...

Nori sukurti naują reklamos kanalą

Verslas

2013.09.26

Autorius: bzn start

Temos: , .

Nori sukurti naują reklamos kanalą

Justas Čalnaras ir Laurynas Jokubaitis Asmeninio albumo nuotr.

Nors Justas Čalnaras ir Laurynas Jokubaitis dar tik ISM universiteto trečiakursiai, bet laiko jie net nesiruošia švaistyti. Jaunuoliai jau dabar pradeda savo pirmąjį verslą. Jų idėja gana paprasta, bet kartu ir nauja: projektas „Autoreklama.net“ žmonėms siūlo už atitinkamą atlygį apklijuoti savo automobilį reklamomis ir taip paversti transporto priemones savotiškais mobiliais reklaminiais stendais. Jauniesiems verslininkams entuziazmo tikrai netrūksta. Jie sparčiai dėlioja planus, kalbasi su potencialiais klientais ir puoselėja ambicingus ateities planus. Su Justu ir Laurynu pasikalbėjome apie tai, iš kur atsirado jų verslo idėja, taip pat apie tėvų palaikymą ir norą įrodyti, jog amžius tikrai nėra kliūtis dideliems tikslams įgyvendinti.

Nori suteikti daugiau galimybių mažesnėms įmonėms

Automobilis kaip reklamos priemonė tikrai nėra naujas ir revoliucingas išradimas. Vis dėlto jaunieji verslininkai sako, kad iki šiol jis buvo išnaudojamas gana ribotai. Tokia reklamos priemonė buvo prieinama tik gana didelėms įmonėms, turinčioms pakankamai daug išteklių. „Pirmiausia buvo taip, kad mes pagalvojome, jog didžiosios įmonės turi galimybę užsiklijuoti reklamą ant savo automobilių, važinėti po miestą ir taip pranešti apie save. Pamanėme, kad kokia nors maža įmonė gal turi tik vieną ar du automobilius, o gal išvis jų neturi, bet irgi norėtų parodyti save, tačiau jai trūksta išteklių. Mes pradėjome galvoti, kaip būtų galima sujungti tokią įmonę su žmonėmis. Ką jie galėtų gauti už tai, kad reprezentuotų kokią nors įmonę? Pavyzdys yra JAV. Ten įmonės apklijuoja savo automobilius, bet juos duoda žmonėms važinėti. Tu pili benziną, rūpiniesi automobiliu, bet jį tiesiog gauni nemokamai“, – apie idėjos užuomazgas kalbėjo L. Jokubaitis.

„Autoreklama.net“ schema labai paprasta. Įmonė surinktų žmones, kurie nori nuomoti savo mašinų paviršių ir suvestų juos su įmonėmis, norinčiomis reklamuotis. Taip reklama ant automobilių taptų prieinama ir mažesnėms įmonėms, o vairuotojai galėtų be didesnių pastangų užsidirbti kelis šimtus litų. „Vienoje pusėje yra suinteresuotos įmonės, o kitoje – privatūs asmenys, kuriems reikia kažką duoti. Gali duoti kokį kavos puodelį ar kuponą mašinai nuplauti…. Tačiau jeigu tikrai nori prisivilioti žmogų į savo pusę, tu turi jam duoti pinigų. Taigi mes ir nusprendėme duoti jiems pinigų. Viskas veikia taip, kad įmonė sumoka mums, o mes sumokame žmogui. Tokia reklama yra efektyvi, traukia žmones. Be to, ji yra mobili, nes mašina važinėja po miestą ir visur ją mato žmonės“, – apie įmonės veikimo principus pasakojo J. Čalnaras.

Nors įmonė dar tik pradeda savo veiklą, bet ji jau sulaukė didžiulio susidomėjimo. Pasak verslininkų, žmonių, kurie norėtų apklijuoti savo automobilius reklamomis, visiškai nereikėjo ieškoti. „Per dvi pastarąsias dienas pas mus apsilankė aštuoni šimtai žmonių. Iš jų daugiau nei penkiasdešimt jau yra mūsų duomenų bazėje. Tai tik per dvi dienas. Pas mus per mėnesį bus galima gauti nuo septyniasdešimties iki trijų šimtų litų, atsižvelgiant į tai, kiek automobilio išsiklijuoji ir kiek kilometrų nuvažiuoji. Pavyzdžiui, žmogui, kuris gyvena iš minimalaus atlyginimo, ar studentui kokie du šimtai litų tikrai nėra taip jau mažai“, – sakė L. Jokubaitis.

