...

Paieška ir filtravimas e. parduotuvėse

Verslas

2015.11.23

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: , .

Paieška ir filtravimas e. parduotuvėse

Sertifikuotas tinkamumo ir naudotojų patyrimo specialistas, naudotojų advokatas, dizaineris ir lektorius - Igoris Gubaidulinas. Asmeninio albumo nuotr.

Paieška ir filtravimas vidutinio ir didelio dydžio e. parduotuvėse yra kritiškai svarbūs, bet mažai išnaudoti. Apie tai, kaip pagerinti šiuos funkcionalumus ir kaip tai keisis ateityje, kalbamės su sertifikuotu tinkamumo ir naudotojų patyrimo specialistu, naudotojų advokatu, dizaineriu ir lektoriumi Igoriu Gubaidulinu.

Paieškos ir filtravimo e. parduotuvėse svarba

„Jūs negalite parduoti prekės, kurios e. parduotuvės lankytojas neras. Šie žodžiai gal šiek tiek banalūs, bet jie aukso vertės“, – teigia ekspertas.

Anot pašnekovo, paieška – geras konkurencinis pranašumas. Baymardo instituto tyrimas atskleidė, kad net 50 populiariausių JAV e. parduotuvių turi problemų dėl paieškos. Taip pat paieška – puikus informacijos šaltinis. „Pavyzdžiui, analizuodami, ką jūsų lankytojai įrašo į paieškos langelį, sužinosite savo „silpnybes“: kokių prekių ieško, bet jūs neturite, kokios prekės yra dažniausiai ieškomos“, – aiškina pašnekovas.

Lektorius atkreipia dėmesį, kad svarbi ir „Google“ įtaka. „Jūsų lankytojai taip įpratę prie „Google“, kad, užsukę į jūsų e. parduotuvę, tikėsis, jog paieška veiks taip pat gerai. Ir jeigu jų lūkesčiai bus nuvilti, tai gali paveikti jūsų pardavimus ir reputaciją“, – dėsto I. Gubaidulinas.

Kaip maksimaliai išnaudoti paieškos ir filtravimo e. parduotuvėse galimybes?

Visi e. parduotuvių savininkai yra verslininkai, todėl pirmiausia jie turi suprasti, kad paieška ir filtravimas yra būdas didinti pajamas. „Svarbu suprasti, kad „tobulinti paiešką ir filtravimą“ ir „tobulinti paiešką ir filtravimą siekiant didesnių pajamų“ yra du skirtingi dalykai“, – akcentuoja ekspertas.

Taigi, jei reikėtų tobulinti paiešką ir filtravimą siekiant didesnių pajamų, pašnekovas pataria pradėti nuo pamatuojamų tikslų suformulavimo, o suformulavus pradėti ieškoti būdų jiems pasiekti: analizuoti duomenis, kelti hipotezes ir jas tikrinti.

„Būtina nepamiršti, kad e. parduotuvės kūrimas yra nuolatinis darbas. Rekomenduočiau sudaryti dviejų savaičių iteracijų ciklą: pirma savaitė – pakeitimo įgyvendinimas, antra savaitė – duomenų rinkimas ir hipotezės tikrinimas“, – patarimą apteikia I. Gubaidulinas.

„Šiuo metu paieška e. parduotuvėse dažniausiai reiškia, kad į tekstinį lauką bus įrašoma paieškos užklausa. Šis būdas yra gana efektyvus, bet, pripažinkime, jau pasenęs ir ne visada atitinka nūdienos realijas. Manau, kad būtų daug paprasčiau, jei užtektų tiesiog nufotografuoti batus mobiliuoju telefonu, o visa kita padarytų jūsų pasirinktos e. parduotuvės paieškos sistema“

I. Gubaidulinas

Ekspertas mano, kad nėra vieno visiems tinkamo būdo funkcionalumui pagerinti. Čia derėtų atkreipti dėmesį į tai, kokiais principais vadovaujantis funkcijos turėtų veikti. Pavyzdžiui, derėtų niekada neatvaizduoti tuščio paieškos rezultatų puslapio, paieškos ar filtravimo rezultatus pateikti kiek įmanoma greičiau.

