...

10 klausimų, į kuriuos turėtumėte parengti atsakymus prieš siūlydami verslo idėją investuotojui

Verslas

2013.11.08

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

10 klausimų, į kuriuos turėtumėte parengti atsakymus prieš siūlydami verslo idėją investuotojui

Turite startuolio idėją? flickr.com nuotr.

Turite puikią startuolio idėją ir žinote, kaip ją įgyvendinti? Puiku. Deja, to dar nepakanka. Jums dar reikia ir pradinio kapitalo. Be reikiamos pinigų sumos net ir geriausia idėja paprasčiausiai pražus. Būtų puiku, jeigu reikiamą sumą turėtumėte sukaupę patys, bet paprastai jauniems verslininkams reikia susirasti investuotoją, kuris lygiai taip pat tikėtų idėja ir būtų pasiryžęs laukti jūsų sėkmės. Bėda ta, kad pinigų visiems norintiems tikrai nepakaks.

Prieš gaunant pinigus jums dar teks akis į akį susitikti su investuotoju ir įtikinti jį, jog esate vertas investicijos. Kaip pasiruošti tokiam pokalbiui? Ko gero, iki galo to padaryti neįmanoma. Kita vertus, labai padėtų žinojimas, kokių klausimų galite tikėtis per pokalbį. Taip galėsite iš anksto pasiruošti atsakymus ir gerokai padidinti šansus, kad jums pasiseks. Taigi pateikiame10 populiarių klausimų, į kuriuos atsakymus galite pradėti galvoti jau dabar.

Koks gi jūsų verslas?

Gali būti, kad prie savo verslo idėjos dirbate jau labai ilgai. Jums viskas aišku, trečią valandą nakties prikelti galėtumėte pasakyti kas ir kaip… Kitaip tariant, pagrindinė jūsų verslo idėjos mintis yra jums visiškai aiški ir savaime suprantama. Tačiau palaukite. Jeigu ji aiški jums ir jūsų partneriams, tai toli gražu nereiškia, kad ji bus taip pat lengvai ir aiškiai suprantama kitiems. Jūs su ja juk gyvenate ilgai, o kažkas ją išgirs pirmą kartą ir, labai tikėtina, kad tam kažkam ji nepasirodys tokia paprasta. Štai kodėl būtina kuo tobuliau iškristalizuoti savo idėją. Apie būsimą verslą turėtumėte sugebėti papasakoti pavartodami penkiolika žodžių. To turėtų visiškai pakakti. Jeigu jums taip neišeina – reikėtų dar šiek tiek padirbėti.

Kuo jūs išsiskiriate?

Šiais laikais visiškai unikalių produktų ar paslaugų praktiškai nėra. Jeigu turite idėją, galite būti beveik tikri, kad kažkas kažkur jau yra sugalvojęs ką nors panašaus. Ar tai reiškia, kad nereikėtų vargintis kuriant? Ne. Paprasčiausiai reikia ypač daug dėmesio skirti smulkmenoms, detalėms. Būtent jos ir rodo jūsų unikalumą. Atėjus laikui kalbėtis su investuotoju būtent jas išskirkite kaip savo didžiausius pranašumus.

Kas yra jūsų klientai ir iš kur žinote, kad jų išvis esama?

Investuotojai – ne labdaros organizacijos, dalijančios pinigus į kairę ir į dešinę. Jie tikisi, kad jūsų verslas bus sėkmingas ir neš pelną, o jų investicijos atsipirks. Kaip jie gali būti tikri, kad investicija bus sėkminga? Koks nors produktas ar paslauga būna pelninga tada, kai sprendžia problemą, kuri iškyla dideliam žmonių skaičiui. Identifikuokite tą problemą, parodykite, kad ji tikrai yra aktuali, ir pademonstruokite, jog gebate ją spręsti.

Kas yra jūsų tikslinė auditorija ir kaip ją pasieksite?

Visiems mielas nebūsi. Daliai žmonių jūsų paslauga ar produktas bus paprasčiausiai neaktualus. Investuotojas ir nesitiki, kad pasieksite šimtą procentų žmonių. Tačiau jis būtinai norės išgirsti, kokią rinkos dalį sugebėtumėte pritraukti ir kaip ketinate tai padaryti. Tik niekada nemeluokite. Dirbtinai neišpūskite skaičių – būkite sąžiningi su savimi ir potencialiais investuotojais. Pamatę, kad puikiai išmanote rinką ir žinote, ką darote, investuotojai gaus daug daugiau priežasčių patikėti jumis.

Kas yra jūsų konkurentai?

Reikia atsiminti paprastą faktą – konkurentų visada yra. Jeigu jų neradote, tai nepakankamai gerai ieškojote. Tai, kad investuotojui dievagositės, jog panašių į jus daugiau nėra, papildomų balų jums tikrai nepridės. Netgi atvirkščiai. Daug naudingiau būtų kuo skrupulingiau išanalizuoti rinką, susipažinti su potencialiais konkurentais ir pamatyti, kuo galite būti už juos pranašesni. Štai tokios informacijos investuotojas tikrai pasiklausys su malonumu.

Koks yra jūsų verslo modelis?

Investuotojai suinteresuoti, kad jūsų verslas neštų pelną. Todėl turite jiems įrodyti, kad jūsų verslas iš tikrųjų gali nešti pelną. Tai padaryti reikia aiškiai ir konkrečiai parodant, kaip ruošiatės uždirbti pinigus. Jeigu esate IT kompanija ir sakysite, kad pinigus uždirbsite taip pat, kaip tai daro „Google“, sėkmės galite net nesitikėti. Verslo planas turi būti konkretus ir detalus. Ataskaitų iš anksto pasiruošti gal ir nereikia, bet pagrindiniai principai turi būti apibrėžti.

Kokia yra jūsų komanda?

Verslą vienam pradėti ir išauginti praktiškai neįmanoma. Paprastai tam reikia geros komandos, kuri veiktų sklandžiai ir subalansuotai. Investuotojas nori žinoti, kas yra jūsų komandoje ir ką sugeba jos nariai. Kokios stipriausios jos narių savybės, kas už ką atsakingas, ką jau yra pasiekęs kiekvienas komandos narys? Jeigu komandos dar neturite, įrodykite investuotojui, kad sugebėsite tai padaryti greitai ir efektyviai.

Ką jau esate padarę?

Jeigu einate pas investuotoją, turėtumėte turėti ir ką pasiūlyti. Kartais pakanka gerai suformuluotos idėjos, tačiau dar geriau, jeigu galite pademonstruoti produkto prototipą ar ką nors panašaus. Kam to reikia? Dėl labai paprastos priežasties. Investuotojas turi matyti, kad neblefuojate ir su jumis galima rimtai dirbti.

Kokie yra didžiausi rizikos faktoriai?

Kiekvienas investuotojas suteikdamas pinigų jaunam verslui prisiima ir tam tikrą rizikos laipsnį. Juk investicija gali paprasčiausiai neatsipirkti. Be rizikos negali būti sėkmės. Tačiau su investuotoju turėtumėte pasidalyti ir didžiausiomis grėsmėmis, kurias matote savo verslui. Galbūt investuotojas savo patarimais ir parama netgi padės jų išvengti.

Kam panaudosite gautus pinigus?

Jeigu investuotojas jau skiria jums pinigų, turite jam aiškiai pasakyti, kam juos naudosite: ką pirksite, kur daugiausia išleisite. Parodykite, kad jums skirti pinigai nenuėjo perniek. Matydamas, kad turite aiškų pinigų naudojimo planą, investuotojas daug labiau jumis pasitikės.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.