...

Belaidis internetas padės pažinti savo klientą

Verslas

2015.11.09

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Belaidis internetas padės pažinti savo klientą

„WifiGo.lt“ kūrėjai - Gerdas ir Dainius Giedrimai. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Su kauniečiais Gerdu ir Dainiumi Giedrimais prieš porą metų kalbėjausi kaip su restoranų nuolaidų kuponų sistemos „Okay.lt“ kūrėjais. Dabar šis verslas toliau užtikrintai žengia pirmyn, bet jį plėtojant įgyta patirtis padėjo atsirasti dar vienai idėjai. Šįsyk su verslininkais kalbėjomės apie „WifiGo.lt“ – įrankį, leidžiantį restoranams, viešbučiams ar biurams savo svečiams pasiūlyti ne bevardį, o jų pačių vardu pavadinti internetą, kartu surenkant gausybę informacijos apie savo klientus.

Norėjo dar geriau atsiliepti į klientų poreikius

Pašnekovai pasakoja, kad „WifiGo.lt“ atsiradimas buvo tarsi „Okay.lt“ evoliucijos rezultatas. Jie nuolatos klausinėdavo savo klientų, kokių paslaugų jiems labiausiai trūksta. Išsakytas mintis susirašydavo ir analizuodavo. „Su „Okay.lt“ turėjome tikrai daug klientų ir visada norėjosi jiems pasiūlyti ką nors daugiau. Kalbėdavomės su restoranų savininkais, klausdavome, kas jiems būtų aktualu. Reaguojant į jų poreikius ir gimė „WifiGo.lt“ idėja“, – teigia G. Giedrimas.

„Kai žinai, kas ir koks yra tavo klientas, gali jam pasiūlyti ir atitinkamą sprendimą. „WifiGo.lt“ tikslas ir buvo toks – sukurti veikiančią duomenų analizavimo platformą“

D. Giedrimas

Jis sako, kad įrankis veikia labai paprastai. Žmogus, atėjęs, pavyzdžiui, į restoraną ir pradėjęs instinktyviai ieškoti interneto ryšio, pamato to restorano vardu pavadintą tinklą. Prisijungti prie jo galima per „Facebook“, „Instagram“ ar „Google“ paskyras. „Prisijungęs žmogus patenka į „Welcome“ puslapį. Jame galima pateikti kokį nors išskirtinį pasiūlymą, parodyti naują meniu, nukreipti į „Facebook“ puslapį ir t. t. Tai ta nauda, kuri pajuntama iš karto. Tačiau visi duomenys apie prisijungimą iš karto patenka į statistiką, kuri pateikiama įvairiais pjūviais. Tuomet restoranų savininkai gali ją analizuoti. Galima lengvai pamatyti, kiek žmogus restorane praleido laiko, iš kokios vietos atvyko, kokio yra amžiaus. Visa ši informacija gali būti labai naudinga“, – dėsto pašnekovas.

G. Giedrimas sako, kad anksčiau apie kažką panašaus galbūt kas nors taip pat pagalvodavo – idėja juk iš tikrųjų labai logiška. Vis dėlto iki šiol niekas nebuvo pasiūlęs gana paprasto ir veiksmingo technologinio sprendimo. „Verslui pakanka tiesiog turėti veikiantį interneto ryšį. Visa kita padarome patys. Tai reiškia, kad mes prijungiame specialų maršruto parinktuvą ir sujungiame jį su sistema. Mūsų maršruto parinktuvas transliuoja „Welcome“ puslapį. Viskas. Sistema veikia“, – aiškina jis.

