...

Gėlių verslo subtilybės

Verslas

2016.07.22

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: , .

Gėlių verslo subtilybės

„Šonetės“ vadovė - Vilija Kuncevičiūtė. Asmeninio albumo nuotr.

Gėlių verslas – specifinė niša. Jai reikia ne tik verslumo gyslelės, bet ir estetikos, grožio pajautimo. Kaip nepaslysti pradedant kelią šioje srityje, kaip žengti pirmuosius žingsnius ir kuo vadovautis siekiant sėkmingos plėtros, teiravomės gėlių versle giliai šaknis įleidusių „Gėlių fabriko“ vadovo Sigito Kaminsko ir „Šonetės“ vadovės Vilijos Kuncevičiūtės.

Kūrybinę gyslelę derinti su verslumu

Kaip pastebi daugiau nei dešimt metų gėlių srityje dirbanti V. Kuncevičiūtė, gėlių verslas nėra vienas populiariausių. „Pradedant šį verslą, svarbu suprasti, kad ši rinka Lietuvoje nėra tokia populiari kaip Vokietijoje, Olandijoje ar Rusijoje, kur gėles perka ir užsako glėbiais – tiesiog pasimerkti“, – pabrėžia pašnekovė.

 

„Tik verslininkas – greitai pavargs, o gėlių pardavėjas neišsilaikys rinkoje dėl vis didėjančios konkurencijos. Būtina derinti menišką sielą su verslumo gyslele, įpinant finansinius skaičiavimus.“

V. Kuncevičiūtė.

 

Sėkmingam šios srities verslui reikia ir kūrybinės gyslelės. Būtina mokėti derinti spalvas, faktūras, formas. „Gėlės ir merkiamos, ir apdorojamos skirtingai. Vienas pjauname, kitas kerpame, vienas merkiame į pilną vazą, kitas vos į kelis centimetrus vandens“, – realijomis dalijasi gėlių salono „Šonetė“ įkūrėja. Anot jos, pradedantysis verslininkas turi turėti aiškią viziją, ar bus tik gėlių pardavėjas: užsiims internetine prekyba ir pristatymu, ar plėtos kūrybinę veiklą: užsiims salių, vestuvių, krikštynų ir interjero puošimu, dekoru, kurs projektus, pristatys savo darbus parodose. Mat tam prireiks ir dizainerio gebėjimų, žinių, technikos išmanymo, kūrybingumo. „Floristas šioje nišoje gali pasiekti daug. Tik verslininkas – greitai pavargs, o gėlių pardavėjas neišsilaikys rinkoje dėl vis didėjančios konkurencijos. Būtina derinti menišką sielą su verslumo gyslele, įpinant finansinius skaičiavimus“, – sako pašnekovė.

Iššūkių daug, o klientai įnoringi

Svarbu suprasti, kad ši niša nėra tokia paprasta, kaip galbūt atrodo užsukus į gėlių saloną. „Kartais neužtenka visos darbo dienos atlikti darbams. Čia prireikia ir fizinės ištvermės. Juk tenka kilnoti pilnus kubilus gėlių, susibraižyti rankas rožių spygliais, reikia vadybininko bendravimo įgūdžių priimant ir teikiant pasiūlymus, užsakymus. Be to, bendraujant su klientais svarbus beveik tobulas lankstumas. Reikia puikiai išmanyti gėlių rūšis, pavadinimus, pasirinkti tinkamą augintoją. Juk nuo to net priklausys gėlės kaina, jos kokybė. Tam prireiks ir anglų kalbos žinių“, – aiškina verslininkė.

Pašnekovės teigimu, svarbi jūsų pasirinkta prekybos vieta, lengvas ir patogus privažiavimas bei vieta automobiliams statyti, erdvios ir jaukios patalpos, kur klientas galėtų gerai jaustis ir grožėtis jūsų kuriamu grožiu. Pradedant reikės susirasti tiekėjus, suburti kūrybingą ir darnią komandą.

„Tai darbas ne nuo 8 iki 17 valandos. Norint turėti sėkmingą verslą, teks padirbėti ir iki aušros ruošiantis šventėms ar projektams. Juk gėlės vysta ir jų prieš savaitę nepasiruoši“, – sako „Šonetės“ įkūrėja ir atkreipia dėmesį, kad šiuolaikiniai klientai labai išrankūs, o rinkos sąlygas diktuoja kitų šalių tendencijos. „Visas gėlių kompozicijų ir spalvų paletės mados tendencijas diktuoja užsienio rinkos. Į Lietuvą tai atklysta šiek tiek vėliau. Labiausiai klientų akį traukia bohemiškas stilius, lengvai krintančios formos ir tai, kas tuo metu ant žurnalų viršelių“, – tikina pašnekovė.

Išsakytoms V. Kuncevičiūtės mintims pritaria ir gėlių verslą jau 32 metus plėtojantis, tarptautinę patirtį sukaupęs ir šiuo metu Ukrainoje floristikos mokantis „Gėlių fabriko“ savininkas Sigitas Kaminskas. „Gėlės – tai ne tik grožis, jos ir krūvos šiukšlių, supjaustytos rankos, skaudančios kojos ir nugara. Tiems, kurie ieško lengvo kelio uždirbti pinigus, floristika arba gėlių verslas nepakeliui“, – tvirtina jis.

Anot S. Kaminsko, prieš pradedant gėlių verslą, itin svarbu išmanyti augalų fiziologiją, botaniką ir morfologiją. „Ryžkitės tik pabaigę floristikos mokyklą arba bent floristikos kursus. Labai svarbu surasti gerą mokytoją arba mokyklą. Nesigundykite valstybės finansuojamomis mokymo įstaigomis. Ten nėra gerų specialistų ir mokymo bazė lygi nuliui. Valstybinės profesinės mokyklos naudojasi mokinio krepšeliais savo reikmėms tenkinti, mokiniai mokosi neturėdami gėlių. Didesnio absurdo ir būti negali“, – pataria ekspertas.

Gėlių žinovas pastebi, kad šiuo metu aktualus natūralumas, naudojant daug gamtinės medžiagos, o šiuolaikinis klientas yra labai skubantis. „Retas kuris nori užsisakinėti iš anksto. Daugumai jau vakar reikėjo pasveikinti, taigi puokštes tenka rišti labai greitai – per 5–10 minučių. Profesionalumas čia išties nepamainomas dalykas“, – sako pašnekovas.

Verslininkas įsitikinęs, kad sėkmę lemia nuolatinis domėjimasis, dalyvavimas įvairiausio masto konkursuose bei parodose ir, žinoma, aistra pasirinktai profesijai.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.