...

Ilja Laursas: „Kaip monetizuoti savo produktus ir išspausti iš jų maksimumą“

Verslas

2014.11.06

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Ilja Laursas: „Kaip monetizuoti savo produktus ir išspausti iš jų maksimumą“

Ilja Laursas - žinomiausias Lietuvos IT srities verslininkas. Asmeninio archyvo nuotr.

Vis didesniam žmonių skaičiui būtent mobilieji telefonai tampa pagrindiniu prieigos prie interneto šaltiniu. Naudojantis mobiliaisiais telefonais naršoma internete, socialiniuose tinkluose, žaidžiama ir t. t. Natūralu, kad mobiliųjų žaidimų bei programėlių kūrėjams kyla klausimas, kaip veiksmingiausiai monetizuoti savo produktus ir išspausti iš jų maksimumą. Savo mintimis apie šią problemą konferencijoje „Live Mobile Congress“ pasidalijo ir, ko gero, žinomiausias Lietuvos IT srities verslininkas Ilja Laursas.

Daug dėmesio analizei

Šiuo metu mobiliajame pasaulyje galima priskaičiuoti ne vieną ir ne du monetizavimo modelius: mokamas, subscription, freemium, free to play, add supported, merchandising (itin išpopuliarintas žaidimo „Angry Birds“) ir kt. Visi jie turi savų pliusų ir minusų. Pasak I. Laurso, nėra vieno paties geriausio ir teisingiausio. Kiekvienu konkrečiu atveju atsakymas gali skirtis. Tobulinant savo monetizavimo modelį sukuriamas unikalus, savas būdas.

 

Jeigu neišnaudosite analizės teikiamų pranašumų, niekada nepasieksite monetizavimo viršutinės ribos.

I. Laursas

 

Verslininkas pabrėžia, kad dabar mobiliajame pasaulyje itin svarbus analizavimas. Tik skrupulingai analizuojant savo auditoriją, jos elgesį ir reakcijas į produktą galima tikėtis, kad monetizavimo modelis bus sėkmingas. „Reikia komandoje turėti žmonių, kurių darbas yra analizuoti žaidėjų norus ir lūkesčius. Jeigu neišnaudosite analizės teikiamų pranašumų, niekada nepasieksite monetizavimo viršutinės ribos. Būtina nuolatos bandyti produktą A/B ir Bucket testing metodais ir taip vis iš naujo jį įvertinti bei tobulinti“, – patarė I. Laursas.

Svarbu prisitaikyti prie savo vartotojų

Pasak pranešėjo, mobiliųjų žaidimų bei programėlių kūrėjams nederėtų suversti visų savo vartotojų į vieną krūvą. Jeigu su visais bus elgiamasi vienodai, galiausiai jie visi iš karto bus ir prarasti. Jis pataria monetizuojant savo produktus įsidiegti du svarbius principus: vartotojų segmentaciją ir verslo modelio diferenciaciją. „Esmė ta, kad visi vartotojai yra skirtingi. Todėl universalaus produkto tiesiog negali būti. Viena priemonė netiks visiems vartotojams. Skirtingi vartotojai vis kitaip reaguoja į skirtingus monetizavimo būdus“, – sakė I. Laursas. Kokia išeitis? Išskirti pagrindinius savo vartotojų tipus ir monetizuojant produktą taikyti įvairių metodų derinį.

Anot I. Laurso, mobilieji kūrėjai neturėtų manyti, jog jų produktas, kad ir koks geras būtų, tiks ir patiks kiekvienam. Jeigu nori iš savo produkto išspausti maksimumą, reikėtų nepatingėti ir pritaikyti jį kuo įvairesniems vartotojams. „Idealus variantas yra monetizavimo būdų įvairovė, kai mobilioji programėlė prisitaiko prie vartotojo, todėl kiekvienas turi šiek tiek kitokį jos variantą. Iš kiekvieno vartotojo reikia pabandyti išspausti maksimumą. Netgi keli centai gali būti jūsų pergalės prieš didžiausius konkurentus priežastis, nes taip galėsite daugiau investuoti į tolesnę analizę, rinkodarą“, – tikino pranešėjas.

Gyvybiškai svarbu išsaugoti susidomėjimą

Šiuo metu žaidimai yra pati didžiausia pinigų kalvė mobiliajame pasaulyje. Tačiau nereikia net priminti, jog mobiliųjų žaidimų rinka yra labai konkurencinga. Surasti čia savo vietą sunku. I. Laursas pateikia įdomius skaičius. Jeigu filmų rinkoje 20 proc. filmų susižeria 80 proc. pinigų, tai mobiliųjų žaidimų pasaulyje šie skaičiai atitinkamai pasikeičia į 1 ir 99 procentus. Galima teigti, kad šiuo metu šimtas populiariausių žaidimų susigriebia beveik visą pelną. Į šį klubą prasibrauti labai sunku. Ir tai galima padaryti tik su kone tobulai išplėtotu monetizavimo modeliu.

Vartotojus sunku pritraukti, bet lengva prarasti. Jeigu nepasiūlysite jiems vis naujų pramogų, jie jas susiras kur nors kitur. Štai kodėl žaidimų kūrėjų komandai tiesiog gyvybiškai svarbu neprarasti ryšio su savo žaidėjais. „Sėkmingiausiai dirbančios komandos puikiai žino, kad negalima paleisti vartotojo. Jeigu žaidėjas baigia žaidimą, būtina jam pasiūlyti naują. Viena taktika gali būti leidimas esamas taškų atsargas panaudoti kitame žaidime. Taip žaidėjas išlaikomas jūsų žaidimų pasaulyje. Išlaikyti esamus žaidėjus yra septynis kartus pigiau, nei rasti naujų“, – teigia I. Laursas ir pabrėžia, kad žaidimų bendrovėms dabar reikia kurti ne tik atskirus žaidimus, bet ir visą žaidimų pasaulį, kuriame žaidėjas gali laisvai migruoti. Tik taip jis išlieka įtrauktas, susidomėjęs ir, svarbiausia, mokus.

Ekspertai

Ilja Laurs

Ilja Laurs

Įkūrėjas, valdybos pirmininkas / „Nextury Ventures”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.