Pono Byno rinkodaros pamokos
2013.04.19
Temos: Marketingas.
Ne taip seniai vienas mūsų skaitytojas kiek ironiškai juokavo, kad lauks Mikės Pūkuotuko verslo pamokų. Šiandien jo dar nepradžiuginsime, bet norime pasakyti, kad visada yra ko išmokti iš knygų, filmų herojų, net ir tokių komiškų kaip ponas Bynas. Jį žino turbūt kiekvienas. Vadinasi, šį tą jis darė teisingai, ar ne?
Prekių ženklo pastovumas
Kad ir kokios komiškos pono Byno gyvenimo situacijos, visada vienodi išlieka keli dalykai, be kurių jį sunku įsivaizduoti: meškutis, automobilis, apranga.
Kalbant apie verslą asociacijos, susijusios su prekių ženklu, taip pat labai svarbios. Veikiausiai pastebite, kad pasaulyje žinomiausi prekių ženklai (pvz., „Starbucks“) vizualiai po truputį kinta, tačiau esminės detalės išlieka. Taigi prisiminkite meškutį, automobilį ir rudą kostiumą.
Aiški žinutė vartotojui
Jei norite, kad jūsų prekė ar paslauga pasiektų tikslinę auditoriją, turite gerai apgalvoti, kaip ir kokiomis aplinkybėmis bandote ją pasiekti. Potencialus vartotojas turi suprasti ne tik tai, kad jūsų prekė ar paslauga skirta būtent jam, bet ir kodėl jos reikia. Vadinasi, komunikacija turi būti labai aiški.
Apie kokią komunikaciją galima kalbėti lyginant su ponu Bynu, visiškai nevartojančiu verbalinės kalbos? Apie pačią aiškiausią. Be žodžių perduoti mintį ir priversti visus ją suprasti – aukščiausias pilotažas.
Adaptacija ir lankstumas
Rinka nėra tiek pastovi, kaip norėtume. Jos poreikiai kinta, o ir konkurencija nuolat didėja. Vadinasi, reikia nuolat reaguoti į pokyčius ir prie jų taikytis. Galų gale daugybę prekių ir paslaugų veikia sezoniškumas. Taigi tiek prekę, tiek informaciją apie ją reikia derinti prie sezono.
Poną Byną visi žinome kaip linksmintoją, kurio kiekviena diena primena absurdo kupiną komišką nuotykį. Tačiau net ir kasdienė rutina jam nesutrukdo pademonstruoti, kokios ypatingos jam gali būti šventės (prisiminkime kvatoti priverčiančias pono Byno Kalėdas).
Aiškios pozicijos
Turbūt vienbalsiai sutarsime, kad poną Byną įsivaizduoti kaip ne komedijos žanro personažą būtų sunku. Aiški kryptis, pozicija svarbi ir kalbant apie prekes ar paslaugas. Juk jei leidžiate gyvenimo būdo (garsenybių gyvenimą atspindintį) žurnalą, nepradėsite teigti, kad jis skirtas aukščiausio lygio vadovams, politika, ekonomika besidomintiems vartotojams. Aišku, galite taip pasielgti, tik vargu ar sulauksite teigiamo rezultato.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.