...

Ieškodamos geresnių kadrų įkūrė aksesuarų šunims verslą

Verslas

2020.05.14

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: , .

Ieškodamos geresnių kadrų įkūrė aksesuarų šunims verslą

Bernadeta Janukėnė ir Karolina Voicechovskaja Asmeninio albumo nuotr.

Architektė Bernadeta Janukėnė (27) ir grafikos dizainerė Karolina Voicechovskaja (28) iš Vilniaus laisvalaikiu fotografuodavo savo augintinius laukinėje gamtoje. Fiksuodamos dūkstančius šunis merginos pastebėjo, kad antkakliai ir pavadėliai nėra kokybiški, greitai išsipurvina, o ir pačiose nuotraukose neatrodo estetiškai… Taip gimė idėja sukurti aksesuarų liniją šunims „Sighthound Squad“. Nors verslas yra jaunas, vystomas tik kiek daugiau nei dvejus metus, užsienyje jau turi nemažą gerbėjų ratą.

Viskas prasidėjo nuo tinklaraščio

Pomėgis leistis į žygius paskatino kurti tinklaraštį, kuriame draugės dalinosi augintinių nuotraukomis: „Fotografuodavome leisdamos laiką gamtoje, eidavome į ilgus žygius bekele. Šunys po jų būdavo laimingi, bet purvini nuo nosių iki uodegos galiukų, o antkakliai ir pavadėliai atrodydavo ne ką geriau. Žygiuodamos pradėjome diskutuoti, kad mums labai reikėtų tokių antkaklių, kurie atlaikytų visas pelkes ir balas, lietus ir pūgas, būtų patvarūs, ilgalaikiai ir estetiškai atrodytų dėvimi šunų ir mūsų fotografijose.“ 

Išmoko gaminti internete

Be maketų gamybos studijų laikais, Bernadeta ir Karolina nebuvo susidūrusios su tekstilės daiktų gamyba. Tačiau čia į pagalbą atėjo internetas ir nuolatinis antkaklių bandymas su savo augintiniais… Pasak pašnekovių, svarbiausia buvo rasti tinkamą medžiagą: „Atradome biotaną, kuris yra atsparus vandeniui, neįgeriantis kvapų ir lengvai valomas. Jam nereikia daug priežiūros, o tai ypač svarbu šunų augintojams.“ Taip antkakliai, gaminami iš amerikiečių patentuotos ir karo pramonėje naudojamos medžiagos, tapo geriausiu sprendimu gyvūnams, leidžiantiems daug laiko gamtoje.

Pašnekovės atskleidžia, kad pavadinimas „Sighthound Squad“ (liet. „Kurtų komanda“) gimė neatsitiktinai, nes ši šunų veislė merginas ir suvienijo: „Fargo – rusų kurtas, Olivija – anglų kurtas, Luna – persų kurtas. Nuo nuotraukų tinklaraščio pradžios šunų pasaulyje buvome žinomos šiuo pavadinimu, tai jis liko ir pradėjus antkaklių bei pavadėlių prekių ženklą.“

Atkalbėti nebūtų buvę įmanoma

Užsidegimas turima idėja leido neprarasti motyvacijos kūrimo procese. „Šunys užima labai daug vietos mūsų gyvenime, kaip ir dizainas bei estetika, tad kažkam atkalbėti nuo to nebūtų buvę įmanoma… Kaip tik visa mūsų aplinka labai palaikė ir netgi padėjo. Tik reikėjo labai daug laiko ir nesuskaičiuojamų darbo valandų. Užtrukome beveik metus, kol išgryninome produktą ir pristatėme pirmąją kolekciją“, – apie verslo pradžią, kuriai reikėjo daug pastangų, pasakoja kūrėjos.

Produkcija populiaresnė užsienyje nei Lietuvoje

Nors verslo pradžioje aksesuarus gyvūnams kūrė Karolinos miegamajame, jos tėvų namuose, jau po metų merginos išsinuomojo studiją Naujamiestyje, kurioje darbuojasi ir dabar. „Paklausa per antrus metus išaugo dvigubai, dabar eina tretieji ir toliau sparčiai auga, turime tuntą grįžtančių klientų. 2019 m. pabaigoje pristatėme el. parduotuvę, iki tol naudojomės „Etsy“ platforma. Pagrindiniai mūsų klientai užsienyje, bet dalyvaudamos mugėse Lietuvoje auginame gerbėjų ratą ir čia. Gaminame užsakymus ir internetinėms parduotuvėms Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, itin daug susidomėjimo sulaukiame iš Rytų šalių, tokių kaip Pietų Korėja, Japonija, Singapūras, juos žavi mūsų estetika“, – teigia kūrėjos, į visus pasiūlymus žvelgiančios atsargiai, nes nenori savo antkaklių matyti kaip masinės produkcijos gaminių. 

