Pokyčiai pandemijos metu: kaip transformavosi verslai?

Verslas

2021.02.17

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Pokyčiai pandemijos metu: kaip transformavosi verslai?

Praėjo beveik metai nuo visuotinio karantino bei pandemijos pradžios. Kiekvienas verslas neišvengiamai susidūrė su pokyčiais – vieniems jie buvo džiugūs, kitus privertė pasitempti ir apmąstyti savo strategijas. Vasario 23–25 d. vyksiančioje nuotolinėje konferencijojeNext Economy“ verslininkai, investuotojai, ekspertai atskleis savo patirtis ir suteiks galimybę pasimokyti iš jų padarytų klaidų bei pasiekimų. 

Konferencija bus transliuojama iš bendradarbystės centro „Workland“, kurio vadovė Laura Panovienė sako pastebėjusi ryškius pokyčius pandemijos metu. Anot jos, jeigu seniau darbo iš namų galimybė buvo pranašumas besidarbinančiam žmogui, dabar tai jau tapo savaime suprantamu dalyku. Vis dėlto išryškėjo ir šio pasirinkimo trūkumai.

„Pandemija parodė, kad lanksti darbo vieta gali būti visiška norma, ne tik suteikianti daugiau laisvės, bet ir padedanti sutaupyti net iki 50 proc. biuro nuomos išlaidų, pasirinkus lanksčius biurų sprendimus. Remiantis mokslininkų išvadomis, nei vienas iš kraštutinumų (dirbti namuose arba biure) nelaimi – idealiausias variantas yra būtent lankstumas, kelias dienas dirbant biure, kelias – nuotoliniu būdu iš namų“, – sako L. Panovienė ir priduria, kad juntamas ir stipriai augantis susidomėjimas lanksčių biurų sprendimais.

Suvienijo jėgas

Ne visiems verslams pandemija atnešė neigiamų pokyčių. Kurjerių tarnybos, maisto pristatymas į namus, nuotolinės paslaugos tiesiog suklestėjo. Vis dėlto šis teigiamas pokytis taip pat sukėlė tam tikrų iššūkių, mat teko ieškoti papildomų resursų. Anot UAB „Barbora“ direktoriaus Andriaus Mikalausko, kurio vadovaujamos kompanijos apimtys išaugo daugiau nei du kartus, pandemijos metu pasijuto verslų vienybė, sujungus savo pajėgas.

„Išskirčiau dvi ryškiausias tendencijas. Pirma, stiprėjo įmonių partnerystė grupių viduje. Ypač stiprų palaikymą bei bendrų tikslų siekimą jautėme ir „Vilniaus prekybos“ įmonių grupės, ir „Maxima grupės“ viduje. Mobilizavome bendras pastangas, kad padidintume gyventojams saugaus apsipirkimo galimybes, o darbuotojams – saugias darbo sąlygas. Antra, jėgas vienijo ir atskiri verslai, atradę naujų galimybių dirbti kartu ir taip kurti didesnę vertę vartotojams. Regionuose pristatę paslaugą „Barbora Express“, penkiuose miestuose pradėjome bendradarbiauti su pristatymo į namus paslaugą teikiančiu startuoliu „Ziticity“. Prastovas patiriančioms įmonėms sunkiu metu padėjome nuomodamiesi jų transporto priemones ir laikinai įdarbindami jų darbuotojus“, – teigia A. Mikalauskas.

Matyti platesnį paveikslą

Pirmojo karantino metu bene garsiausiai nuskambėjo mados namų „Robert Kalinkin“ įkūrėjo bei kūrybos vadovo Roberto Kalinkino iniciatyva. Iki pandemijos sėkmingai veikę mados namai staiga transformavosi ir, prisidėdami prie iniciatyvos „Laikykitės medikai“, ėmė siūti visas reikiamas apsaugos priemones kovai su virusu. R. Kalinkinas pastebi, jeigu būtų žvelgta tik trumparegiškai, viso to nebūtų buvę.

„Kraujuojant svarbu nedelsiant sustabdyti kraujavimą ir pašalinti to priežastį. Tarkim, mūsų atveju pirmojo karantino metu besąlygiškai investuotos jėgos bei lėšos sugrįžo po metų su kaupu. Sulaukėme didžiulio klientų palaikymo ir prekių ženklo vertė didėjo. Tiesa, tą akimirką atrodė, kad veltui deginu apyvartines privataus verslo lėšas sunkiai apčiuopiamam tikslui, kovoju su vėjo malūnais. Tačiau greitas reagavimas, konvertuojant individualių gaminių siuvyklą į masinę būtiniausių priemonių medikams siuvyklą, pasiteisino“, – atskleidžia R. Kalinkinas.

Jo teigimu, svarbu suprasti, kad verslas nuolat susidurs su mažesniais ar didesniais iššūkiais. Būtina gebėti žvelgti ne į iškilusią problemą, bet į tai, kaip pasirinktas jos sprendimas paveiks tolesnę verslo perspektyvą.

„Aš laikausi taisyklės, kad iššūkis yra tolygiai proporcingas naudai, jeigu jį paverti ne problema, o pranašumu. Verslai nuolat susiduria su įvairiais nesklandumais, tad patarčiau žvelgti toliau nei iki artimiausio PVM mokėjimo termino ar ketvirčio ataskaitos. Kai kurie sprendimai pradžioje gali atrodyti nepakankamai efektyvūs, tačiau žvelgiant plačiau atsiskleidžia tikrasis paveikslas“, – įsitikinęs mados namų vadovas.

Suburta stipri komanda

Šiais metais suburta itin stipri renginio pranešėjų komanda. Čia savo mintimis dalinsis daugiau nei 20 ekspertų, o renginį palaiko ilgamečiai žinių centro augančiam verslui „bzn start“ draugai. Dėkojame: rizikos kapitalo fondui „Nextury Ventures“, advokatų kontorai „Glimstedt“, finansų agentūrai „Noviti Finance“, Lietuvos Respublikos valstybiniam patentų biurui, didžiausiam naujienų portalui „Delfi Plius“, bendradarbystės erdvei „Workland“, rinkodaros žinovams „Mikulskis.lt“ bei logistikos profesionalams DHL.

Trys dienos bus kupinos įdomių pranešimų, naudingų patirčių. Kviečiame įsigyti bilietą ir praplėsti savo verslo akiratį.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.