiradome mes. Jiems tai labai patiko. Jie mus labai geranoriškai priėmė. Dabar jau ir didžiosios kompanijos noriai sutinka su mumis dirbti, nes mūsų parduotuvėje tikrai daug kokybiškų produktų“, – sako verslininkas.

Jis sako, kad beveik visada pavyksta surasti brangių produktų analogą, atliekantį lygiai tokias pats funkcijas (arba netgi daugiau), bet dėl reklamai neskiriamų lėšų gerokai pigesnį. Gali būti ir taip, kad įmonė labai nori ateiti į mūsų rinką, todėl galime išsiderėti mažesnių kainų.

Tenka mokytis nepamiršti poilsio

Nors per trejus metus „Softex“ ir pavyko pasiekti tikrai nemažai, A. Avchimovičius išlieka reiklus sau ir mato, kur reikia pasitempti ateityje. „Rašyčiau sau kokį septynetą. Teigiamas pažymys vien dėl to, kad kiekvienais metais kylame. Tačiau vis dar per mažai. Manau, kad turėsime daugiau imtis šviečiamosios veiklos. Juk mes dar esame pirataujanti tauta – švietimui mums vis pritrūksta laiko. Žmonėse vis dar gyvas mitas, kad programinė įranga labai daug kainuoja. Tačiau iš tikrųjų ji ne brangesnė už gero brendžio butelį, kurį įsigyti lietuviai sau leidžia kokį kartą per savaitę, o programinės įrangos pakanka keleriems metams“, – tikina jaunas vyras.

Žinoma, sunkus darbas ir sėkmė versle turi savo kainą. Būna ir tamsesnių rytų, kai sprendimas pradėti verslą apskritai atrodo buvęs klaida. „Šiandien ryte to gailėjausi… Juk beveik nebeturiu asmeninio gyvenimo. Daug sunkaus darbo ir beveik jokio poilsio. Tiesiog negaliu ilsėtis. Dabar gal po truputį išmokstu bent vakare neskaityti elektroninių laiškų. Atrodo, kad tai paprasta, bet man tai jau šiokia tokia pažanga, nes anksčiau vakare prisiskaitęs laiškų norom nenorom jausdavausi spaudžiamas surasti atsakymų. Aš tikrai nelaikau savęs darboholiku, bet, kai turi savo įmonę, kitaip neišeina – tarsi kvėpuoji tuo. Tam tikri dalykai taip įauga į kraują, kad prireikia mokytis, kaip nuo jų atsitraukti“, – sako verslininkas.

Pusiausvyra pamažu atsiranda. Pašnekovas dėlioja „Softex“ ateities planus. Labiausiai jam norėtųsi tapti didelės tarptautinės kompanijos dalimi ir taip įgauti dar daugiau galimybių. Greičiausiai noro ir ryžto pasiekti šį tikslą tikrai nepritrūks. „Labiausiai motyvuoja tai, kas jau sukurta. Juk turime sistemą, kuri veikia idealiai. Mūsų keli konkurentai netgi tapo mūsų partneriais vien dėl to, kad pamatė, kaip veikia mūsų platforma. Tai, kad sukūrėme šį tą nauja ir gera, mus labai motyvuoja ateičiai“, – teigia A. Avchimovičius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.