...

Lietuvių startuolis Whatagraph įsisavino 1.45 mln. Eur investiciją

Verslas

2020.02.03

Autorius: bzn start

Temos: , , .

Lietuvių startuolis Whatagraph įsisavino 1.45 mln. Eur investiciją

Lietuvių sukurtas duomenų analizės ir ataskaitų kūrimo startuolis „Whatagraph“ pritraukė papildomą 850 tūkst. Eur investiciją produkto vystymui ir plėtrai. Bendra 2019-ais metais į „Whatagraph“ investuota suma pasiekė 1.45 mln. Eur. Investuotojų gretas papildė suomių rizikos kapitalo fondas „Inventure“, valdantis 230 mln. Eur kapitalą ir prisidėjęs prie tokių startuolių kaip Wolt sėkmės.

Efektyvus produkto vystymas, trigubas apyvartos augimas bei sėkmingai pritraukta A serijos investicija – trys ambicingi tikslai, kuriais 2020-uosius pradeda startuolio „Whatagraph“ komanda.

2015 m. Klaipėdoje įkurtas startuolis jau spėjo išsikovoti vietą rinkodaros duomenų analizės sektoriuje ir pritraukti daugiau nei 500 ištikimų klientų, kurių tarpe – tokios įmonės kaip „Fila“, „Colgate“, „Ogilvy“ bei „Dentsu Aegis“. „Metas spausti greičio pedalą“, sako „Whatagraph“ vadovas ir bendraįkūrėjas Justas Malinauskas.

„Visus 2019-us metus dirbome tam, kad ištobulintume „Whatagraph“ platformą esamiems naudotojams. Pardavimus išauginome 3,5 karto, padvigubinome darbuotojų skaičių. Stabilumą pasiekėme – atėjo laikas proveržiui. Esame pasirengę užkariauti naujas rinkas, dukart išauginti naudotojų bazę bei pasiūlyti sprendimą, kuris amžiams pakeis įmonių požiūrį į duomenų analizę“, teigia J. Malinauskas.

Tarptautinių fondų dėmesys

Judėti pirmyn „Whatagraph“ padeda ne vien tikėjimas produktu ar įspūdingas klientų sąrašas, tačiau ir 1.45 mln. Eur siekiančios investicijos.

„Pardavimus išauginome 3,5 karto, padvigubinome darbuotojų skaičių.” J. Malinauskas.

„Whatagraph“ ankstyvos plėtros (seed) finansavimą pritraukė iš rizikos kapitalo fondų „Open Circle Capital“ ir „70 Ventures“. Papildoma investicija finalizuota 2019 m. gruodį. Šio raundo metu prie ankstesnių investuotojų prisijungė įtakingas suomių rizikos kapitalo fondas „Inventure“ bei vienos greičiausiai augančių technologijų kompanijos „Tesonet“ bendraįkūrėjai.

Pasak „Inventure“ fondo atstovo Tuomas Kosonen, „Verslo įžvalgoms (business intelligence) skirtų įrankių sektorius nuolat plečiasi, tačiau jame vis dar pilna vietos unikaliems sprendimams. Justas ir komanda sugebėjo rasti ne tik sparčiai augančią rinkos nišą, bet ir sudominti ją savo pasiūlymu per labai trumpą laiką. Jų verslumas bei į pardavimus nukreiptas mąstymas patraukė mūsų dėmesį. Mes labai džiaugiamės galimybe kartu pakeisti verslo įžvalgų rinką“.

Pirminę investiciją pratęsusio ir finansavimą padidinusio „Open Circle Capital“ fondo atstovas Audrius Milukas teigia, jog „Whatagraph“ sėkmė – neatsitiktinė: „Įmonė taiko duomenų analize grįstus vidinius procesus tiek produkto tobulinimo, tiek komercijos srityse. Tai suteikia galimybę efektyviai pristatyti naujas platformos funkcijas, testuoti pardavimų kanalus bei išlaikyti spartų augimą net susidūrus su keblumais.“ 

„Mus žavi „Whatagraph“ pasiekimai, nemąžtantis alkis ir proaktyvumas užkariaujant tarptautines rinkas,“ tęsia A. Milukas. „Tikime, jog šis startuolis gali tapti pasauliniu lyderiu duomenų analizės ir ataskaitų kūrimo sferoje.“

T. Kosonen ir A. Miluko nuomonei pritaria ir 70 Ventures partneris Jean-Baptiste Daguenè. Pasak p. Daguenè, „Whatagraph“ funkcionalumas bei komandos gebėjimas siekti naujų tikslų įkvepia: „Sprendimas investuoti į Justo ir komandos sukurtą produktą buvo savaime suprantamas. Nė karto nedvejojome savo pasirinkimu ir nekantraujame kartu judėti pirmyn“.

„Informacija be įžvalgų – bevertė“

„Whatagraph“ siūlomas sprendimas palengvina agentūrų ir rinkodaros specialistų darbą su analitiniais duomenimis, įgalina juos priimti racionalius verslo sprendimus. Šio virtualaus įrankio dėka galima automatizuoti duomenų surinkimą iš „Google Analytics“, „Google Ads“, „Facebook Ads“ ir daugybės kitų platformų, vizualizuoti jų rodmenis ir lengvai dalintis su komandos nariais ar klientais.

„Svarbu nepamiršti, jog informacija be įžvalgų – bevertė“, primena J. Malinauskas. „Mūsų tobulinamas sprendimas iš esmės pakeis procesus, kuriais įmonės surenka, apdoroja ir analizuoja bet kokius duomenis.“ 

Vadovo teigimu, „Whatagraph“ suteiks galimybę naudotojams ne tik peržiūrėti statinius duomenis, bet gauti dinamiškai pagal jų poreikius atvaizduotus rezultatus, kurti skaičiais paremtas prognozes, efektyviai bendradarbiauti tarp komandų. „Tai atvers duris į naujas rinkas, naujus klientų segmentus. Gautų investicijų dėka visus šiuos rezultatus galime pasiekti du ar net tris kartus greičiau nei įprastai.“

Trys svarbiausi patarimai

Paprašytas įvardinti tris svarbiausias pamokas, kurias išmoko startuolio gyvavimo metu bei pasidalinti jomis su kitais pradedančiaisiais, J. Malinauskas sako, jog svarbiausia suvokti esminius principus:

1. Kurti produktą ne investuotojams, o klientams – jie yra tikrasis jūsų investuotojas. Kalbėtis su klientais, įsiklausyti, palaikyti ryšį – ypač su tais, kurie pirmieji patikėjo jūsų produktu. Nes vėliau dažnas taps produkto advokatu ir mielai prisidės prie produkto tobulinimo.

2. Kuriant kompaniją reikia pasiryžti bent 24 mėnesiams per kuriuos paaiškės ar produktas turi paklausą, ar ne. Nes kartais tu gali sukurti tai, kas bus paklausu tik vėliau.

3. Siekti pamatuojamų rezultatų – nes su rezultatais investicijas gauti lengviau nei tik su gera idėja.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.