...

Interneto parduotuvė – ne vien mados reikalas?

Verslas

2021.08.03

Autorius: Gustė Valantinavičiūtė

Temos: , .

Interneto parduotuvė – ne vien mados reikalas?

J. Pileckas Asmeninio albumo nuotr.

Neišvengiama, kad rinka vis sparčiau apims interneto erdves. Tad e. parduotuvės pranašumas, ypatybės ir keliami iššūkiai tampa aktualūs daugeliui verslininkų. Be to, svarbu nepamiršti ir naudos: anot „Omniva LT“ komercijos vadovo Justino Pilecko, internetinė prekyba jau nebėra tik mados reikalas – įkurti e. parduotuvę yra gerokai pigiau, nei atidaryti fizinę.

Naudą atras ir prekybininkas, ir klientas

Kaip mini ir pats pašnekovas, vienas pagrindinių internetinės parduotuvės pranašumų verslui yra jos pradinė kaina: „Dažnai e. prekybininkai pradžioje neužsako prekių iš anksto ir jų nesandėliuoja, todėl sutaupo daugybę išlaidų logistikai ir gali efektyviai patikrinti, ar parduodama prekė gali būti paklausi.“ Tad akivaizdu, kad e. parduotuvė atsieina kur kas mažiau nei fizinė, o tai verslo pradžioje yra ganėtinai aktualu. 

Be abejo, e. parduotuvės įkūrimo ir išlaikymo kaina priklauso nuo įvairių veiksnių, tad absoliutinti ir teigti, kad tai vienareikšmiai pigus pasirinkimas, nereikėtų. „Atsižvelgiant į verslo poreikius, tikslus, planuojamą klientų srautą, tai gali kainuoti vos keliasdešimt eurų per mėnesį, jeigu e. parduotuvė kuriama pagal nusipirktą šabloną, tačiau gali kainuoti ir tūkstančius ar dešimtis tūkstančių eurų, jei kuriama ir plėtojama pačių“, – aiškina pašnekovas.

E. parduotuvės pranašumų vartotojui taip pat yra ne vienas. Ypač karantino metu dauguma klientų patyrė apsipirkimo nekeliant kojos iš namų pranašumą. „Omniva LT“ komercijos vadovas J. Pileckas sako, kad interneto parduotuvės, palyginti su fizinėmis, gali pasiūlyti didesnį prekių asortimentą, dažnai žemesnę kainą ir patogumą, nes vartotojai prekes gali įsigyti bet kuriuo metu ir jas patogiai gauti į namus ar paštomatą. 

Pasirinkimas populiarus, bet ne idealus

Žinoma, idealą surasti sunku, tad ne išimtis ir internetinė prekyba. Vieni dažniausiai įvardijamų e. prekybos trūkumų – negalėjimas prieš perkant prekės apžiūrėti gyvai bei pristatymo greitis. „Šių metų pradžioje mūsų bendrovės iniciatyva atlikta apklausa parodė, kad net 93 proc. lietuvių teigia, kad pirkti fizinėje parduotuvėje juos skatina galimybė prekę apžiūrėti, o 72 proc. – gauti iš karto“, – atskleidžia J. Pileckas.

„Tiesa, jau kuriama įvairių sprendimų, kurie padėtų šiuos trūkumus išspręsti, – tęsia pašnekovas. – Pavyzdžiui, galimybė gauti prekę į namus, ją pasimatuoti ir tik įsitikinus, kad prekė tinkama, atsiskaityti. Taip pat jau yra e. parduotuvių, siūlančių prekių pristatymą per kelias valandas – taip gerokai sumažėja laukimo laikas ir skatinami internetiniai pardavimai.“

Vis dėlto pagrindinė J. Pilecko pozicija tokia: „Galima įvardyti daugybę e. parduotuvės privalumų ir trūkumų, tačiau vis labiau ryškėja tendencija, kad internetinė ir fizinė parduotuvė nebėra atskiri, o vienas kitą papildantys pardavimų kanalai.“ Iš tiesų tenka pastebėti, kad įmonės neapsieina nei be vieno, nei be kito: „Fizines parduotuves turintys verslininkai atidaro internetines parduotuves, o e. prekybos atstovai – fizines. Taip pat daugėja klientų, kurie pradeda pirkimą internetu, o baigia fizinėse parduotuvėse arba atvirkščiai.“ Taigi kaip ir visi kiti e. prekybos kanalai, e. prekybos platformos turi savų pliusų ir minusų, todėl kiekvienas verslas turėtų pritaikyti e. prekybos kanalą pagal savo strategiją ir vystymosi etapą. 