Patiems vairuotojams tokia paslauga nesukeltų visiškai jokio vargo. Jie ir toliau važinėtų savo įprastais maršrutais, „Autoreklama.net“ paprasčiausiai jiems parinktų tinkamiausią reklamos objektą. „Mes neverčiame žmonių važinėti papildomais maršrutais. Pavyzdžiui, jeigu jūs kasdien važinėjate į biurą, tai darysite ir toliau. Tiesiog mes surasime įmonę, kuriai reikia, kad ir toliau važinėtumėte į tą biurą. Mes tiesiog suskirstome, parenkame ir duodame įmonei tuos žmones, kurių jiems reikia. O žmonių reikia įvairių: skirtingo amžiaus, iš skirtingų miestų, su skirtingomis mašinomis. Jeigu įmonė norėtų motociklų, mes galime pasiūlyti ir jų. Galimybės beribės“, – pasakojo J. Čalnaras.

Patarimų negaili ir tėvai

Jaunuosius verslininkus įkvepia ir tai, kad verslo aplinka jiems visiškai nesvetima – ir Lauryno, ir Justo tėvai yra verslininkai, tad augdami jie matė tinkamą pavyzdį. Galų gale ISM universitetas, kuriame abu mokosi, juos tik palaiko ir dar labiau motyvuoja. „Mūsų abiejų tėvai yra verslininkai ir kaip tik skatina investuoti. Mes patys visada stengiamės paskaičiuoti, nepulti kažkur bėgti. Tėvai skatina, dėstytojai padeda ir „Versli Lietuva“ labai prisideda… Jie mums tikrai labai padeda ir dar labiau motyvuoja“, – sakė J. Čalnaras.

Nors ir lengvai randantys bendrą kalbą, vis dėlto Justas su Laurynu yra kiek skirtingi. Pavyzdžiui, Laurynas šiek tiek nutrūktgalviškesnis, nuolat norintis judėti. „Aš visada noriu veikti. Justas gal dažniau sako, kad reikia pagalvoti. Aš irgi nieko prieš apskaičiavimą neturiu, bet reikia nuolat veikti. Štai mes dabar labiausiai susitelkę ties koncepcija. Reikia išsiaiškinti savo viziją, misiją, kad klientui paklausus iš karto galėtum pasakyti, kokios yra tavo stipriosios pusės“, – dėstė jis. O Justas šiek tiek atsargesnis, siekiantis išlaikyti šaltesnį protą. „Aš šiaip gyvenime visada mėgstu viską apskaičiuoti. Tačiau būna ir taip, kad dėl to pražiopsau geras progas. Tokiame versle, kuriame reikia veikti, mes galbūt papildome vienas kitą“, – teigė jis.

Jauniesiems verslininkams tikrai netrūksta ir ambicijų. Iš pradžių jie nori išpopuliarėti, įgyti pajamų šaltinį, tada toliau tobulėti ir tapti pačiais geriausiais savo srityje, o galiausiai šturmuoti ir užsienį. „Mes pamatėme, kad niekur aplink Baltiją tokio dalyko nėra. Žinoma, visų pirma reikėtų įsitvirtinti Lietuvoje. Tačiau, pavyzdžiui, „Coca-Cola“ yra tarptautinė bendrovė ir, jeigu pavyktų jiems įsiūlyti savo paslaugą, labai greitai būtų galima pradėti dirbti ir kitur“, – optimistiškai į ateitį žvelgė L. Jokubaitis.

Motyvacijos jauniesiems verslininkams tikrai netrūksta. Jie turi ko siekti, ką įrodyti ir kelyje pasitaikančius iššūkius pasitinka drąsiai. „Man labai daug duoda tėvai. Jie tikrai labai stipriai mane motyvuoja, skatina. Studijuojame ekonomiką ir vis tiek galvojame apie ateitį. Norisi kažką daryti, gerai gyventi. Žiūri į kokį didelį pastatą ir galvoji, kad norėtum čia gyventi. O ką reikia padaryti, kad galėtum ten gyventi? Reikia turėti pinigų, o juos galima uždirbti. Norisi ir kažką įrodyti. Norisi įrodyti, kad jauni žmonės šį tą gali. Mes visas problemas vadiname iššūkiais. Tų iššūkių labai daug, bet mes juos bandome įveikti“, – teigė J. Čalnaras.

Vaikinai teigia, kad jų jaunas amžius tikrai nėra jokia kliūtis. Jeigu ne dvidešimties, tai kada pradėti verslą? Laukti dvidešimt penkerių ar trisdešimties? Kam laukti? „Norisi parodyti, kad amžius tikrai nėra kliūtis verslui. Jeigu tik turi pakankamai pinigų, gerą idėją, tai reikia ką nors daryti. Aš manau, kad amžius niekada nėra problema, jeigu turi ambiciją, planuoji savo laiką ir žinai, kad galėsi tam atiduoti visas jėgas“, – sakė L. Jokubaitis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.