„Beveik kiekviename straipsnyje apie paieškos gerinimą rasite rekomendaciją įdėti teksto įvedimo suflerį, tačiau šis elementas kartais pridaro daugiau žalos, nei suteikia naudos: Baymardo instituto tyrimo duomenimis, sufleris naudojamas 82 proc. iš 50 populiariausiųjų JAV e. parduotuvių, tačiau 36 proc. atvejų jis įdiegtas netinkamai. Apskritai siūlyčiau neieškoti greitų sprendimų, o bandyti optimizavimą daryti palaipsniui kiekvieną kartą vertinant rezultatą“, – įžvalgomis dalijasi ekspertas.

E. parduotuvių paieškos ir filtravimo pokyčiai ateityje

Pasiteiravus, kaip keisis e. parduotuvių paieška ir filtravimas ateityje, I. Gubaidulinas pateikia kelis galimus variantus.

Pirma – protinga paieška. Vis labiau tobulėjant dirbtinio intelekto algoritmams ir didžiųjų duomenų technologijoms, paieškos galimybės vis didės, o pati paieška, jei taip galima pasakyti, „darysis protingesnė“. Šiuo metu dažniausiai galima rasti prekę tik pagal tiksliai įvestą pavadinimą arba jo dalį. Artimiausioje ateityje e. parduotuvė turėtų sudaryti galimybę rasti norimą prekę nežymiai suklydus paieškos užklausoje arba pagal produktų grupės kategoriją (pavyzdžiui, akiniai nuo saulės), produktų ypatybę (pavyzdžiui, guminiai batai), temą (pavyzdžiui, avalynė atostogoms), sąsajas su kitais dalykais (pavyzdžiui, filmas su Tomu Hanksu), suderinamumą (pavyzdžiui, „iPhone 6s“ dėklas), subjektyvias charakteristikas (pavyzdžiui, prabangus laikrodis, geriausias šildytuvas pagal vertės ir kainos santykį); sudėtingos struktūros užklausą (pavyzdžiui, M dydžio baltos spalvos marškiniai).

Kitas svarbus dalykas – didesnis paieškos būdų pasirinkimas. „Šiuo metu paieška e. parduotuvėse dažniausiai reiškia, kad į tekstinį lauką bus įrašoma paieškos užklausa. Šis būdas yra gana efektyvus, bet, pripažinkime, jau pasenęs ir ne visada atitinka nūdienos realijas. Manau, kad būtų daug paprasčiau, jei užtektų tiesiog nufotografuoti batus mobiliuoju telefonu, o visa kita padarytų jūsų pasirinktos e. parduotuvės paieškos sistema“, – dėsto specialistas.

Personalizuota paieška. Turėtų sustiprėti šiuo metu vyraujanti personalizuotos informacijos tendencija. Pašnekovas mano, kad paieškos sistemos galės ir privalės pateikti rezultatus, atsižvelgdamos į turimus apie jus duomenis.

Pigi paieška. Anot I. Gubaidulino, tai vyksta jau dabar: didieji pasaulinės e. komercijos rinkos žaidėjai siūlo savo pirkėjams stipriai praplėstas paieškos galimybes. „Žvelgdamas į ateitį, norėčiau tikėti, kad paieškos technologijos atpigs ir taps prieinamesnės visiems“, – priduria specialistas.

Paieška kaip produktas. Vis dėlto gali atsitikti ir taip, kad net esant labiau prieinamoms technologijoms, jos vis tiek bus neįperkamos vidutinio dydžio e. parduotuvėms. Todėl turėtų atsirasti ir paslaugų teikėjų, siūlančių integruojamą e. parduotuvių paieškos ir filtravimo modelį.

Paieška prieš filtravimą. Tobulėjant paieškos sistemos, turėtų mažėti filtravimo funkcionalumo reikšmė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.