...

Pramuštgalviškas planas užkariauti Nigeriją atsiperka su kaupu

Verslas

2015.03.16

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: , .

Pramuštgalviškas planas užkariauti Nigeriją atsiperka su kaupu

„Getshopin“ įkūrėjas ir vadovas - Andrius Čepkus. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Jei iš anksto nežinočiau, kur užsukau, išvydęs e. parduotuvių nuomos platformos „Getshopin“ biure kabančią rašomąją lentą, spėčiau, jog patekau į geografų klubą ar ekstremalias keliones organizuojančią turizmo agentūrą. Uganda, Kenija, Egiptas, Marokas ir šalia Afrikos valstybių pavadinimų surašyti statistiniai duomenys – tai kolektyvinis ruošinukas, kurio dar nesuspėjo nutrinti po paskutinio komandos pasitarimo.

Šių metų pradžioje „Getshopin“ e. prekybos rinką stebinčius specialistus nustebino nekasdieniu žingsniu, kurio gali imtis tik nestandartiškai į iššūkius žvelgianti komanda. Prieš pasklindant žiniai, kad trys lietuviai ketina užkariauti Nigerijos rinką, turinčią didžiausią Afrikoje ekonomiką, startuolis keturis mėnesius tobulino savo siūlomą įrankį, kuris anksčiau spėjo sulaukti dėmesio ir Lietuvoje. Pasirengus misijai tarptautiniuose e. prekybos vandenyse, teko pakeisti karavelės pavadinimą. Dėl žemiškų domeno registracijos reikalų startuolis iš „Shopin“ virto „Getshopin“.

Patikrinę e. paslaugų rinką Nigerijoje, supratome, kad stambesnių, anksčiau įsitvirtinusių galimų konkurentų mūsų produktui nėra, taigi žengėme į visiškai atvirą rinką. Nigeriečiams, neatsižvelgiant į jų įgimtą verslumą, e. prekyba yra nauja sritis, todėl jau pirmosiomis dienomis supratome, kad teks užsiimti edukacija, aiškinant, kaip apskritai veikia e. parduotuvės nuomos platforma.

A. Čepkus

Kai turi laivą, reikiamų atsargų (investicijų), idėjai pritariančią komandą ir aiškų pradinį kelionės tikslą, dar praverstų praktinė patirtis apie laivybą egzotiniuose vandenyse: tam, kad pirmoji rimtesnė banga neparblokštų ar nedraugiška žuvis neprarytų. Kiek netikėta buvo tai, kad Afrikos vingrybes perprantančių žiniuonių galima sutikti ir Lietuvoje. „Getshopin“ paskelbus apie darbo praktikos pasiūlymą universitetuose, į jį atsiliepė 16 nigeriečių, mokslus kremtančių mūsų šalies aukštojo mokslo įstaigose. Du iš atsiliepusiųjų šiuo metu atlieka praktiką startuolyje ir suteikia neįkainojamų praktinių žinių, reikalingų specifinėje rinkoje.

„Standartiškai dauguma verslininkų, planuodami plėtrą užsienyje, skuba vertinti savo perspektyvas didžiosiose Vakarų rinkose: Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje ar JAV. Tačiau, jei dėl milžiniškos konkurencijos prekių ir paslaugų įvairove užtvindytose rinkose nori nepaskęsti, reikia didžiulių investicijų į žinomumą. Mes galimas rinkas analizavome kitaip: didelis gyventojų skaičius, tačiau mažas žinomumas, bet kartu spartus e. paslaugų augimas“, – vertinimo kriterijus įvardija „Getshopin“ įkūrėjas ir vadovas Andrius Čepkus.

Parduotuves valdo išmaniaisiais telefonais

Nigerijoje gyventojų – 175 milijonai. Dar prieš dešimtmetį internetu naudodavosi tik trys iš šimto nigeriečių, dabar tokių – jau daugiau nei 40 proc., o Afriką užtvindę pigūs išmanieji įrenginiai iš Kinijos kasmet šį rodiklį išaugina dar penkiais procentais. Nors Nigerijos ekonomika vystosi sparčiausiai Afrikoje, didelėje šalies dalyje nepertraukiamas elektros tiekimas vis dar yra iššūkis, todėl kompiuteriu naudotis nėra itin patogu. Teko sulaukti išmaniųjų telefonų ir planšečių bumo, kad Afrika imtų skaitmenintis.

