E. parduotuvė, kurioje siūloma oficiali žaidimų atributika
2015.07.09
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Savo mėgstamą virtualų žaidimą turintys žmonės oficialios jo atributikos gali užsisakyti e. parduotuvėje „Guildgear.eu“, kurią sukūrė Šiauliuose gyvenantys Gvidas Glebas (24) ir Gabrielė Visakavičiūtė (20). Nuo kovo veiklą pradėjęs startuolis sulaukia pirkėjų iš įvairių pasaulio šalių.
Paskatino turima patirtis
„Galvojome, ką galime padaryti, ką mokame. Gvidas turėjo e. parduotuvės valdymo patirties, o aš –tiesioginio pardavimo patirties parodų, mugių metu. Todėl nusprendėme sukurti e. parduotuvę, kurią galėtume pristatyti parodose“, – idėjos užuomazgas prisimena G. Visakavičiūtė. Būtent idėja pradėti verslą baigus mokyklą paskatino ją rinktis ne nuolatines, o ištęstines studijas.
„Pasaulinėje rinkoje verslas yra gana perspektyvus, nes žaidėjų nuolat daugėja. Pagaliau žaidimų parodos surenka vis daugiau žaidimų mėgėjų, todėl manome, kad tai yra perspektyvi rinka, kuri auga“
G. Visakavičiūtė
„Nusprendėme, kad reikia kokybiškų prekių, nes ir patys mėgstame kokybę. Supratome, kad e. sporto žaidėjų daugėja, ši rinka auga, o jų oficialiai licencijuojami produktai yra kokybiški, todėl nutarėme, kad apsistosime šioje srityje, ir įkūrėme e. parduotuvę“, – kaip toliau mezgėsi idėja, pasakoja G. Glebas. Jis taip pat metė architektūros studijas dar pradėdamas pirmąjį verslą, mat pastaroji veikla jam atrodė įdomesnė.
Žaidimų rinka auga
Sumanytojų teigimu, didžiausias iššūkis buvo užmegzti ryšį su potencialiais prekių tiekėjais. Iš pradžių buvo tik užregistruota įmonė, tačiau dar nebuvo e. parduotuvės, nes trūko prekių, kurias galėtų ten platinti. O, neturint ką parodyti, megzti pažintis nėra taip paprasta. Bet suradus pirmus prekių tiekėjus pasidarė lengviau. „Kadangi kiekvienas žaidimas yra prekių ženklas, norint jį naudoti reikia leidimų. Taigi bendravome su žaidimų kūrėjais, kol pavyko. Be to, iš kiekvieno parduoto daikto pelno gauna ir jie“, – sako G. Glebas.
Kovą veiklą pradėję idėjos sumanytojai pirkėjams galėjo pasiūlyti rinktis iš šešių žaidimų produkcijos, o šiuo metu skaičius jau dukart didesnis. Parduotuvėje galima rasti marškinėlių, džemperių, kelnių, piniginių ar rankinių su šių žaidimų simbolika. Pasak pašnekovų, daugiausia klientų yra iš užsienio šalių, tokių kaip JAV, Jungtinė Karalystė, taip pat Vokietija.
„Pasaulinėje rinkoje verslas yra gana perspektyvus, nes žaidėjų nuolat daugėja. Pagaliau žaidimų parodos surenka vis daugiau žaidimų mėgėjų, todėl manome, kad tai yra perspektyvi rinka, kuri auga“, – tvirtina G. Visakavičiūtė.
Anot idėjos plėtotojų, dažniausiai pirkėjai būna 18–28 m. amžiaus, o vidurkis yra 21–23 metai. Paprastai jie jau turi darbus ir gali sau leisti įsigyti norimų prekių, mat siūloma atributika nėra pigi. Nors pirkėjų daugumą sudaro vaikinai, tačiau užsuka ir merginų, ketinančių savo draugui padovanoti jo mėgstamo žaidimo simbolikos.
Žaidimų parodos – proga prisistatyti
Tam, kad apie šią veiklą sužinotų daugiau potencialių pirkėjų, pašnekovai nusprendė keliauti į įvairias žaidimų parodas ir ten pristatyti savo e. parduotuvę, pasiūlyti įsigyti parduodamos atributikos. Taip jie pastebėjo, kad ne visi žaidimai skirtingose šalyse yra tokie pat populiarūs.
„Iš tikrųjų užsiimame ne tik e. komercija. Taip pat važinėjame po Europą ir dalyvaujame parodose, kuriose pristatome savo parduotuvę. Tarkime, gegužės pabaigoje buvome parodoje „MCM Comic Con London 2015“, kurioje buvo susirinkę apie 130 tūkst. žaidimų gerbėjų. Tokiais būdais ne tik pristatome e. parduotuvę, bet ir parduodame“, – pasakoja G. Glebas.
Per jauni kurti savo verslą?
G. Visakavičiūtė skaičiuoja, kad šiai veiklai prireikė apie 7 tūkst. eurų pradinių investicijų, kurias sudarė ne tik prekių įsigijimas, bet ir išlaidos kelionėms į parodas. Kadangi G. Glebas pats sukūrė e. parduotuvę, įkūrėjai išsivertė su nedidelėmis investicijomis.
Mergina atskleidžia, kad tėvai, išgirdę jų norą kurti verslą, žiūrėjo skeptiškai, nes galvojo, kad jaunuoliams dar trūksta patirties ir jie tam per jauni: „Žinoma, tėvai nori, kad vaikams sektųsi, tačiau verslas tik baigus mokyklą jiems pasirodė per daug rizikingas. Mano požiūriu, kiekvienas jaunas verslas yra rizika, tačiau tik bandant ir rizikuojant galima kažko pasiekti ir įgyti patirties, o kiekviena nesėkmė ar klaida yra tik pamoka ateičiai. Verslas suteikia visapusiškos patirties, tiek organizacinės, tiek bendravimo su klientais ar tiekėjais, todėl kiekvienam, turinčiam verslo idėjų, linkiu ryžto jas įgyvendinti.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.