...

Užsiimate turinio rinkodara ar gaminate turinio šiukšles?

Verslas

2015.12.09

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: .

Užsiimate turinio rinkodara ar gaminate turinio šiukšles?

Integruotos komunikacijos agentūros „INK agency“ vyr. partneris - Kęstutis Gečas. Asmeninio archyvo nuotr.

Turinio rinkodara prekių ženklo atstovus priverčia išmokti ne tik žurnalisto, bet ir žiniasklaidininko amato. Maža to, siekdamas geresnio ir patrauklesnio turinio, prekių ženklo kūrėjas turi mąstyti ir elgtis kaip tikras pilietis. Prekių ženklo žurnalistika, istorijų pasakojimas ir panašios disciplinos tampa kasdienybe, o idėjų turiniui yra labai daug. Apie turinio rinkodarą ir turinio šiukšles šnekučiavomės su daugiau nei 23 metų patirtį komunikacijos srityje sukaupusiu integruotos komunikacijos agentūros „INK agency“ vyr. partneriu Kęstučiu Geču.

Turinio rinkodara ir jos svarba

Anot pašnekovo, turinio rinkodara yra komunikacija, kurios pagrindinė ašis ir sudedamoji dalis yra turinys. Jis leidžia patraukti dėmesį, sudominti ir papasakoti tai, kas svarbu.

„Turinio rinkodaroje taip pat yra svarbus pasirenkamas kanalas. Nors šiuolaikinėje komunikacijoje vis daugiau dėmesio reikėtų skirti ne kanalui, o turiniui. Tai lemia internetas ir komunikacijos persikėlimas į socialinę žiniasklaidą. Pasiekti šiuolaikinį žmogų tapo paprasta, nes jis yra nuolat prisijungęs: turi mobilųjį telefoną, nuolat tikrina „Facebook“ ir paskyras kituose socialiniuose tinkluose. Didžiausias iššūkis – priversti jį stabtelėti ties jūsų turiniu, pasirinkti būtent jūsų sukurtą žinutę“, – dėsto komunikacijos ekspertas.

„Turinio šiukšle galima laikyti turinį, kurio mes vengiame. Šis turinys yra el. pašto šiukšlės, atsiduriančios šlamšto dėžutėje. Socialiniame tinkle „Facebook“ mes spaudžiame „nebesekti“, taip susidorodami su turinio šiukšles gaminančiais šio tinklo nariais“

K. Gečas

K. Gečas pastebi, kad startuoliai retai turi pinigų komunikacijos kanalams pirkti. Tačiau jie dažnai turi įdomios informacijos arba į esamą pasaulį žiūri kitu kampu, pabrėžia kitus dalykus. Tad jų kuriamas turinys savaime įdomus, o tai yra didžiausia vertybė.

„Norint rasti idėjų įdomiam turiniui, pirmiausia reikia būti smalsiam, į viską stengtis žiūrėti naujomis, vaiko akimis. Lyg viską matytumėte pirmą kartą. Reikia nepapulti į vadinamuosius žinojimo spąstus – dažnai žmonės mano, kad visi taip pat gerai išmano sritį, kurioje jie veikia. Kalbėkite apie tai, kas jums svarbu ir aktualu. Komunikuokite ir ginkite jums svarbias vertybes, nes žmonėms patinka tie, kas yra atkaklūs, turi „stuburą“ ir aiškius tikslus“, – pataria pašnekovas.

Ekspertas išskiria tris turinio lygius:

„how to…“: neišvengiamai reikia padėti žmonėms spręsti jų problemas, papasakoti, kaip jie turi pasidaryti vieną ar kitą dalyką, pavyzdžiui, išsikepti skanų kepsnį;

„fun“: nereikia būti rimtam. Smalsumas, netikėti kampai, pasijuokimas iš savęs ir kitų, humoras – visa tai pridės taip reikalingų emocijų. Žinoma, juokiantis reikia jausti saiką ir neperžengti etinių dalykų;

„social“: demonstruokite vertybes, ginkite tai, kas jums svarbu, kovokite su problemomis, kurios yra artimos jūsų prekių ženklui, produktui, paslaugai arba aktualios jūsų klientams, partneriams ar tiesiog visuomenei, valstybei, kurioje jūs veikiate.

Turinio šiukšlės

Anot K. Gečo šiuolaikinėje rinkodaroje gaminamas tiek kokybiškas turinys, tiek jo šiukšlės. „Žmonės negali vartoti daugiau turinio, nei jie vartoja. Turinio kiekiui augant, didėja vartotojo pasirinkimas, todėl kokybinė kartelė turiniui sparčiai kyla – žmogus nori vis įdomesnio, vis kokybiškesnio turinio. Taip prastesnis turinys atsiduria užribyje, šiukšlyne. Neišvengiamai dalis turinio virsta šiukšlėmis. Ne toks įdomus turinys ne tik tampa niekam nereikalingas. Jis lyg pašalinis triukšmas trukdo susirasti geresnį turinį“, – aiškina ekspertas.

Turinio šiukšlės – nuolat gausėjantis turinio tipas. Toks turinys ne tik neduoda jokios vartotojui suvokiamos vertės, bet ir trukdo bei erzina. „Turinio šiukšle galima laikyti turinį, kurio mes vengiame. Šis turinys yra el. pašto šiukšlės, atsiduriančios šlamšto dėžutėje. Socialiniame tinkle „Facebook“ mes spaudžiame „nebesekti“, taip susidorodami su turinio šiukšles gaminančiais šio tinklo nariais. Neapsigaukime, turinio šiukšlės egzistuoja ir spaudoje – į šią grupę patenka įvairūs lankstinukai, randami pašto dėžutėje arba dalijami vidury gatvės“, – atkreipia dėmesį pašnekovas.

Naudingi patarimai

Kuriantiesiems turinio rinkodarą komunikacijos ekspertas rekomenduoja atsakyti į tam tikrus klausimus.

Pirmiausia būtina savęs paklausti, kas jūs patys esate. Papasakokite, ką veikiate, kas yra jūsų darbuotojai. Ką jūs veikėte vakar, veikiate šiandien ir veiksite rytoj. Nebūkite nuobodūs ir rimti. Pagalvokite, kas jus nustebino ir ką jūs atradote.

Antra, pašnekovas rekomenduoja užduoti sau klausimą, kuo galite būti naudingas. Verta savęs paklausti, ar galite žmonėms padėti, patarti ar daryti įtaką protingesniam jų sprendimui. Jei žinote tai, kas svarbu kitiems, pasidalykite žiniomis. Ne tik padėsite kitiems, bet ir parodysite savo kompetenciją.

Trečia, pašnekovas pataria savęs paklausti, kas išties jus domina, kokia jūsų įmonės aistra. Reikia išsigryninti, apie ką jūs galite kalbėti be paliovos. Tai ir darykite. Žmonėms patinka, kai kas nors pasakoja aistringai net apie nuobodžiausius dalykus.

Ketvirta, paklauskite savęs, ar norėtumėte pakeisti pasaulį. Dažniausiai visi nori. Tad ir kalbėkite apie tai. Raginkite keistis kitus. Pasakokite savo pokyčių istoriją. Pradėkite nuo kasdienio elgesio pokyčio, naujo įpročio, dar vieno atradimo, žingsnio, minties.

Ir nepamirškite užduoti sau klausimo, kuo gyvena jūsų klientai. Komunikuokite tai, kas jiems rūpi. Tai, ką jie galėtų padaryti, kad išspręstų savo rūpesčius. Taip pat kalbėkite apie tai, ką jūs darote, kad jiems padėtumėte.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.