„Patikrinę e. paslaugų rinką Nigerijoje, supratome, kad stambesnių, anksčiau įsitvirtinusių galimų konkurentų mūsų produktui nėra, taigi žengėme į visiškai atvirą rinką. Nigeriečiams, neatsižvelgiant į jų įgimtą verslumą, e. prekyba yra nauja sritis, todėl jau pirmosiomis dienomis supratome, kad teks užsiimti edukacija, aiškinant, kaip apskritai veikia e. parduotuvės nuomos platforma. Nigerijoje paplitęs e. prekybos modelis yra toks, kad tiekėjai suveža savo prekes į fizinį e. parduotuvės sandėlį ir tik pardavus prekes su jais atsiskaitoma. O, prekiaujant nuosavoje parduotuvėje, prekės ir pinigai nėra įšaldomi. Šį pranašumą, kaip vieną pagrindinių argumentų, pateikiame savo klientams“, – teigia A. Čepkus.

Per mėnesį nuo starto „Getshopin“ teikiama paslauga jau įtikino 1,3 tūkst. klientų iš Nigerijos. Jei pavyks išlaikyti panašų augimo tempą, komanda tikisi, kad iki šių metų pabaigos klientų skaičių pavyks išauginti iki 12–14 tūkstančių.

„Bendraujant su esamais ir būsimais klientais, labai padeda mūsų komandos nariai iš Nigerijos. Mentaliteto skirtumai dideli, juos gali žinoti tik ten augę ar bent ilgesnį laiką gyvenę žmonės. Juk kur kas noriau bendrauji ir lengviau pasitiki žmogumi, kitame laido gale atsiliepusiu tau pažįstama kalba ar dialektu. Akivaizdžiausias lietuvių ir nigeriečių skirtumas – jie labiau vertina tiesioginį kontaktą. Nors savo sistemą kūrėme turėdami tikslą, kad visiškai veikiančią e. parduotuvę vartotojas galėtų kuo lengviau susikurti pats, tipiniam klientui iš Nigerijos paprasčiau, vos pamačius svetainę, iškart skambinti ar rašyti mums, o ne patiems gilintis“, – pastebėjo „Getshopin“ vadovas.

Susidomėję paslauga, afrikiečiai sėkmingai susikuria ir valdo e. parduotuves, dažnai pasitelkdami vien išmanųjį telefoną. Konversijų (svetainėje apsilankiusių ir prisijungusių klientų) rodiklis kur kas aukštesnis nei Lietuvoje įprasti 1–2 procentai. Tačiau ir jungiasi nigeriečiai prie savo sukurtų e. parduotuvių kur kas rečiau – vidutiniškai kas kelias dienas. Dar vienas skirtumas – nors mielai bendrauja per „Skype“ ar „Facebook“, komunikacijai nesiveržia naudoti e. pašto.

Regi prekeivių akimis

Būtent „Facebook“, kaip vieną pagrindinių rinkodaros įrankių, pranešdamas apie save Nigerijos interneto vartotojams, pasitelkia lietuvių startuolis. Pasak A. Čepkaus, pristatant iki tol rinkoje negirdėtą paslaugą, „Facebook“ reklama kur kas paveikesnė nei „Google“, kur vartotojai paslaugos ar prekės turi tikslingai ieškoti patys. Be to, prie gausiausio pasaulyje socialinio tinklo yra prisijungęs bemaž kas trečias Nigerijos interneto vartotojas. „Google AdWords“ trūkumas – raktažodžių kaina dėl Nigerijos rinkoje veikiančių pasaulinių bendrovių su milžiniškais rinkodaros biudžetais yra smarkiai išaugusi.

Getshopin“ komanda neabejoja, kad sėkmingą produktą jiems padeda kurti ir konkreti patirtis e. prekybos srityje. Komandai vadovaujantis A. Čepkus pats ne vienus metus sėkmingai iki tol ir dabar užsiima prekyba internetu.

„Tai padeda lengvai pažvelgti į produktą ne programuotojų, o prekeivių akimis. Todėl siūlome, tai, kas reikalinga ir realiai padeda prekiauti, skatina pardavimą, o ne kuriame papildomas funkcijas vien tam, kad jų būtų daugiau. Pats turėdamas ne vieną verslą, vadovaujuosi įsitikinimu, jog verta suteikti žmogui galimybę verslauti. Pradėjus nuo e. prekybos, kaip papildomo pajamų šaltinių, ilgainiui nemažai daliai pradedančiųjų verslininkų tai tampa pagrindine veikla, o nuosavas verslas skatina pačius sparčiai augti, tobulėti ir būti atsakingus už savo gyvenimą“, – neabejoja pašnekovas.

Sėkmingai karštoje Nigerijos rinkoje kojas apšylantys lietuviai dar šiemet ketina įžengti ir į keletą kitų Afrikos bei kaimyninių šalių rinkų, o kartu su didėjančiu klientų skaičiumi auga ir investuotojų dėmesys daug žadančiam startuoliui „Getshopin“. Jį A. Čepkus drąsiai įvardija kaip technologiškai pažangiausią jų veikimo rinkose esantį produktą. Pamatuotas jaunatviškas entuziazmas tik dar kartą patvirtina, kad, kai nori, gali ir daug dirbi, – visas pasaulis po kojomis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.