Tarsi išnyksta riba tarp buvimo prisijungus ir atsijungus

Kaip ir galima numanyti, vartotojų prisijungimas būtent per socialinius tinklus gali atnešti labai daug naudos. Anaiptol ne paslaptis, kad prisijungus būtent taip gaunama daug daugiau duomenų apie prisijungusįjį. Tai bene aktualiausia „WifiGo.lt“ teikiama nauda verslui. „Papasakojus apie tokį dalyką, vieni iš karto pamato galimybę ir net pradeda kurti idėjas. Kiti į visa tai žiūri labiau kaip į papildomą darbą. Žodžiu, vieni supranta, o kiti dar nelabai. Vis dėlto suprantančiųjų yra dauguma. Juk visas rinkodaros skyrius gauna puikų duomenų šaltinį. Kai žinai, kas ir koks yra tavo klientas, gali jam pasiūlyti ir atitinkamą sprendimą. „WifiGo.lt“ tikslas ir buvo toks – sukurti veikiančią duomenų analizavimo platformą“, – sako D. Giedrimas.

Jis teigia, kad toks duomenų rinkimas ir analizavimas versle naudojamas jau labai ilgai. Tačiau iki šiol jis buvo prieinamas tik turintiesiems palyginti didelius išteklius. „Didesni verslai tai jau daro, bet vis nebuvo platformos, kuri būtų prieinama ir mažesniems verslams. Vis dėlto visa įranga kainuoja gana brangiai. Programinė įranga irgi. Mes paprasčiausiai galime suteikti tokią paslaugą, kuri tinka ir smulkiam, ir stambiam verslui“, – teigia pašnekovas.

Virtualioje erdvėje klientą, kurį nori geriau pažinti, dar reikia kažkaip susekti, o šiuo atveju prisijungęs žmogus jau fiziškai yra restorane ar parduotuvėje. Taigi duomenys apie jį gali būti itin iškalbingi. Daugybę metų verslininkai svarstydavo, kaip sugalvoti kokių nors informacijos rinkimo būdų, pavyzdžiui, dalydavo lankstinukus. Tai buvo ir nepatogu, ir neveiksminga. O su „WifiGo.lt“ žmogus jau pats lengvai pasidalija ta informacija. „Savininkai nori iš mūsų kuo daugiau duomenų, kad, pavyzdžiui, rinkodaros skyrius galėtų juos analizuoti ir kitaip su jais dirbti. Mums irgi norisi, kad „WifiGo.lt“ taptų įrankiu, palengvinančiu darbą“, – sako G. Giedrimas.

Toms vietoms, kurios vis dėlto neturi reikiamų išteklių savarankiškai duomenų analizei, verslininkai irgi pasirengę padėti. „Yra nemažai restoranų, kurie gal paprasčiausiai negali skirti laiko duomenims analizuoti, todėl mes teikiame ir analizės paslaugą. Surinkę duomenis, siunčiame naujienas, svarbiausią statistiką. Taigi tiems, kas nenori ar negali patys dirbti, mes irgi galime padėti“, – teigia D. Giedrimas.

Artimumas irgi padeda

Nors „WifiGo.lt“ dar tik žengia pirmuosius žingsnius, verslininkai jau turi kuo džiaugtis. „Kaune, kadangi nuo ten ir pradėjome, jau yra restoranų, kuriuose galima prisijungti su „WifiGo.lt“. Šiandien kaip tik kalbėjausi su vieno restorano administratore, jie jau dabar bendrauja su klientais, išnaudodami įrankį. Jeigu patys savininkai randa būtų, kaip išnaudoti įrankį, tai jau labai gerai“, – kalba G. Giedrimas.

Optimistiškai žiūrėti į ateitį ir neprarasti motyvacijos verslininkams padeda ir tai, kad „Okay.lt“ ir „WifiGo.lt“ plėtoja artimų žmonių būrelis. „Mes labai gerai pažįstame vieni kitus. Manau, kad tai tikrai padeda, nes tiesiog žinome, kas kokioje srityje yra stiprus. Gal ir būna dienų, kai sunkiau, kai kuriam nors trūksta motyvacijos, tada padedame vienas kitam. Tas mūsų draugų ir šeimos bendras verslavimas yra didžiulis pranašumas“, – sako D. Giedrimas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.