Derina žmonių ir gyvūnų aksesuarus

Nors užsakymų nestinga, Karolina ir Bernadeta gamybos bei pateikimo procese darbuojasi dviese: „Kol kas viską dar spėjame pasidaryti pačios, per keletą metų gerokai optimizavome gamybą, tad po streso darbuose malonu imti tuos kaltukus ir pasidarbuoti savo rankomis studijoje. Netolimoje ateityje planuojame ieškoti komandos papildymo.“ Visai neseniai merginos pristatė ir liniją su aksesuarais žmonėms „Human Squad“. Pagrindinė naujojo projekto idėja – žmonių ir gyvūnų aksesuarų derinimas. 

Kuriasi vis daugiau lietuviškų prekių ženklų gyvūnams

Merginos pastebi, kad per kelerius metus lietuviškų prekių ženklų nuo kelių padaugėjo iki kelių dešimčių, tačiau konkurencijos atžvilgiu jos išlieka pozityvios: „Labai džiugu matyti vis daugiau lietuviškos produkcijos šunims. Tautiečiai gamina ir puikius bei kokybiškus drabužėlius, guolius, ėdalą šunims, tad pasirinkimo tikrai yra. Stilių taip pat pilna, tad didelės konkurencijos dar nejaučiame, o su esamais prekių ženklais bendraujame ir dalinamės patirtimi!“ 

Gerbėjų ratas padėjo greitai paskleisti žinią

Pasak pašnekovių, gerbėjai padėjo pranešti apie save: „Verta paminėti, kad su Karolina ir susipažinome per „Instagram“ platformą. Abi turėjome profilius, kurie buvo okupuoti mūsų šunų fotografijomis, viena kitos akį patraukėme būtent dėl fotografijos, įdomios stilistikos ir akiai malonios šuniškos estetikos, taip pat meilės kurtams. Abi turėjome nemažas gerbėjų auditorijas, tad jas sujungus paskleisti žinią nebuvo sunku.“ Merginos pabrėžia, kad jų turinys niekada nėra vien apie produktą: jis ir apie estetinę fotografiją, žygius bei šunų kasdienybę…

Į pagalbą pasitelkia ir… šunų „influencerius“

Paklaustos apie pasiteisinusias rinkodaros priemones, merginos įvardija socialinius tinklus, šunų „influencerius“ bei reklamas „Facebook“ ir „Instagram“ platformose: „Nepatikėsite, kiek mūsų klientų turi „Instagram“ profilius, o neretas jų yra makronuomonės formuotojas su bent keletu tūkstančių sekėjų. Tada visi nuolat dalinasi nuotraukomis, kur gerai matomi mūsų produktai, ir reklama taip sklinda labai organiškai. Bet dirbame ir su tikrais šunų „influenceriais“, kurių paskyrose nuo 10 iki 80 tūkst. sekėjų.“ Prie prekių ženklo populiarinimo prisideda ir organizuojami konkursai, kurie dažniausiai būna susiję su fotografija. Merginos neslepia, kad po įdomios ir originalios nuotraukos pardavimai pakyla. 

Karantino laikotarpiu pardavimai išaugo 

Kūrėjos neslepia, kad karantino laikotarpis teigiamai paveikė prekybą šunų aksesuarais: „Žmonės gerokai aktyvesni, daugiau jų domisi mūsų produkcija, pirkimai padidėjo ketvirtadaliu. Manome, kad tai lemia ilgesnis laikas, praleistas su savo augintiniais namuose, tad atsiranda laiko pasirūpinti ar atnaujinti jų aksesuarus.“

Linkėjimas pradedantiesiems

Pradedantiesiems verslininkės linki spręsti problemas: „Didžiausias linkėjimas turbūt būtų rasti problemą ir ją išspręsti. Nesvarbu, ar tai būtų paslauga, ar produktas, bet svarbiausia, kad pačiam verslo kūrėjui tai būtų labai aktuali ir svarbi sritis, kurią stipriai norėtųsi patobulinti… O galbūt net sukurti kažką naujo, kas galiausiai paverstų verslą unikaliu, įdomu bei išsiskiriančiu iš kitų ir taptų jūsų mėgstama veikla.“ 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.