...

Kaip pradėti e. prekybą užsienio rinkoje?

Verslas

2021.09.02

Autorius: Aušra Matulaitytė

Temos: , .

Kaip pradėti e. prekybą užsienio rinkoje?

Tarptautinė e. prekyba sparčiai auga. Tikėtina, kad potencialūs klientai jūsų produktų gali rasti iš bet kurios pasaulio vietos, todėl praktiškai nėra ribų plėstis. 

Plečiant savo verslą, atsiranda ir daugiau rizikos. Įmonių „Baldai1“ ir „Furniture1“ vadovas Pijus Makarevičius sako, kad verslo plėtrai pasauliniu mastu reikia daugiau laiko ir pastangų. Tai ne tik padeda padidinti pardavimus, bet ir leidžia klestėti bei išgyventi labai konkurencingoje e. prekybos srityje.

Naujausios tendencijos

2020 m. pastūmėjo prekybą pereiti į elektroninę erdvę. Ši tendencija buvo daug ryškesnė nei bet kuriais ankstesniais metais. Kai pasaulinės pandemijos situacija normalizuojasi, e. prekybos srityje jaučiama suaktyvėjusi konkurencija, didesnės įmonės superka mažesnes. 

Pašnekovo teigimu, vienos formulės, kas lemtų sėkmingą startą užsienio rinkoje, nėra. Daug kas priklauso tiek nuo produkto, tiek nuo įmonės dydžio. 

„Labai svarbu pasirinkti pelningiausią strategiją ir pelningiausius kanalus. Turint savo e. parduotuvę Lietuvoje, tokią pačią galima kurti ir užsienio šalyje“, – sako P. Makarevičius ir priduria, kad toks startas yra paprastesnis.

Rinkų skirtumai

Kuriant e. parduotuvę Lietuvoje, daugeliui būtų lengviau startuoti ir įsilieti į rinką, nes jau žinomi vietiniai kanalai, kas veikia, o kas ne, kokie yra papildomi pardavimų kanalai, kaip bendrauja mūsų šalies žmonės, kas jiems svarbu. 

Pasak P. Makarevičiaus, reikia laiko perprasti užsienio rinką ir išsiaiškinti, įsivertinti, galbūt kitose rinkose kitas kanalas būtų patrauklesnis, konkurencingesnis. 

Kaip sėkmingai žengti į užsienio rinką

E. parduotuvių „Baldai1.lt“ ir „Furniture1.eu“ vadovas pataria pirmiausia išbandyti produktą namų rinkoje, jei yra tokia galimybė ir jei tas produktas tinka namų rinkai. Verslo modeliui pasiteisinus, galima bandyti plėstis į kitas rinkas. 

P. Makarevičiaus teigimu, vienos sėkmės taisyklės nėra – kas buvo aktualu prieš mėnesį, gali būti neaktualu šiandien. Todėl reikia kuo daugiau testuoti, žiūrėti, kokioje rinkoje kokie kanalai veikia.

Pirmieji žingsniai

Pirmiausia Pijus pataria išsirinkti tinkamą rinką. Neskubėkite nerti į dideles šalis, pagalvokite, kur jūsų produktas būtų mažiausiai konkurencingas. 

„Žengiant į užsienio rinką, svarbu sugalvoti tinkamą verslo formos ir testavimo strategiją. Pasitikrinkite produkto populiarumą platformoje „Marketplace“. Rinkitės tuos kanalus, kurie suteikia momentinį rezultatą, pavyzdžiui, reklamą socialiniuose tinkluose“, – pataria verslininkas.

Svarbiausia per kuo trumpesnį laiką gauti kuo daugiau duomenų ir paneigti arba patvirtinti savo hipotezes, kad būtent šis produktas tinka šiai užsienio rinkai. Labai greitai tikėtis didelio pelno ir didelės sėkmės nereikėtų. 

Kaip pritraukti klientų

Pradėjus e. prekybą užsienio rinkose, svarbu pritraukti klientų ir būti pastebėtiems. P. Makarevičius sako, kad nuomonės formuotojai labai prisideda prie to, kad produktas būtų žinomas savoje šalyje. Galima numatyti, kuris nuomonės formuotojas geriausiai perteiks produkto idėją, kurio auditorija labiausiai koreliuoja su produkto auditorija. Deja, užsienio rinkoje ne visada tokią informaciją turime. 

„Renkantis užsienio nuomonės formuotoją, gali pasitaikyti klaidų, todėl būtų sudėtinga gauti atsakymą, ar niekas neperka dėl to, kad netinkamai pasirinktas nuomonės formuotojas, ar neįtinka pats produktas, jo kaina. Neturėdamas šių atsakymų, negali daryti teisingų išvadų“, – sako Pijus, ir pataria rinktis tuos kanalus, kurie būtų kur kas labiau nuspėjami ir įvertinami.

Galimos rizikos 

Pradedant užsienio prekybą, kyla ir nemažai rizikos. Viena jų – kai tinkamai neįvertinamos rinkodaros sąnaudos, ypač renkantis tas rinkas, kurios yra pažengusios. 

„Jei nepasiseka, svarbu išsiaiškinti priežastis, kodėl tai neveikia tam tikroje rinkoje, – teigia P. Makarevičius. – Kad kitą kartą žinotume, į ką reikėtų atkreipti dėmesį. Jei nepasiseka ir matome, kad šis produktas netinka šioje rinkoje, bent jau galima nuspėti, ko tikėtis kitose rinkose. Svarbu kiekvienu atveju gauti kokį nors atsakymą.“ 

P. Makarevičius pataria nebijoti bandyti, klysti ir kaip galima greičiau gauti kuo daugiau duomenų. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.