Pataria kurti ir fizinę, ir internetinę

Žinoma, viskam savas laikas. Verslo kūrimo pradžioje daugelis verslininkų, anot komercijos vadovo, neskuba kurti e. parduotuvių, o pirmuosius pardavimus bando daryti naudodamiesi skelbimų portalais ar socialiniais tinklais. Anot pašnekovo, tokiu būdu daug neinvestuojant patikrinama, ar parduodama prekė arba paslauga yra paklausi: „Tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje tokie pardavimų kanalai sparčiai auga, juose prekiauti pradeda ir dideli, jau išplėtoti verslai, tačiau internetinės parduotuvės svarba išlieka didelė. Šių metų pavasarį mūsų iniciatyva atlikta apklausa parodė, kad net 88 proc. e. prekybą plėtojančių verslų teigia, jog didžiausius pardavimus sugeneruoja būtent e. parduotuvė.“ Tiesa, pašnekovas priduria, jog remiantis daugumos verslininkų sukauptomis patirtimis internetinė prekyba daugiau nei vienoje platformoje užtikrina geresnius pardavimų rezultatus.

„Visi pardavimų kanalai yra geri ir gali būti naudingi verslui, o jų pasirinkimas priklauso nuo įmonės strategijos ir prekės ar paslaugos segmento, auditorijos. Pavyzdžiui, Lietuvos įmonės, prekiaujančios užsienyje, dažnai turi savo internetinę parduotuvę, o prekybą užsienyje vykdo per įvairias prekybos platformas, kurios turi didelę auditoriją, būtent pastaroji prekyba dažnai generuoja net didesnę apyvartą nei Lietuvoje“, – pasakoja J. Pileckas.

Visi verslai skirtingi, tad pirma atlikite namų darbus

„Jungdamiesi prie e. prekybos platformos verslai nuogąstauja, kad, jeigu prekė bus aktyviai perkama, e. prekybos platforma pati pradės prekiauti ta preke ir taip nukonkuruos prekių ženklo produkciją, – atkreipia dėmesį pašnekovas. – Taip pat verslas neturi įtakos interneto. platformos mokesčiui, kuris gali kisti. Jeigu prekių ženklo pardavimai e. platformoje sudaro didžiąją dalį apyvartos, e. platformos mokestis gali smarkiai augti.“

Tačiau prisijungimas prie interneto prekybos platformos turi ir daugybę privalumų, o kartais šis kanalas tampa netgi pagrindiniu pardavimų varikliu: „Tai itin aktualu, kai kalbama apie užsienio rinkas, kur e. prekybos platformos jau turi didelę auditoriją ir gerą reputaciją. Be to, prisijungęs prie e. prekybos platformos, verslas gali daug greičiau ir palyginti pigiau patikrinti parduodamos prekės ar paslaugos aktualumą didesnei auditorijai.“

Taigi pasak J. Pilecko: „Skaičiuojama, kad per ateinančius dvidešimt metų 95 proc. visų pardavimų bus susiję su internetine prekyba. Atsižvelgiant į e. komercijos tendencijas ir vystymosi greitį, dažnu atveju e. parduotuvę kurti verta.“ Reziumuodamas pokalbį, pašnekovas priduria, kad kiekvienam verslininkui pravartu atlikti namų darbus ir įvertinti, ar interneto parduotuvę kurti verta tik pradedant verslą, ar geriau pradėti nuo e. prekybos platformų ir kitų pardavimo kanalų, siekiant išanalizuoti rinką ir paklausą: „Susipažinus su rinka, galima tiksliau įvertinti verslo perspektyvas ir sudaryti veiksmų planą žengti sėkmingo elektroninio verslo link.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.